اکسسوری و گجت

راهنمای خرید پاور بانک و معرفی بهترین پاوربانک های بازار

امروزه گوشی‌ های هوشمند و دستگاه ‌های الکترونیکی به ابزارهای ضروری زندگی ما تبدیل شده ‌اند، اما مشکلی که بسیاری از ما با آن رو به رو هستیم، عمر باتری محدود آن ها است. هنگام جا به جایی های روزمره، در سفر یا در محل کار، امکان دسترسی به منبع تغذیه برقی نامحدود وجود ندارد. در این مواقع، پاوربانک‌ ها به عنوان یک راه‌ حل کارآمد برای شارژ دستگاه ‌های قابل حمل به ما کمک می‌ کنند. بازار پاوربانک ‌ها پر از گزینه ‌ها و مدل ‌های مختلف است و انتخاب بهترین پاوربانک های بازار از میان متعدد مدل های موجود چالشی جدی محسوب می شود.

در مقاله راهنمای خرید پاوربانک، ابتدا به معرفی و توضیح ویژگی‌ های اصلی پاوربانک ‌ها می ‌پردازیم. سپس، عواملی مانند ظرفیت، ابعاد، وزن، نوع درگاه‌ های خروجی و ویژگی‌ های اضافی از قبیل سرعت شارژ و امکان اتصال شارژر همراه به دستگاه ‌های مختلف را بررسی خواهیم کرد. در ادامه نیز تعدادی از بهترین پاوربانک های بازار که توانسته اند با کیفیت بالای خود حداکثر میزان رضایتمندی کاربران را جلب کنند، به شما معرفی خواهد شد. اگر قصد خرید پاور بانک را دارید تا پایان با تکنوسان مگ همراه باشید.

چرا به پاوربانک نیاز داریم؟

بهترین پاوربانک های موجود در بازار ایران

در ابتدا هدف اصلی پاوربانک ها تنها به شارژ گوشی های هوشمند ختم می شد. اما با پیشرفت فناوری های شارژ سریع و افزایش ظرفیت پاوربانک ها، اکنون طیف وسیعی از گجت های دیجیتال به کمک این وسیله کاربردی قابل شارژ می باشند. از شارژ کردن هندزفری بی سیم گرفته تا شارژ لپ تاپ، روشن نگه داشتن یک لامپ در مسافرت و … همگی به کمک یک پاوربانک، ساده تر انجام می شوند. بنابراین اگر زیاد مسافرت می کنید یا بیشتر وقت خود را در محیط بیرون از خانه می گذرانید، خرید پاوربانک یکی از اصلی ترین نیاز های شما خواهد بود.

نکاتی که برای خرید پاوربانک باید به آنها توجه کنیم

برای انتخاب شارژر همراه، فاکتور های زیادی وجود دارد که بسته به نیاز و سطح توقع تان می تواند متفاوت باشد. به عنوان مثال اگر دارای یک گوشی با پشتیبانی از فناوری شارژ سریع هستید خرید پاور بانک فست شارژ گزینه مناسبی برایتان خواهد بود. اما در غیر این صورت پرداخت هزینه اضافی برای خرید فناوری های غیر قابل استفاده شاید منطقی نباشد. در ادامه برخی از مهم ترین نکات خرید پاوربانک را بررسی می کنیم تا با کمترین هزینه، بهترین انتخاب را پیش روی خود داشته باشید.

ویژگی های ظاهری بهترین پاوربانک های بازار

راهنمای خرید پاوربانک

بدون شک در خرید هر گجتی، اولین چیزی که جذبتان می کند طراحی ظاهری و ساختار کلی می باشد. از این رو به عنوان اولین فاکتور در راهنمای خرید پاوربانک، ویژگی های ظاهری را انتخاب کردیم. ویژگی هایی که یک پاوربانک را از نظر ظاهری متمایز کرده و ارزش خرید آن را بیشتر می کند می تواند به چیزهای زیادی بستگی داشته باشد. از متریال ساخت گرفته تا جای گیری پورت ها، همگی می تواند در مرغوب بودن یک شارژر همراه نقش داشته باشد.

وزن پاوربانک، حق انتخاب با شماست!

یکی از مهم ترین فاکتورها در راهنمای خرید پاوربانک و از مهم ترین مولفه ها برای تشخیص بهترین پاوربانک های بازار را می توان وزن و ابعاد آن دانست. وزن یک شارژر همراه ارتباط مستقیمی با ظرفیت آن دارد اما عواملی مانند جنس بدنه نیز می توانند تاثیر گذار باشند. پاوربانک های 10000 و 15000 میلی آمپر وزن کمی دارند و پاوربانک های 20000 وزن مناسبی دارند. اما پاوربانک های 30000 و بالاتر، وزن و ابعاد بسیار بزرگتری دارند و شاید برای استفاده روزمره مناسب نباشند. با این وجود در نهایت شما هستید که ناچار به انتخاب در بین وزن مناسب یا ظرفیت بیشتر خواهید شد.

جنس بدنه، نشانی از مرغوبیت

بیشتر پاوربانک های بازار از پلاستیک ABS ساخته می شوند؛ پلاستیک ABS متریالی نسبتا سبک محسوب می شود و در عین حال مقاومت مناسبی ارائه می دهد. البته استفاده از این پلاستیک موجب کاهش هزینه نهایی پاور بانک نیز می شود. پلی کربنات یا PC نیز در برخی از بهترین پاوربانک های بازار استفاده می شود و می تواند وزن نهایی محصول را کاهش دهد. این ماده همچنین به دلیل مقاومت در برابر حرارت می تواند طول عمر پاور بانک را نیز افزایش دهد. پاوربانک های فلزی اما به دلیل مقاومت بی نظیر در برابر خط و خش و همچنین خوش دست بودن قیمت بالاتری دارند.

تعداد و نوع پورت ها

بهترین پاوربانک بازار

برای خرید یک پاور بانک خوب، باید نوع پورت گوشی و تعداد گجت هایتان را در نظر بگیرید تا در شرایط مختلف، شارژ گوشی یا شارژ پاوربانک ساده تر باشد. پاوربانک ها می توانند دو یا چند پورت خروجی و ورودی داشته باشند. عموما پورت های ورودی از نوع USB می باشد اما به صورت معمول بهترین پاوربانک های بازار، رابط Type-C را نیز برای شارژ گجت های دیگر در نظر می گیرند. اگر به شارژ چند گجت به صورت همزمان نیاز دارید، باید به دنبال خرید پاور بانکی با بیش از یک پورت خروجی باشید.

فناوری های شارژ سریع

فارغ از ویژگی های ظاهری، پاور بانک ها از استانداردهای مختلفی به منظور شارژ پر سرعت گجت ها استفاده می کنند. پس به عنوان دومین فاکتور مهم در راهنمای خرید پاوربانک و انتخاب بهترین پاوربانک های بازار، فناوری های شارژ سریع را زیر ذره بین گرفته ایم. یک پاوربانک فست شارژ، تنها در صورت پشتیبانی گوشی یا گجت از شارژ سریع می تواند اقدام به شارژ پر سرعت آن کند. اما فناوری شارژ سریع چیست و چگونه در پاوربانک ها پیاده سازی می شود؟ در ادامه با رایج ترین پلتفرم های فست شارژینگ در پاوربانک ها آشنا می شویم.

فناوری Qualcomm, Quick Charge

یکی از قدیمی ترین فناوری های شارژ سریع، Quick Charge یا QC می باشد. این ویژگی توسط کمپانی کوالکام توسعه داده شد و می تواند با سرعت بسیار بالاتری گجت های هوشمند را شارژ کند. در حال حاضر و با در نظر گرفتن گوشی های رایج در بازار و ظرفیت باتری آن ها، پاوربانک های دارای QC3.0 و QC4.0 از ارزش خرید بالایی برخوردار می باشند و می توانند تجربه ای بی نظیر از شارژ پر سرعت ارائه دهند. برای آشنایی بیشتر با این فناوری می توانید به مقاله فناوری شارژ سریع QualComm Fast Charging مراجعه کنید.

فناوری Power Delivery

با ظهور و فراگیر شدن پورت های Type-C، یکی از محبوب ترین فناوری های شارژ سریع تحت عنوان USB Power Delivery یا PD معرفی شد. این فناوری در پاوربانک هایی که دارای ورودی / خروجی تایپ سی به صورت مشترک می باشند وجود دارد و می تواند شارژی ایمن را در نهایت سرعت برای گوشی، تبلت، هندزفری بی سیم، ساعت هوشمند و حتی لپ تاپ تضمین کند.

فناوری پاور دلیوری بسته به نوع آداپتور یا پاور بانک فست شارژ، می تواند با حداکثر توان 100 وات گجت های متصل شده را شارژ کند. مهم ترین ویژگی PD و برتری آن نسبت به سایر استاندارد های شارژ سریع، قابلیت تشخیص خودکار شدت جریان می باشد. به لطف این ویژگی پاوربانک های دارای PD شدت جریان خود را نسبت به وسیله متصل شده تنظیم می کنند تا آسیبی به باتری وارد نشود.

اهمیت نوع پاوربانک در راهنمای خرید پاوربانک

تا اینجای مقاله بهترین پاوربانک های بازار، مهم ترین ویژگی هایی که باید در هنگام انتخاب پاوربانک در نظر بگیرید را بررسی کردیم، بد نیست بدانید پاوربانک ها انواع مختلفی دارند و با در نظر گرفتن ویژگی های مختلف می توان آن ها را در دسته بندی های مختلفی قرار داد. این موضوع به شما کمک می کند بتوانید محصول مورد نظرتان را ساده تر پیدا کنید و پس از خرید، تمام انتظاراتی که از پاوربانک دارید را دریافت کنید. در زیر برخی از پرکاربرد ترین انواع پاوربانک را معرفی می کنیم تا در هنگام انتخاب گزینه های بیشتری داشته باشید.

پاوربانک لپ تاپ

بهترین پاوربانک فست شارژ

تا چند سال گذشته استفاده از پاوربانک برای شارژ لپ تاپ کمی عجیب و دور از ذهن به نظر می رسید اما اکنون و به لطف فناوری های جدید، شارژر های همراه زیادی برای شارژ پاوربانک ها وجود دارند. این پاوربانک ها عموما از فناوری PD پشتیبانی می کنند و توان شارژدهی بالایی دارند که موجب بالا رفتن قیمت آن ها نیز می شود.

از آنجایی که باتری لپ تاپ ها چیزی بین 4000 الی 8000 میلی آمپر ساعت ظرفیت دارد سعی کنید مدل های 30 هزار میلی آمپری این محصولات را انتخاب کنید. عموما شما تنها می توانید لپ تاپ های جدیدی که دارای درگاه تایپ سی می باشند را به وسیله این پاوربانک ها شارژ کنید. در مقاله راهنمای خرید پاوربانک لپ تاپ با نکات خرید و بهترین پاوربانک های بازار برای لپ تاپ آشنا می شوید.

پاوربانک مخصوص مسافرت

بسیاری از افراد مدام در حال سفر می باشند و همواره به دنبال یک پاوربانک قابل اطمینان می گردند که در شرایط مختلف بتوانند روی آن حساب باز کنند. برخی از بهترین پاوربانک های بازار تمام ویژگی هایی که برای مسافرت نیاز است را دارند و می توانند انتخاب مناسبی برای استفاده مداوم باشند. ظرفیت این پاوربانک ها و وزن آن ها اهمیت زیادی دارد.

همچنین باید توجه کنید که سرعت شارژ شدن پاوربانک آهسته نباشد تا بتوانید به راحتی آن را شارژ کنید. پشتیبانی از گوشی های مختلف و سازگاری با دیوایس های دیگر به شما کمک می کند بتوانید هندزفری، ساعت، اسپیکر و تجهیزات دیگر را هم به کمک آن شارژ کنید. در مقاله بهترین پاوربانک های مسافرتی می توانید چند نمونه از این پاوربانک های کاربردی را مشاهده کنید و با آن ها بیشتر آشنا شوید.

پاوربانک ارزان قیمت

عموما با شنیدن واژه پاوربانک ارزان این تصویر در ذهن ما تداعی می شود که با محصولی بی کیفیت و کم کاربرد سروکار داریم. این مسئله کاملا درست است که هیچ چیز نمی تواند جای محصولات برند را بگیرد اما بسیاری از کمپانی ها برای اینکه در بازار رقابتی تکنولوژی باقی بمانند سود بسیار کمتری را بر روی محصولات خود اعمال می کنند. این مسئله موجب شود بسیاری از فناوری های روز با قیمتی بسیار پایین تر در این محصولات در دسترس باشند. اگر قصد ندارید هزینه زیادی برای تهیه پاوربانک پرداخت کنید می توانید این محصولات را هم انتخاب کنید. در مقاله بهترین پاور بانک های ارزان لیستی از بهترین پاوربانک های اقتصادی را مشاهده می کنید.

شارژ بی سیم، همچنان آهسته ولی کاربردی

راهنمای خرید پاوربانک خوب

پاوربانک های بی سیم در دسته بندی مدرن ترین پاوربانک های بازار قرار می گیرند. این محصولات با بهره مندی از یک پد شارژ وایرلس، می توانند گجت های دارای این فناوری را بدون اتصال سیمی شارژ کنند. گرچه سرعت شارژ بی سیم بسیار آهسته تر از شارژر های دیواری یا پاوربانک ها می باشد، اما برای برخی امور مانند شارژ ساعت هوشمند و هندزفری بی سیم می تواند مفید واقع شود. برای اطلاع از نحوه کارکرد شارژ بی سیم، می توانید به مقاله Qi و تکنولوژی شارژ بی سیم مراجعه کنید.

پاوربانک چند میلی آمپر بخریم؟

قبل از اینکه به سراغ لیست بهترین پاوربانک های بازار برویم بهتر است ظرفیت مورد نیازتان را در نظر بگیرید و پاوربانک خود را در بین ظرفیت انتخاب شده خریداری کنید. عموما پاوربانک ها در چند بازه ظرفیتی وجود دارند و شما می توانید بسته به نیاز خود گزینه مناسب را انتخاب کنید. پاوربانک های زیر 10 هزار میلی آمپر بیشتر برای شارژ هندزفری ها، ساعت های هوشمند، اسپیکر شارژی های کوچک و به طور کلی دیوایس هایی که باتری پر ظرفیتی ندارند مناسب اند.

این محصولات به دلیل اندازه کوچک، قیمت کم و سبک بودن می توانند انتخاب مناسبی باشند. پاوربانک های 10 هزار میلی آمپر تنها می توانند یک یا نهایت 2 بار گوشی شما را شارژ کنند. این محصولات به دلیل قیمت کم طرفداران زیادی دارند. ظرفیت کم این محصولات موجب شده اندازه و قطر پاوربانک کم باشد و به راحتی بتوانید آن را حمل کنید. پاوربانک های 20 هزار میلی آمپر را می توان پرفروش ترین پاوربانک های بازار دانست.

اکثر پاوربانک های بازار در این ظرفیت ارائه می شوند و گزینه های بی شماری نیز در این بازه ظرفیتی وجود دارد. این محصولات می توانند 3 الی 4 بار گوشی شما را شارژ کنند که آن ها را به گزینه ای ایده آل تبدیل می کند. پاوربانک های بالای 20 هزار میلی آمپر اما قیمت بالایی دارند و به دلیل باتری پرظرفیت، سنگین هستند. این محصولات بیشتر برای کمپینگ و استفاده در مسافرت های طولانی مناسب هستند.

ظرفیت اسمی یا ظرفیت واقعی؟

یکی از معضلات پیش روی کاربران در هنگام خرید بهترین پاوربانک های بازار، مقوله ظرفیت اسمی می باشد. اما ظرفیت اسمی چیست و چگونه می توان ظرفیت واقعی پاوربانک را تشخیص داد؟ همواره در هنگام شارژ گوشی یا سایر گجت های هوشمند، بخشی از انرژی پاوربانک به صورت گرما به هدر می رود. راندمان اتلاف انرژی توسط پاوربانک ها عموما از سوی شرکت سازنده مشخص می شود، اما بسته به نوع و متریال به کار رفته در پاوربانک، این عدد چیزی بین 10 الی 40 درصد خواهد بود. به عنوان مثال یک پاوربانک 10000 میلی آمپر ساعتی می تواند چیزی بین 6 الی 9 هزار میلی آمپر ساعت ظرفیت مفید داشته باشد.

معرفی بهترین پاور بانک های موجود در بازار

پیش از معرفی بهترین پاوربانک های موجود در بازار و بررسی بهترین مارک های پاوربانک بهتر است بدانید خرید یک پاوربانک ایده عال در مرحله اول بستگی به سطح نیاز هایتان دارد. بیشتر افراد تنها یکبار در طول روز گوشی خود را شارژ می کنند، از این رو خرید پاوربانک 10000 به دلیل وزن کم و در نتیجه راحتی در استفاده گزینه بهتری خواهد بود. اما خرید پاوربانک 20000 یا پر ظرفیت تر، مشکلاتی مانند وزن زیاد، هزینه بالا و طولانی شدن مدت زمان شارژ پاوربانک را سر راهتان قرار می دهد.

پاوربانک سیلیکون پاور مدل QL59 ظرفیت 50000 میلی آمپر ساعت

بهترین پاوربانک 50000

پاوربانک سیلیکون پاور مدل QL59 با ظرفیت 50000 میلی آمپر ساعت یکی از بهترین پاوربانک های بازار است که با قابلیت شارژ سریع و وزن سبک، به عنوان یک راه حل مناسب برای شارژ دستگاه‌ های مختلف مورد استفاده قرار می ‌گیرد. این پاوربانک با ظرفیت 50000 میلی آمپر ساعت، قادر است تا چندین یک گوشی هوشمند را کامل شارژ کند. این مقدار ظرفیت حتی برای شارژ لپ تاپ نیز جوابگو خواهد بود. علاوه بر ظرفیت بالا، پاوربانک سیلیکون پاور QL59 دارای درگاه‌های خروجی متعدد است، که به شما امکان می‌دهد تا همزمان چندین دستگاه را شارژ کنید.

مشخصات:

  • ظرفیت: 50000 میلی آمپر ساعت
  • حداکثر توان خروجی: 22.5W
  • تعداد پورت خروجی: 4 عدد
  • نوع پورت خروجی: سه عدد USB و یک عدد Type-C
  • قیمت: حدود 3.517.000 تومان

پاوربانک انرجایزر مدل UE30000PQ ظرفیت 30000 میلی آمپر ساعت

پاوربانک UE30000PQ یکی دیگر از بهترین پاوربانک های بازار است که با ظرفیت 30000 میلی آمپر ساعت تولید شده است. این محصول با داشتن ورودی و خروجی های متعدد و قابلیت سازگاری با دستگاه های مختلف امکان شارژ آسان را برای خریداران فراهم می کند. وضعیت شارژ دستگاه توسط نمایشگر LCD تعبیه شده روی بدنه پاوربانک به کاربر اطلاع داده خواهد شد. پاوربانک انرجایزر مدل UE30000PQ ظرفیت 30000 میلی آمپر ساعت با استفاده از تکنولوژی PD و QC.3 دستگاه های متصل شده را در نهایت ایمنی و با سرعت بالا شارژ خواهد کرد.

مشخصات:

  • ظرفیت: 30000 میلی آمپر ساعت
  • حداکثر توان خروجی: 22.5W
  • تعداد پورت خروجی: 4 عدد
  • نوع پورت خروجی: سه عدد USB و یک عدد Type-C
  • قیمت: حدود 2.059.000 تومان

پاوربانک 30000 Baseus Amblight PPLG-A

بهترین پاوربانک باسئوس / بیسوس

پاوربانک Baseus Amblight PPLG-A یک پاوربانک 30 هزار میلی آمپر است که به پاس طراحی بی نظیرش می تواند جزء بهترین پاوربانک های بازار باشد. بر روی بدنه این محصول یک نمایشگر LED در قاب دایره شکل قرار گرفته که وظیفه نمایش میزان شارژ باقی مانده را بر عهده دارد. قسمت کناری نیز پذیرنده طیف وسیعی از پورت ها و رابط ها شده که راحتی استفاده را برای شما به ارمغان می آورد. این پورت ها شامل 4 درگاه USB، یک تایپ سی PD، پورت میکرو یو اس بی و در نهایت درگاه لایتنینگ می باشند.

درگاه های USB می توانند گجت های متصل شده را با حداکثر توان 15 وات شارژ کنند که عدد مناسبی خواهد بود. تایپ سی اما از فناوری PD پشتیبانی می کند و می تواند در حالت حداکثری توانی معادل 65 وات ارائه کند. به وسیله این درگاه می توانید لپ تاپ های دارای تایپ سی رات به راحتی شارژ کنید. تایپ سی PD همچنین برای شارژ پاوربانک نیز کاربرد دارد؛ درگاه های لایتنینگ و میکرو نیز برای شارژ پاوربانک مورد استفاده قرار می گیرند. لازم به ذکر است که به کمک تایپ سی و 4 درگاه USB می توانید 5 دیوایس را به صورت همزمان شارژ کنید.

مشخصات:

  • ظرفیت: 30000 میلی آمپر ساعت
  • حداکثر توان خروجی: 65W
  • تعداد پورت خروجی: 5 عدد
  • نوع پورت خروجی: چهار عدد USB و یک عدد Type-C
  • قیمت: حدود 3.890.000 تومان

پاوربانک انکر مدل A1287 ظرفیت 20000 میلی آمپر ساعت

راهنمای خرید پاوربانک انکر

از دیگر مدل هایی که در لیست بهترین پاوربانک های بازار جای می گیرد، پاوربانک انکر مدل A1287 ظرفیت 20000 میلی آمپر ساعت است. این پاوربانک از بدنه پلاستیکی با رویه پارچه ای ساخته شده و در برابر فشار و ضربه مقاومت مطلوبی دارد. ظرفیت مطلوب، وزن مناسب و ابعاد جمع و جور از دلایلی هستند که این محصول را به یکی از پرفروش ترین های بازار تبدیل کرده اند. یک پورت USB و یک پورت مشترک ورودی خروجی Type-C بر روی بدنه این محصول گنجانده شده است.

مشخصات:

  • ظرفیت: 20000 میلی آمپر ساعت
  • حداکثر توان خروجی: 20W
  • تعداد پورت خروجی: 2 عدد
  • نوع پورت خروجی: یک عدد USB و یک عدد Type-C
  • قیمت: حدود 2.390.000 تومان

پاوربانک شیائومی مدل Redmi PB100LZM ظرفیت 10000 میلی آمپر ساعت

راهنمای خرید پاور بانک شیائومی

پاوربانک 10000 میلی آمپر ساعت شیائومی مدل Redmi PB100LZM با 2 پورت خروجی ارائه می شود و می تواند 2 گجت را به صورت همزمان شارژ کند. ظرفیت و وزن مناسب این محصول نیز امکان حمل و نقل راحت آن را فراهم کرده است. کمپانی شیائومی برای شارژ PB100LZM از 2 رابط Micro USB و Type-C بهره گرفته است که قادرند با حداکثر شدت جریان 2 آمپر، پاوربانک را شارژ کنند. بنده این مدل نیز از پلاستیک ABS و PC ضد حرارت تشکیل شده که مقاومت نسبی آن را در برابر فشار و ضربه تضمین می کند.

مشخصات:

  • ظرفیت: 10000 میلی آمپر ساعت
  • حداکثر توان خروجی: 18W
  • تعداد پورت خروجی: 2 عدد
  • نوع پورت خروجی: 2 عدد USB
  • قیمت: حدود 600.000 تومان

سخن پایانی

حتی با شناخت بهترین مارک های پاوربانک، در نهایت مهم ترین فاکتور برای خرید پاوربانک ایده آل، توجه به سطح نیازتان خواهد بود. از این رو بهتر است با توجه به راهنمای خرید پاوربانک در بالا و در نظر گرفتن بودجه، اقدام به انتخاب از میان بهترین پاوربانک های بازار کنید. همچنین حتما قبل از خرید، به مقوله ظرفیت اسمی و ظرفیت واقعی پاور بانک توجه داشته باشید. شما چه پاوربانک هایی را برای خرید پیشنهاد می کنید و و به نظر شما بهترین پاوربانک فست شارژ کدام است؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا