اطلاعیه
Technosun

دسته بندی

تمام دسته بندی محصولات در تکنوسان
تعداد موردنظر را وارد کنید
تعداد موردنظر را وارد کنید
تعداد موردنظر را وارد کنید
تعداد موردنظر را وارد کنید
تعداد موردنظر را وارد کنید
تعداد موردنظر را وارد کنید
تعداد موردنظر را وارد کنید
تعداد موردنظر را وارد کنید
تعداد موردنظر را وارد کنید
تعداد موردنظر را وارد کنید
تعداد موردنظر را وارد کنید
تعداد موردنظر را وارد کنید
تعداد موردنظر را وارد کنید
تعداد موردنظر را وارد کنید
تعداد موردنظر را وارد کنید
تعداد موردنظر را وارد کنید
تعداد موردنظر را وارد کنید
تعداد موردنظر را وارد کنید
تعداد موردنظر را وارد کنید
تعداد موردنظر را وارد کنید
تعداد موردنظر را وارد کنید
تعداد موردنظر را وارد کنید
تعداد موردنظر را وارد کنید
تعداد موردنظر را وارد کنید
تعداد موردنظر را وارد کنید
تعداد موردنظر را وارد کنید
تعداد موردنظر را وارد کنید

کابل و تبدیل HDMI

در گذشته اگر می خواستیم صدا و تصویر را از دستگاهی مثل لپ تاپ به نمایشگرهای خانگی انتقال دهیم، در بهترین حالت حداقل یک سیم برای تصویر و یک سیم هم برای صدا نیاز داشتیم. همینطور این سیم ها از کیفیت های بالاتر مانند فول اچ دی پشتیبانی نمی کردند و در هنگام ارسال، تصاویر را فشرده می کردند. اما با ورود کابل HDMI به بازار این مشکلات برطرف شد.

امروزه رایج ترین درگاهی که در دستگاه های کامیپوتری و یا سیستم های خانگی استفاده می شود، پورت HDMI است. این درگاه برای انتقال تصاویر با کیفیت، بسیار مناسب است. در ابتدا قصد داریم به معرفی اچ دی ام ای بپردازیم و سپس انواع محصولاتی که با این درگاه تولید می شوند را مختصری بیان کنیم.

HDMI چیست؟

عبارت اختصاری HDMI مخفف High-Definition Multimedia Interface به معنی “رابط چند رسانه ای با کیفیت بالا” می باشد که در سال 2003 به بازار جهانی عرضه شد. اچ دی ام ای نوعی درگاه ارتباطی است که می تواند همزمان صدا و تصویر را بدون نیاز به فشرده کردن و همینطور با بهترین کیفیت و سرعت انتقال دهد.

انواع محصولات HDMI

با توجه به محبوبیت و فراگیر شدن این پورت در بازار، انواع محصولاتی که به HDMI مرتبط می شوند، تولید می شود. در ادامه قصد داریم، به معرفی این کالا ها بپردازیم.

کابل HDMI

کابل ها، پرفروش ترین محصول در گروه HDMI می باشند. این سیم ها دارای دو کانکتور نری هستند که تصویر را از دستگاه اول مانند لپ تاپ، به دستگاه دوم مانند تلویزیون، ویدئو پروژکتور و… انتقال می دهند. اما نکاتی که در هنگام خرید کابل HDMI باید مد نظر داشته باشید:

کانکتور

اولین موردی که قبل از خرید کابل HDMI باید توجه داشته باشید، نوع پورت دستگاه هایی است که می خواهید باهم متصل کنید. کانکتور های اچ دی ام ای انواع مختلفی دارند که پر کاربرد ترین های آنها اشاره می کنیم.

  • کانکتور Type-A: همان کابل hdmi معمولی می باشد که در اکثر دستگاه های نمایش تصویر به کار رفته است.
  • کانکتور Type-C: این سیم به مینی اچ دی ام ای معروف است و بیشتر در دوربین های فیلمبرداری استفاده می شود.
  • کانکتور Type-D: نام دیگر آن میکرو اچ دی ام ای می باشد و این پورت در برخی از دوربین های دیجیتال، تبلت های کوچک و گوشی های اندرودی میکرو usb به کار می رود.

متراژ

همانند هر کابل انتقال صدا و تصویر دیگر، هر چه طول سیم بیشتر باشد در هنگام انتقال تصویر بر روی کیفیت اثر معکوس می گذارد و می تواند باعث ایجاد نویز و کاهش کیفیت صدا و تصویر شود. البته این مشکل در کابل های با متراژ بیش از 15 متر مشهود تر است. اما برای مقابله با آن راهکاری وجود دارد و استفاده از کابل های فعال می باشد. این سیم ها در داخل خود یک چیپ پردازشگر دارند که جهت حفط کیفیت سیگنال و جلوگیری از نویز به کار رفته است.

همانطور که مشخص است هر چه طول سیم افزایش پیدا کند، قیمت آن هم بالاتر می رود. بنابراین اگر دو دستگاهی که می خواهید با کابل HDMI متصل کنید در جای ثابتی قرار دارند، به میزان اندازه فاصله بین دو دستگاه سیم تهیه کنید و نیازی به خرید کابل بلندتر نمی باشد.

ورژن

هرچه تکنولوژی پیشرفت می کند، این سیم ها هم پیشرفته تر می شوند. ورژن های بروزتر از کیفیت های بالاتر و سرعت های بیشتر، پشتیبانی می کنند. علاوه بر این با ورژن های قبلی خود هم سازگاری دارند. البته قیمت شان افزایش پیدا می کند. اگر دستگاه شما از ورژن های جدید پشتیبانی نمی کند، می توانید ورژن های پایین تر که قیمت شان هم کمتر است را خریداری کنید. جهت اطلاع بیشتر در مورد انواع کابل های HDMI و موارد دیگر، به مقاله جامع راهنمای خرید کابل HDMI و آشنایی با انواع کابل های HDMI مراجعه کنید.

البته در هنگام خرید کابل HDMI ویژگی هایی نظیر نوع کانکتور، جنس سیم های درونی و شیلدهای بیرونی هم اهمیت دارد که در کابل های متراژ بالاتر باید به موارد ذکر شده هم توجه کرد.

تبدیل HDMI

بعضی از دستگاه ها پورت HDMI ندارند و اگر بخواهیم به آنها متصل شویم باید از یک مبدل HDMI استفاده کنیم. همانطور که اشاره شد، چون این پورت معروف ترین و رایج ترین درگاه در بین سیستم های خانگی و دیگر دستگاه ها می باشد، بنابراین انواع تبدیل های آن هم موجود می باشد. برخی از تبدیل هایی که در بازار بیشترین استفاده را می شود عبارتند از:

تبدیل VGA به HDMI

بعضی ویدئو پروژکتورهای موجود در بازار به علت قدیمی بودن، پورت HDMI ندارند و فقط از درگاه VGA پشتیبانی می کنند. اما ممکن است دستگاهی که می خواهیم به ویدئو پروژکتور متصل کنیم هم به علت جدید بودن فقط درگاه اچ دی ام ای داشته باشد. این تبدیل برای این زمان ها کاربردی است و خروجی اچ دی ام آی لپ تاپ را به وی جی ای تبدیل می کند.

تبدیل Display به HDMI

رابط Display نیز یک رابط مدرن و رقیب HDMI می باشد که امروزه در بسیاری از مانیتور ها، کارت های گرافیک و… وجود دارد. به کمک تبدیل Display به HDMI می توانید کابل های HDMI را به این رابط متصل کرده و با کیفیتی بی نظیر به انتقال تصویر بپردازید.

Type-C به HDMI

بیشتر مک بوک ها تنها دارای پورت تایپ سی هستند و هیچ درگاه دیگری ندارند. همینطور اکثر گوشی های جدید اندرویدی هم فقط از تایپ سی پشتیبانی می کنند. اگر بخواهیم این وسایل را به دستگاه هایی که دارای پورت HDMI هستند متصل کنیم، می توانیم از کابل های تبدیل تایپ سی به اچ دی ام ای استفاده کنیم.

Lightning to HDMI

برای زمانی به کار می رود که بخواهیم گوشی آیفون را به دستگاه های پخش تصویر مانند تلویزیون و یا ویدئو پروژکتور وصل کنیم، یکی از راه های موجود استفاده از کابل تبدیل لایتنینگ به اچ دی ام ای می باشد.

AV To HDMI

سیم های AV بیشتر در دوربین های فیلمبرداری قدیمی استفاده می شدند و همینطور ویدئو پروژکتورها نیز از آنها پشتیبانی می کنند. دستگاه های تبدیلی وجود دارند که می توان فرمت AV را به HDMI و یا بالعکس تبدیل کرد. اما نکته ای که حائز اهمیت است، این مبدل ها دو طرفه نمی باشند و دستگاه AV به HDMI با دستگاه HDMI به AV متفاوت است. بنابراین در هنگام خرید باید دقت کنیم که دستگاه ورودی و خروجی مان دارای چه پورتی می باشد.

HDMI to HDMI

این تبدیل جهت افزایش متراژ کابل اچ دی ام ای استفاده می شود. با استفاده از آن می توان دو کابل HDMI را به هم متصل کرد. البته علاوه بر کابل، تبدیل های بدون سیم میکرو و مینی اچ دی ام ای هم وجود دارد. اما چون در قسمت کانکتور به آنها اشاره کردیم، دیگر در مورد کاربرد و انواع شان در اینجا توضیح نمی دهیم.

دانگل HDMI

اگر بخواهیم بدون استفاده از کابل های اچ دی ام ای، فیلم ها و تصاویرمان از طریق وای فای به نمایشگر دوم بفرستیم و در آن مشاهده کنیم، می توانیم یک دانگل HDMI به پورت نمایشگر دوم وصل کنیم و از طریق وای فای به آن دستگاه متصل شویم. این ابزار یک گزینه مناسب برای کسانی است که می خواهند بدون اتصال کابل، فیلم ها و یا تصاویر گجت های هوشمندشان را بدون افت کیفیت بر روی صفحه نمایش بزرگتر تماشا کنند.

سوییچ HDMI

این ابزار در زمان هایی بیشتر کاربرد دارد که ما یک نمایشگری مانند تلویزیون و یا مانیتور را به عنوان ورودی داریم و می خواهیم دستگاه های مختلف دیگری از جمله کنسول بازی، سیستم های کامپیوتری، دوربین های دیجیتال، پلیرها و دیگر موارد را در همان یک مانیتور مشاهده کنیم و البته به تناوب هم از این دستگاه ها استفاده می کنیم. طبیعتا خرید چندین نمایشگر از لحاظ هزینه برای بیشتر مردم توجیه اقتصادی ندارد. همینطور چون از دستگاه ها زیاد به کار گیری می شود، اگر بخواهیم برای هر بار استفاه سیم ها را جا به جا کنیم و دستگاه مد نظر را متصل کنیم، این کار اولا هم فرسایشی می باشد و دوما عمر پورت دستگاه ها و سیم ها را کاهش می دهد.

در این شرایط، خرید یک سوییچ HDMI مناسب می باشد. به این صورت که تمام خروجی دستگاه های متصل شده به سوییچ اچ دی ام ای می آید و از این دستگاه یک کابل خروجی به نمایشگر می رود. وقتی هر کدام از دستگاه ها را بخواهیم در نمایشگر مشاهده کنیم، تنها کافی است که دکمه مربوط به آن را بر روی سوییچ فشار دهیم. در ضمن حتی بعضی از سوییچ ها دارای یک کنترل از راه دور برای عوض کردن کانال ها هستند که راحتی بیشتری را برای ما بوجود می آورد. این دستگاه با توجه به تعداد پورتی که دارد به انواع مختلفی تقسیم می شود و ما می توانیم متناسب با تعداد درگاه هایی که احتیاج داریم، خریداری کنیم.

اسپیلتر HDMI

با استفاده از این وسیله می توانیم یک تصویر خروجی را در چندین نمایشگر به صورت همزمان نمایش دهیم. این ابزار بیشتر در مغازه های تلویزیون فروشی که یک تصویر را در چند تلویزیون نمایش می دهند و یا سالن های برگزاری همایش و دیگر موارد کاربرد دارد.

افزایش دهنده طول HDMI EXTENDER

در لغت نامه Extender به معنی توسعه دهنده و افزایش دهنده است. این وسیله، دو دستگاه تبدیل HDMI به LAN و بالعکس دارد. در جاهایی که فاصله دو نمایشگر از هم زیاد باشد، دیگر از کابل های اچ دی ام ای یک تکه با متراژ بلند نمی توان استفاده کرد.

معمولا برای فاصله های بیشتر از 30 متر از دستگاه های افزایش دهنده طول استفاده می کنند. به صورتی که ابتدا یک کابل اچ دی ام ای به دستگاه وارد می شود. در بین دو دستگاه کابل شبکه RG45 به کار می رود. سپس از خروجی دستگاه دوم نیز یک کابل اچ دی ام آی خارج و به نمایشگر مورد نظر وصل می شود. به وسیله این دستگاه حتی در فاصله های بیش از 100 متر هم می توان تصویر را انتقال داد. قیمت این دستگاه با توجه به دو مولفه حداکثر متراژی که با کابل شبکه می تواند پوشش دهد و همینطور بیشترین کیفیتی که پشتیبانی می کند، تعیین می شود.

خرید کابل و تبدیل HDMI

یک درگاه شگفت انگیز که توانست تصاویر را با کیفیت های باورنکردنی بر روی بسیاری از صفحه های نمایش ما به اجرا در آورد. HDMI یک نام جدید در نسل کابل های انتقال تصویر و صدا است که نه تنها قابلیت پخش تصویر با کیفیت بالا را دارد بلکه توان انتقال صدا را نیز با همان سطح از کیفیت دارد. شما می توانید با کابل و تبدیل HDMI از این انتقال دهنده های با کیفیت استفاده نمایید.

پورت های HDMI امروزه بر روی اکثر لپ تاپ ها و کامپیوتر های در کنار بسیاری از نمایشگر ها وجود دارند. این درگاه می تواند تصویر را تا حداکثر کیفیت 8K با سرعت بالا به شما ارائه دهد. شما می توانید به وسیله انواع تبدیل ها از این خروجی تصویر استفاده نمایید به طور مثال شما به راحتی می توانید با یک تبدیل ساده VGA ،DVI ،DISPAY آن ها را به پورت HDMI تغییر دهید و از کیفیت آن استفاده نمایید.

HDMI توان انتقال صدا را نیز دارا می باشد و نیازی به یک کابل صدا نمی باشد ولی اگر با استفاده از تبدیل قصد استفاده از آن را دارید باید در نظر داشته باشید که یک کابل صدا نیز برای رساندن صدا به کابل HDMI نیاز دارید. به طور مثال برای تبدیل VGA به HDMI برای دریافت صدا نیز باید کابل صدا در کنار کابل VGA به مبدل متصل شود. مرکز پخش تکنوسان به عنوان یکی از بزرگترین فروشندگان انواع کابل و تبدیل HDMI در ایران آماده ارائه محصولات خود با بهترین قیمت به شما کاربران گرامی می‌باشد.

در صورت در خواست برای راهنمایی بیشتر در خرید در چت آنلاین سایت پاسخ گوی سوالات شما هستیم.

محدوده قیمت (تومان)
02,400,000