موبایل و تبلت

آیفون ۱۱ : شیک مثل همیشه!

چرا آیفون هر محصول اپل به فروش جهانی میرسه ؟

در حال حاضر کمتر کسی هست که اسم بزرگترین کمپانی جهان ، Apple و موسس معروف آن یعنی استیو جابز رو نشنیده باشه.
همیشه بین طرفدارای iPhone و Samsung داخل ایران بحث بوده و هر گروه ادعای برتری نسبت به گروه مقابل رو دارند. ما در این مقاله قصد مقایسه بین دو کمپانی بزرگ تولید کننده گوشی رو نداریم اما قراره به بررسی کمی واقعی تر آیفون ۱۱ بپردازیم.

اگر توجه کرده باشید متن رو نه با گوشی iPhone 11 ، بلکه با کمپانی Apple شروع کردم. یک دلیل خیلی اساسی برای این کار دارم. اغلب کسایی که سراغ خرید آیفون میرن بخاطر برندی که توسط استیو جابز ساخته شده و کلاسی که داره این کار رو انجام میدن.
به هیچ عنوان نمی خوام بگم گوشی های آیفون کیفیت نداره و بدرد نمی خوره. فقط میخوام یک بار برای همیشه یه سری از واقعیت ها رو روشن کنم.

اگر شما به سایت های فروش موبایل که امکان مقایسه بین گوشی های مختلف دارن (مثل سایت GSMArena) یه نگاه بندازید و برای مثال به مقایسه دو گوشی iPhone 11 و Samsung Galaxy S10 بپردازید ، از سخت افزار و دوربین و امکانات Galaxy S10 در مقابل iPhone 11 تعجب می کنید و احتمالا به خودتون خواهید گفت:
“این دوتا گوشی رو مگه میشه مقایسه کرد؟ همه چیزه سامسونگ بهتره که!” ؛ بله باید گفت روی کاغذ حق با شماست.
برند آیفون آمار و ارقام بالایی نداره و از بقیه گوشی ها پایین تره اما آیا واقعاً این ادعا حقیقت داره؟
وقتی در واقعیت این دو گوشی رو به دست می گیرید و مقایسه می کنید ، متوجه خواهید شد آیفون ۱۱ اگر قوی تر نباشه ، ضعیف تر نیست.
در حقیقت برای اپل مهم نیست توی شرایط خاص و استثنائی عملکرد محصولش چطوره بلکه تمرکزش روی شرایط عادی و جامع هست. می خوام اینو بگم که برای اپل مهم نیست وقتی توی شب سوار ترن هوایی شدید و میخواهید در حین حرکت عکس بندازید ، عکستون تار بیوفته اما عکسی که وقتی داخل سینما نشستید و می گیرید برای این کمپانی خیلی بیشتر اولویت داره.
این همون رازی است که آیفون در ساخت محصولاتش استفاده می کند.

برای بررسی Apple iphone 11 همراه ما باشید.

بدنه گوشی

جنس بدنه آیفون ۱۱ هم مثل آیفون های قبل تر از خودش از جنس آلومینیوم با روکش شیشه ای است. این بدنه طوری ساخته شده که تا عمق ۲ متری آب به مدت نیم ساعت بتونه فشار رو تحمل کنه و هیچ مشکلی براش پیش نیاد. تنها موردی که شاید از نظر بعضی ایراد و از نظر بعضی امتیاز در نظر گرفته شود ، داغ شدن سریع گوشی بخاطر جنس آلومینیومی‌اش هست. در حالت عادی داغ شدن گوشی اتفاق خوبی نیست ولی در واقع باعث خارج شدن حرارت پردازنده و سخت افزار گوشی می شود. این داغ شدن داخل گوشی هایی با بدنه پلاستیکی هم اتفاق می افتد اما حرارت خارج نمی شود.
یکی از اصلی ترین دلایل خرید آیفون قطعاً شکل بدنه اون هست که نسبت به بقیه گوشی ها همواره حس خاص بودن رو منتقل می کند. رنگ های اصلی بدنه این گوشی به خوبی منتقل کننده این حس هستند. آیفون ۱۱ با رنگ های قرمز ، سفید ، مشکی ، زرد ، سبز و یاسی عرضه شده است.
حسگر اثر انگشت آیفون ۱۱ بر روی صفحه نمایش قرار دارد و در کنار آن مجهز به سنسور تشخیص چهره هم هست که به قدری خوب و سریع عمل می کند که نیازی به اثر انگشت پیدا نخواهید کرد.
بیرون زدگی دوربین از بدنه شاید یکی از نکات منفی این گوشی باشه چون احتمال آسیب دیدن اون رو خیلی افزایش میده. اما با تهیه محافظ لنز میشه این مشکل رو رفع کرد.

موبایل اپل آیفون 11

صفحه نمایش

صفحه نمایش Iphone 11 از نوع IPS LCD است. همانطور که درباره سیاست شرکت اپل صحبت کردیم در این مورد هم این سیاست اعمال شده است. با این که صفحه نمایش از نوع LCD است اما از خیلی LED ها بهتر عمل می کند. با توجه به قیمت iphone 11 در مقایسه با iPhone 11 pro و iPhone 11 pro MAX استفاده از IPS LCD کاملاً توجیه می شه.
از مواردی که توجه ها را به خود منعطف کرده ، نحوه طراحی دوربین سلفی است که از نظر ظاهری ، نسبت به iPhone X تغییر محسوسی نداشته (اما کیفیت عکس برداری و فیلم برداری آن بهبود یافته) ، اونم در حالی که اکثر پرچم داران شرکت های دیگر خیلی وقت است از این مدل استفاده نمی کنند و سعی در ایجاد صفحه نمایش بدون حاشیه دارند.

سخت افزار

مثل همیشه اپل به شما تضمین خاص و ویژه بودن را خواهد داد. در iPhone 11 از تراشه A13 Bionic هفت نانومتری و رم ۴GB استفاده شده است. بهتره با اسمش زیاد کاری نداشته باشیم بلکه بدونیم این تراشه فقط مخصوص محصولات آیفون و یه جورایی نقطه قوت گوشی هایش است. سرعت عالی در پردازش و باز کردن برنامه های مختلف یکی از خصوصیت های بارز این گوشی می باشد. شما در طول استفاده از این گوشی بعد از چند ماه هم به ندرت شاهد هنگ کردن آن خواهید بود و این از همه چیز مهم تر است. سیستم عامل ios 13 که جدید ترین نسخه ios تا به امروز است برای این گوشی استفاده شده که علاوه بر اضافه شدن حالت Dark mode ، در اپلیکیشن های خود گوشی و تنظیمات و موارد مختلف بهبود یافته که توضیحات آن نیازمند یک مقاله جدا است.
همچنین با نهایت تاسف باید اضافه کنم پورت ۳٫۵ میلی متری صدا از روی آیفون ۱۱ برداشته شده و برای وصل کردن هندزفری به گوشی باید از مبدل استفاده کنید.

آیفون 11 : شیک مثل همیشه!

دوربین

همیشه دوربین یکی از نقات قوت گوشی آیفون بوده است. از همین اول یادتان باشد ، برای مقایسه دوربین آیفون هیچوقت به اعداد گفته شده اکتفا نکنید.
iPhone 11 دارای ۲ دوربین ۱۲ مگاپیکسلی که یکی از نوع عریض (wide) و دیگری فوق عریض (ultra wide) است. تمرکز اپل برای iPhone 11 بهبود عکس برداری در شب بوده است که تا حد زیادی هم موفق شده. همچنین دوربین سلفی هم ۱۲ مگاپیکسل است. دوربین های اصلی و همین طور دوربین سلفی قابلیت عکس برداری با نور کم ، فوکوس زنده ، عکس برداری پرتره و قابلیت فیلم برداری با کیفیت ۴K را دارند.

اپل آیفون 11

باتری

درباره باتری گوشی آیفون ۱۱ نظرات مختلفی وجود دارد. بعضی اعتقاد دارن ظرفیت باتری کم است و بعضی از این ظرفیت راضی بودن. اپل ظرفیت باتری این گوشی رو ۳۱۱۰ میلی آمپر ساعت اعلام کرده است.
اما حقیقتاً بر خلاف ظرفیت به ظاهر کم آن و همچنین با توجه به LCD بودن صفحه نمایش که معمولاً پر مصرف تر از LED است ، شما مشکل زود خالی شدن و تمام شدن باتری را نخواهید داشت. و از نظر من برای یک روز کامل کافی خواهد بود. البته این مورد خیلی سلیقه ای است و به نحوه استفاده شما از گوشی هم مربوط می شود.
بالاخره بعد از گذشت مدت ها از تکنولوژی شارژ سریع ، آیفون هم آداپتور شارژ سریع داخل جعبه گوشی قرار داد. به گفته شرکت این آداپتور توانایی شارژ سریع ۱۸ واتی و شارژ ۵۰% باتری گوشی رو در ۳۰ دقیقه دارد اما برخلاف انتظار ، با خوبی ای که گفته شده عمل نمی کند و اغلب کاربران نظر مثبتی در این باره ندارند و اقدام به خرید یک شارژر دیگر کردند.

حرف آخر

به عنوان یک عاشق محصولات آیفون باید بهتون بگم که اگر شما هم طرفدار گوشی های آیفون هستید و تجربه کار با اونا رو دارید ، حتماً از آیفون ۱۱ هم لذت خواهید برد. پرچم داری با کیفیت مطلوب و قیمت معقول در مقایسه با پرچم داران شرکت های دیگر.
همیشه برای گوشی های اپل خیلی راحت لوازم جانبی پیدا می شه. ما قصد داریم این پروسه رو از چیزی که هست آسان تر کنیم. کافی است با کلیک بر روی لوازم جانبی iphone 11 محصول مورد نظرتون رو با بهترین قیمت در هر ساعتی از شبانه روز سفارش دهید ، اگر هم به کمک نیاز داشتید پشتیبانان آنلاین تکنوسان در ساعات اداری در خدمت شما هستند و به کمک شما خواهند آمد.
در ضمن اگر شما هم طرفدار گوشی آیفون ۱۱ هستید یا بالعکس از محصولات اپل خوشتان نمی آید ، دلایلتون رو می تونید با ما به اشتراک بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا