کامپیوتر و لپ تاپ

معرفی انواع و بهترین نرم افزار های حسابداری موجود در بازار در سال 1400

مدیریت امور مالی یکی از بخش های حساس در هر کسب و کاری است که باید بدون خطا انجام شود. وظیفه شما به عنوان یک مدیر این است تا برای این بخش تدبیری داشته باشید. از طرفی می توانید با استفاده از نرم افزارهای حسابداری، کارهای مربوط به بخش مالی را به درستی مدیریت کنید. این برنامه ها انواع و تعداد زیادی دارند و شاید انتخاب یکی از آن ها برای کسب و کارتان، کار دشواری باشد؛ از این رو در این مقاله بهترین نرم افزارهای حسابداری را به شما معرفی می کنیم و با بررسی هر یک از آن ها و همچنین متناسب با نیاز خود می توانید بهترین و جدیدترین نرم افزار حسابداری را برای برندتان انتخاب کنید؛ پس تا انتهای این مقاله با تکنوسان مگ همراه باشید.

انواع نرم افزارهای حسابداری ایرانی

انواع نرم افزارهای حسابداری

در ابتدا برای اینکه با سیستم های حسابداری آشنا شوید، باید بدانید که نرم افزارهای حسابداری با توجه به کاربرد و ویژگی هایی که دارند، به چند دسته تقسیم می شوند. این نرم افزارها با اسم سیستم های حسابداری نیز شناخته می شوند و هر یک از انواع نرم افزارهای حسابداری، ویژگی ها و توانایی انجام کارهایی را دارند و می توان برخی نرم افزارهای زیر سیستمی را به روی آن ها نصب کرد تا نیازهای بیشتر از کسب و کار را برطرف کنند. با خرید نرم افزار حسابداری موردنیاز کسب و کارتان می توانید، بسیاری از امور مالی شرکت را به بهترین شکل ممکن مدیریت کنید و با درک درست از مخارج، تدابیر مهمی برای ادامه راه در نظر بگیرید. در ادامه برخی از انواع نرم افزارهای حسابداری با یکدیگر بررسی می کنیم.

نرم افزارهای حسابداری عمومی

نرم افزارهای حسابداری عمومی برای کسب و کارهای کوچک تولیدی، خدماتی، بازرگانی مورد استفاده قرار می گیرند و قابلیت های مورد نیاز برای مدیریت مالی را در اختیار شما قرار می دهند. این دسته از نرم افزار حسابداری شامل امکاناتی مانند مدیریت و کنترل موجودی در انبار، مدیریت فروش، مدیریت وجه نقد، دریافتی و پرداختی ها، حقوق و دستمزد، خرید، تدارکات، قراردادها و … است.

نرم افزارهای حسابداری اختصاصی برای شرکت های خاص

این دسته از نرم افزارهای حسابداری به صورت اختصاصی برای یک مجموعه خاص و بر اساس نیازهای آن ها طراحی و  تولید می شود. برخی از ویژگی هایی که این نرم افزارها دارند، شامل پخش مویرگی، خدمات پس از فروش، مدیریت سهام، مدیریت بودجه و اعتبارات و … می شود. این نرم افزارهای حسابداری در کسب و کارهای خاصی که نیاز به حسابداری دقیق دارند، استفاده می شوند.

نرم افزارهای حسابداری سازمانی، بیمه و مالیات

کاربرد انواع نرم افزار حسابداری

دسته دیگری از نرم افزارهای حسابداری مربوط به نرم افزارهایی است که توسط سازمان های دولتی تولید می شود. این نرم افزارها مانند نرم افزارهای مالیات و بیمه است که کارهایی مانند مدیریت مالیات حقوق کارمندان، مالیات بر درآمد، درآمد املاک اشخاص حقیقی و … را انجام می دهد. کاربرد این نرم افزارهای حسابداری در شرکت های بزرگ و کوچکی است که در حوزه های مربوط به بیمه و مالیات مشغول به کار هستند.

نرم افزارهای تخصصی برای شرکت ها و موسسات

احتمالا بارها نام های نرم افزار حسابداری شرکتی، نرم افزار حسابداری بانکداری، نرم افزار حسابداری طلافروشی، نرم افزار حسابداری رستوران و … را شنیده اید. این نرم افزارها برای مشاغل خاصی طراحی می شوند و هدف آن، آسان کردن مدیریت حسابداری در مشاغل نام برده است. البته بسیاری از این مشاغل از نرم افزارهای عمومی استفاده می کنند و نیازی به طراحی نرم افزار حسابداری مخصوص پیدا نمی کنند.

معرفی بهترین نرم افزارهای حسابداری

حالا که به انواع نرم افزارهای حسابداری پرداختیم، نوبت به معرفی بهترین نرم افزارهای حسابداری است که در بسیاری از کسب و کارهای کوچک و بزرگ از آن ها استفاده می شود.

نرم افزار حسابداری هلو؛ نرم افزاری برای مدیریت مالی همه جانبه

ویژگی نرم افازر حسابداری هلو

نام نرم افزار حسابداری هلو را زیاد شنیده اید و شاید معروف ترین و محبوب ترین نرم افزار حسابداری در ایران باشد. این نرم افزار، جز اولین و قدیمی ترین نرم افزارهای حسابداری بود که در کشور ما مورد استفاده قرار گرفت و محبوبیت زیادی پیدا کرد. کسب و کارهای زیادی در حال حاضر از این نرم افزار قدرتمند حسابداری استفاده می کنند زیرا شما می توانید با توجه به سطح نیاز خود، به تهیه نسخه مورد نظر این نرم افزار حسابداری بپردازید.

جالب است بدانید که شرکت مهندسی نرم افزار حسابداری هلو در طی سال های فعالیت خود توانسته است تا مشاغل و کسب و کارهای متنوع و زیادی را در حوزه های مختلف، پوشش دهد. نرم افزارهای حسابداری و مالی هلو شامل ویژگی انبار، حسابداری، کنترل چک، مدیریت تولید، موجودی خرید و فروش و … بوده و نسخه های اختصاصی آن برای شرکت ها، فروشگاه ها و … طراحی شده است. رابط کاربری آسان این نرم افزار بسیار ساده است و به راحتی می توانید پس از یادگیری محیط آن، کارهای مربوطه را انجام دهید. از دیگر امکانات این نرم افزار می توان به صدور فاکتور خرید و فروش، اعلام خودکار سر رسید چک ها، دریافت گزارش ها و … اشاره کرد. به طور کلی نرم افزار هلو، یکی از بهترین نرم افزارهای حسابداری است که می توانید برای کسب و کار خود آن را تهیه کنید.

خرید نرم افزار حسابداری هلو

نرم افزار حسابداری آسان؛ نرم افزاری با محیط کاربری ساده و آسان

نرم افزار حسابداری آسان

نرم افزار همه جانبه آسان، یک برنامه کاربردی برای شماست که آشنایی کمی با حسابداری دارید. این نرم افزار به شما اجازه می دهد تا به راحتی به روی امور مالی خود مدیریت داشته باشید. از طرفی اگر صاحب یک کسب و کار کوچک هستید، حتما دغدغه زیادی برای مدیریت مالی خواهید داشت که نرم افزار حسابداری آسان با قابلیت ثبت کالا، قیمت، ثبت و صدور فاکتور محصولات، بارکد خوان، مدیریت هزینه ها و پرداخت ها و … تمام نیازهای شما را برطرف می کند.

یکی از ویژگی های بسیار خوب این نرم افزار، امکان ذخیره فاکتورهای برگشت از فروش و برگشت از خرید است که در مواقع لازم می توانید از آن استفاده کنید. همچنین برخی از امکانات برای مدیران کسب و کارها در نظر گرفته شده تا بتوانند با دریافت گزارش گیری از بانک ها، فاکتورهای خرید و فروش، چک های دریافتی، تراز جداگانه برای هر کالا به صورت مجزا، موجودی ها، نحوه عملکرد هر شخص و … تدبیر درستی در راستای عملکرد کسب و کار خود داشته باشند.

نرم افزارهای حسابداری محک؛ بهترین نرم افزار با تمامی امکانات مالی

کاربرد نرم افزار حسابداری محک

گروه نرم افزاری محک با استفاده از به روزترین تکنولوژی ها، محصولاتی را جهت ساده سازی و سرعت بخشیدن به مدیریت امور مالی و حسابداری طراحی و تولید کردند. از این رو محک توانسته با نرم افزاری حسابداری خود، در لیست بهترین نرم افزارهای مالی ایران قرار بگیرد که کسب و کارهای کوچک و بزرگ بسیاری از آن استفاده می کنند. اگر در کسب و کار خود نیاز به مدیریت فروش و انبار کالا دارید، برنامه حسابداری محک تمام امکانات مورد نیاز را در اختیار شما قرار می دهد تا به بهترین شکل ممکن، امور مورد نظر را مدیریت کنید.

از امکانات نرم افزار حسابداری و مالی محک، می توان به عملیات خرید و فروش و پیش فاکتور، مدیریت فاکتورهای خرید و فروش و برگشت از خرید و برگشت از فروش، چاپ فاکتورها در سایز مختلف، گزارش گیری از موجودی کالا، گردش حساب، طبقه بندی دقیق کالاها و بسیاری از موارد دیگر اشاره کرد. همچنین شما می توانید هر نوع خروجی از نرم افزار را به صورت فایل اکسل، ورد، عکس و … دریافت کنید. از سوی دیگر، نرم افزار محک برای مدیران نیز قابلیت هایی را ارائه کرده تا بتوانند گزارش‌های استاندارد مدیریتی و تکمیلی مانند گزارش‌های سود کالا را مشاهده کنند و راهکارهای لازم را در جهت ادامه مسیر، طراحی کنند.

نرم افزار حسابداری میم؛ بهترین نرم افزار مالی مقرون به صرفه

کاربرد و ویژگی نرم افزار حسابداری میم

یکی دیگر از بهترین نرم افزارهای حسابداری، نرم افزار مدیریت امور مالی میم است که به حساب و کتاب های کسب و کارتان، نظم می دهد. یکی از مزایای نرم افزار حسابداری میم در مقایسه با سایر نرم افزارهای حسابداری، قیمت مناسب آن است که آن را به یک نرم افزار محبوب مدیریت مالی تبدیل کرده است. علاوه بر این پشتیبانی نرم افزار حسابداری میم به عهده شرکت نوین پندار بوده که در حوزه پخش نرم افزار در ایران فعالیت دارد.

از امکانات نرم افزار میم می توان به محیط کاربری ساده، نصب آسان و راحت، دریافت گزارش گیری دوره ای، تعریف چک های دریافتی و پرداختی، صدور انواع فاکتور خرید و فروش، برگشت از فروش و برگشت از خرید، تعیین تخفیف سطری و کلی در فاکتور، محاسبه اتوماتیک ارزش افزوده در فاکتور و … اشاره کرد. این نرم افزار حسابداری برای فروشگاه ها، شرکت ها و کسب و کارهای تولیدی و خدماتی طراحی شده است و همه امور مالی این صنف را به خوبی مدیریت می کند. به طور کلی، نرم افزار حسابداری میم یکی از بهترین انتخاب ها برای مدیریت مالی کسب و کار کوچک شما خواهد بود و با صرف هزینه مناسب، کیفیت و کارایی زیادی در اختیار شما قرار می گیرد.

خرید نرم افزار حسابداری میم

نرم افزار حسابداری تدبیر؛ بهترین نرم افزار مالی برای مدیران آینده نگر

کاربرد نرم افزار حسابداری تدبیر

از قدیمی ترین نرم افزارهای مهم حسابداری، نرم افزار تدبیر است که نسخه اولیه آن در سال 1377 در اختیار عموم قرار گرفت. طبیعتا اولین نسخه این نرم افزار، بسیار ساده بود و امکاناتی کمی داشته است اما شرکت برنامه نویسی پردازش موازی سامان توانسته در طی سال های فعالیت خود، امکانات بسیار زیادی مانند امکان نصب زیر سیستم های مالی، عملیات ارزی، اموال و دارایی، انبارداری و … به نرم افزار تدبیر اضافه کند.

از مزایای نرم افزار حسابداری تدبیر می توان به امکان معرفی دوره های دائمی یا ادواری مالی، تهیه دفتر حساب، معرفی چندین حساب بانکی، نگهداری حساب‌ های چند شرکت مختلف به‌ صورت مجزا به روی یک سیستم، ارائه تراز آزمایشی دو، چهار یا شش ستونی در هر محدوده زمانی و برای کلیه حساب‌ها و … اشاره کرد. استفاده از ویژگی های نرم افزار حسابداری تدبیر به شما اجازه می دهد تا به روی امور مالی کسب و کار خود، تسلط کافی داشته باشید و با حساب و کتاب دقیق بتوانید به اهداف بلند مدت بیزینس خود دست پیدا کنید.

نرم افزار حسابداری پارمیس؛ جدیدترین و کاربردی ترین نرم افزار مالی

کاربرد نرم افزار حسابداری پارمیس

نرم افزار پارمیس، یکی از بهترین نرم افزارهای حسابداری است که توانسته در لیست بهترین ها و در کنار رقبای قدرتمند خود قرار بگیرد. فرقی نمی کند که کسب و کار بزرگ یا کوچکی دارید، در هر صورت نرم افزار پارمیس به نیازهای شما پاسخ می دهد. برخی از ویژگی های این نرم افزار شامل قابلیت تعریف شعب و تجمیع اطلاعات مالی آن‌ها، معرفی و نگهداری اسناد، مشخص کردن افراد امضا کننده پای گزارش‌ ها، اضافه کردن امضا کنندگان به‌ صورت نامحدود،  معرفی، اصلاح و حذف دوره‌های مالی دائمی یا ادواری، ایجاد سند افتتاحیه به‌ طور خودکار از روی سند اختتامیه سال قبل و … است.

اگر کسب و کار فروشگاهی، شرکتی، تولیدی و یا حتی یک کسب و کار خیلی بزرگ دارید، نرم افزار حسابداری پارمیس در نسخه های مختلفی طراحی شده تا بتواند نیاز هر کسب و کاری را برطرف کند. این برنامه جز جدیدترین نرم افزارهای حسابداری است و رابط کاربری آن برای افرادی که حتی آشنایی زیادی با نرم افزارهای حسابداری ندارند نیز بسیار مناسب و کاربردی است.

سخن پایانی

اگر صاحب کسب و کار کوچکی هستید، به این فکر می کنید که گردش مالی زیادی ندارید و در حال حاضر می توانید با حساب و کتاب ساده، موارد زیادی را بررسی کنید اما به یاد داشته باشید که مدیران خوب همیشه با آینده نگری، تدابیری در نظر می گیرند تا دچار بحران نشوند. امور مالی جز مهم ترین بخش های هر کسب و کاری است و اگر محاسبه ای اشتباه صورت گیرد، در موارد زیادی با مشکل مواجه می شوید. به عنوان یک مدیر مدبر، باید به این فکر کنید که برند شما به زودی بزرگ تر می شود و شما نیاز دارید مدیریت مالی را به نحو احسن انجام دهید. با استفاده از بهترین نرم افزارهای حسابداری می توانید امور مالی کسب و کارتان را به دقت انجام دهید، فقط کافی است تا با بررسی نیازهای خود از نرم افزار حسابداری، یکی از آن ها را از لیست معرفی شده، انتخاب و اقدام به تهیه آن کنید.

در این مقاله سعی کردیم با معرفی انواع نرم افزارهای حسابداری و معرفی بهترین نرم افزارهای حسابداری موجود در بازار ایران، آگاهی و شناخت متناسبی درباره انتخاب یک برنامه خوب حسابداری در اختیارتان قرار دهیم. اگر شما نیز تجربه استفاده از نرم افزارهای حسابداری معرفی شده را داشته اید، حتما در بخش دیدگاه، نظرات خود را برای ما بنویسید و تجربه ارزشمندتان را با ما به اشتراک بگذارید.

نوشته های مشابه

10 دیدگاه

  1. سلام و ممنون بابت اطلاعات
    بنظرم نرم افزارهای بیشتری میتونه تو لیست اضافه بشن 🙂

  2. باسلام جای نرم افزار حسابداری آسان از شرکت آسان سیستم مبنا در این لیست خالی است

    1. سلام درست می فرمایید نرم افزار آسان هم یکی از بهترین حسابداری های موجود در بازار هست و سعی میشه در آینده نزدیک داشته باشیم

  3. سلام ممنون بابت اطلاعات مفیدی که دادید.به نظرم نرم افزارهای دیگه ای هم هستند که امکانات حرفه ای دارند مثل نرم افزار حسابداری رهاورد که به شخصه خودم در حال استفاده از اون هستم. البته نسخه های متفاوتی داره که تقریبا برای هر کسب و کاری مناسبه. دمو هم داره

  4. سلام. من به همه نرم افزار سپیدار رو معرفی می کنم. چون کار کردن باهاش بسیار ساده اس و هرسال هم کلی امکانات اضافه می کنه.

    1. با تشکر از در میون گذاشتن نظرتون
      هر نرم افزار با توجه به محل و کاربرد استفاده دارای معایب و مزایایی هست و با توجه به این موضوع می توان انتخاب بهتری داشت

  5. سلام.خسته نباشی .به نظرتون چه حسابداری برای صنف موبایل و الکتریکی ک فروش سریال داشته باشه مناسبه؟چاپ و طراحی بارکد هم خیلی برام مهمه ک داشته باشه

  6. من 7 سال هلو استفاده کردم. به نظرم علیرغم کاستی هایی که داره نرم افزار خوبییه. متاسفانه امسال با مشاوره حسابرسمون یه نرم افزار به اسم پارسیان نصب کردیم که پیر شدیم باهاش. تقریبا شبیه یک پروژه دانشجوویه و یکی دونفر هم شدن مدیر که در کل همه چیش افتضاحه. میخام دوباره هلو نصب کنم. هرچند گرونتره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا