اکسسوری و گجتموبایل و تبلت

فلش آیفون در نقش کارت حافظه

همیشه یک مشکل برای خریداران گوشی های iPhone وجود دارد. آن هم دو به شک بودن بین خرید گوشی ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایتی است چرا که قابلیت اضافه کردن کارت حافظه به آن وجود ندارد.
در این مقاله قصد داریم درباره فلش USB مخصوص محصولات اپل که تبدیل به یک راه حل محبوب بین طرفداران آیفون شده است توضیح دهیم.
با ما همراه باشید.

فلش آیفون SanDisk iXpand

فلش آیفون چیست ؟

بعضی از فلش ها دارای ۲ سَری ، یکی لایتنینگ و دیگری USB هستند که سری USB اکثر این فلش ها از نوع USB 3.0 است.
فلش آیفون در واقع یک فلش همراه OTG با سری lightning (کانکتور آیفون) است که به یک پل ارتباطی پرکاربرد بین گوشی آیفون و کامپیوتر تبدیل شده است.
از جمله مطرح ترین برندهای فلش آیفون که در کشور ما در حال حاضر وجود دارند می توان به SanDisk ، Vicco و Verity اشاره کرد. برند SanDisk فلش آیفون خود را با نام iXpand عرضه کرده است که نسبت به بقیه شرکت ها تنوع بیشتری دارد.

از فلش آیفون چه انتظاراتی باید داشت ؟

این فلش ها امکانات زیادی را به صاحبان گوشی آیفون ارائه می دهند که از مهم ترین آنها می توانیم به انتقال انواع فایل و فرمت های مختلف فیلم و عکس و … از گوشی به کامپیوتر و برعکس آن نام ببریم.
با توجه به اینکه در گوشی آیفون محلی برای قرار دادن کارت حافظه وجود ندارد و همچنین امکان اتصال مستقیم بین گوشی آیفون و کامپیوتر های اطراف ما نیست ، این توانایی انتقال فایلها کمک بزرگی برای کاربران آن خواهد بود.

علاوه بر آن برخی از فلش ها به شما امکان ضبط فیلم و عکس برداری به طور مستقیم روی این USBها را می دهد. اگر فلش شما دارای این خصوصیت باشد به طور حتم بسیار به کمک شما می آید چرا که دیگر وقتتان برای انتقال فیلم هایی که ضبط کرده اید بر روی فلش گرفته نخواهد شد و به راحتی می توانید هر زمان که تمایل داشتید آن را به کامپیوتر شخصی خودتان منتقل کنید و با وصل کردن دوباره آن به گوشی ، خیلی راحت به آنها دسترسی پیدا کنید.

دسترسی راحت به فیلم ها در iXpand

همیشه امکان گم شدن این گجت های کوچک وجود دارد. فلش آیفون نسبت به فلش گوشی های اندروید معمولاً اطلاعات شخصی تری مثل فیلمها و عکسهای خانوادگی را ذخیره می کند چون که معمولاً محل قرار دادن این اطلاعات بر روی گوشی های دیگر ، کارت حافظه جانبی گوشی است. بنابراین امکان گم شدن کارت حافظه بدلیل اینکه داخل گوشی قرار دارد کمتر از فلش USB های معمولی است.
اگر ضبط و وجود فیلم های شخصی روی فلش در احتمال گم شدن آن شما را کمی نگران می کند باید بگم که تمامی فلش های آیفون هم مانند دیگر فلش ها قابلیت رمزگذاری شدن را دارند. این قابلیت محافظ اطلاعات داخل فلش مموری شما خواهد بود.

مدل های مختلف فلش آیفون

همچنین کاربران گوشی ها و محصولات اپل قطعاً می دانند رابط کاربری ios دارای نرم افزار file manager نیست.
پس برای دسترسی و مدیریت اطلاعاتی که داخل فلش قرار داده این از جمله نوشته ها و PDF ها ، عکس ها و موسیقی ها چه باید کرد ؟
برخی شرکت های تولید کننده فلش آیفون اپلیکیشن مدیریت اطلاعات فلش را ایجاد کرده و داخل اپل استور قرار داده اند.
SanDisk یکی از این شرکتها است. شما می توانید با نصب نرم افزار رایگان Sandisk iXpand Sync از AppStore یا هر مارکت اپلیکیشن مخصوص ios دیگری که می شناسید ، به راحتی به محتوا و اطلاعات داخل فلش خود دسترسی پیدا کنید.
برند Vicco هم دیگر برندی است که دارای اپلیکیشن برای مدیریت فایل های داخل فلش است.

برند های دیگر به جز سن دیسک و ویکو هم دارای نرم افزار های مختص خود ممکن است باشند. تنها کافی است در حین خرید یکبار مطالب نوشته شده روی جعبه فلش را مطالعه کنید تا ریز جزئیات فلش و اینکه دارای اپلیکیشن است یا خیر را بدست آورید.

سرعت مناسب برای انتقال داده و اطلاعات ، هم وقتی فلش به گوشی متصل است و هم وقتی به کامپیوتر متصل است ، یکی دیگر از مواردی است که باید به آن توجه کنید و تنها به حرف فروشنده اکتفا نکنید. برای مثال به گفته شرکت سن دیسک فلش های iXpand توانایی انتقال داده با سرعت ۵ گیگابایت بر ثانیه را دارند اما در واقعیت ما شاهد سرعتی خیلی کمتر هستیم. البته باید گفت سرعت انتقال داده ها علاوه بر فلش به مسائل دیگری مانند سخت افزار کامپیوتر هم مربوط است.

در ضمن باید اضافه کرد فلش آیفون فقط مخصوص گوشی iPhone نیست و علاوه بر iPhone ، روی iPod و iPad هم به خوبی کار می کند.

چگونه می توان فلش را به ایفون متصل کرد؟

خب تا حالا فقط از مزیت های این فلش صحبت کردیم اما بهتر است یکم هم راجع به معایب آن بگوییم.
قیمت این فلش ها در مقایسه با فلش های معمولی با سر micro USB بسیار تفاوت دارد. قیمت بالای آن احتمالاً بخاطر نبود هیچ راه حل دیگری برای کاربران آیفون است اما با این حال با توجه به کارایی آن ارزش خرید را دارد.

اگر تجربه استفاده از فلش آیفون را داشته باشید احتمالا متوجه مصرف بالای باتری هنگام اتصال فلش به گوشی شده اید. وقتی این فلش به گوشی شما وصل باشد خواهید دید مصرف باتری برای بار اول به شدت زیاد می شود اما برای دفعات بعدی این مصرف زیاد تا حدی کاهش میابد اما باز هم از حالت عادی بیشتر خواهد بود.

سخن آخر

باید اعتراف کنیم مزیت‌های فلش آیفون همیشگی است و بسیار کاربرد دارد اما معایب آن تحت شرایطی بروز پیدا خواهد کرد که با اندکی دقت و توجه از به وجود آمدن آن می توانیم جلوگیری کنیم.
اگر گوشی شما حافظه کمی دارد و این امر برای شما تبدیل به یک معذل بزرگ شده است بدون هیچ درنگی یکی از این فلش های آیفون تهیه کنید.

اگر تصمیم به خرید گرفتید و همچنان فروشگاهی معتبر که دارای گارانتی و خدمات پس از فروش مناسب باشد پیدا نکردید ، بهتر است صفحه فلش آیفون فروشگاه را هم مشاهده کنید.
تمامی فلش های آیفون موجود در سایت تکنوسان دارای گارانتی ۳ الی ۵ ساله هستند آن هم در حالی که قیمت عرضه آن نسبت به دیگر فروشگاه ها بسیار مناسب تر است.

اگر شما هم تجربه استفاده از فلش آیفون دارید ، همینجا می توانید با ما به اشتراک بگذارید تا هم ما و هم دیگر خوانندگان از آن استفاده کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا