اکسسوری و گجت

چرا باید از مچ بند های سلامتی استفاده نماییم؟

چرا باید از مچ بند های سلامتی استفاده نماییم؟

همه ما با هر کار یا فعالیتی که انجام می دهیم و در هر نقطه ای که هستیم نیاز داریم تا از سطح سلامت خود مطلع شویم. در طی چند سال اخیر شرکت های پیشرو در فناوری مخصوصا شرکت هایی که به تازگی وارد این حوزه پر تکاپو شده اند دست به تولید ابزار و گجت هایی برای بالا بردن آگاهی و سطح سلامت مردم زدند تا در این زمینه هم با توجه به افزایش نیاز روز افزون جامعه بشری قدمی جهت کمک بردارند.

یکی از این محصولات دستبند های سلامتی هستند که هر روز قابلیت جدیدی را در خود نمایان می سازد. مچ بند های سلامتی قدرت این را دارند تا با حسگر هایی که درون آن ها قرار گرفته اند با اتصال به موبایل های هوشمند و دسترسی به GPS؛ میزان قدم های برداشته شده ، ضربان قلب ، کالری مصرفی ، ساعت و تاریخ ، تنظیم آلارم و … را در اختیار شما قرار دهد.

البته برای استفاده از برخی از این قابلیت ها لزوماً به تلفن هوشمند نیاز است ولی اکثر دستبند های سلامتی بدون نیاز به اتصال مستقیم به گوشی های هوشمند نیز توانایی های فراوانی را در اختیار شما قرار می دهند.

چرا باید از مچ بند های سلامتی استفاده نماییم؟

توانایی هایی برای رقابت

دستبند های سلامتی در ابتدا بیشتر در ظاهر و سپس در توان محاسبات درست با هم رقابت می کردند اما امروزه توانایی برخی از آن ها در این زمینه در سطحی افزایش یافته است که گاه خود به عنوان یک پزشک شما را تحت معاینه قرار می دهند و در صورت لزوم به شما هشدار می دهند.

اولین توانایی در یک مچ بند سلامتی قدرت اندازه گیری دقیق قدم است که به صورت معمول روش این محاسبه بدین شکل است:

  1. محاسبه مسافت طی شده در اطلاعات اعلام شده توسط GPS
  2. تقسیم مسافت بر میزان میانگین طول قدم یک فرد عادی
  3. دریافت و محاسبه ضربان قلب برای تشخیص نوع حرکت

دومین موضوعی که در این دستبند ها در نظر گرفته می شود زیبایی و طراحی آن است. زیبایی در ابتدا باعث شده بود تا این محصولات هوشمند با افت کیفیت ساختاری در بدنه مواجه شوند اما شرکت شیائومی با تولید اولین دستبند سلامت خود MI BAND 1 طرحی ساده اما با کیفیتی باور نکردنی در زمان خود را ارائه داد. این سادگی به صورتی در بین مردم جذب شد و علاقه را به سمت خود جلب کرد که کیفیت در کنار زیبایی ساده وارد بازار ها شد.

سومین قابلیت این دستبند ها تشخیص دقیق فعالیت می باشد. این امر توسط دریافت دقیق ضربان قلب صورت می گیرد و جدا از نمایش ضربان قلب، فعالیتی که شما در حال انجام آن هستید را تا حدودی شناسایی می کند. البته شما می توانید آن را در محاسبه هرچه دقیق تر با اتصال به تلفن هوشمند خود یاری کنید. اکثر این دستبند ها با رسیدن شما به حدی که به صورت پیش فرض 160 تپش بر دقیقه تنظیم شده است به شما هشدار می دهند و از شما لغو کردن فعالیت را با تولید صدا یا ویبره ای قوی خواستار می شوند.

البته این موضوع حتی در زمان خواب نیز مطرح می گردد.

مقاومت در برابر رطوبت و آب در کنار حفظ زیبایی و کیفیت نیز یکی از مهمترین ویژگی هایی است که شرکت های تولید کننده در چند سال اخیر به شدت به آن ها روی آورنده اند به صورتی که اهمیتی چند برابری پیدا کرده است.

دیگر قابلیت هایی همچون نمایش ساعت و تاریخ ، میزان کالری مصرفی شما در روز و سطح موارد مورد نیاز شما، محاسبه میزان مسافت طی شده ، تعیین اهداف روزانه و بلند مدت در کنار مشخص کردن زنگ های هشدار و نمایش اعلان های تماس و برنامه های تلفنتان در صورت اتصال از ویژگی های این دستبند ها می باشد.

چرا باید از مچ بند های سلامتی استفاده نماییم؟

اپلیکیشن ها شما را به یک دیگر نزدیک تر می کنند

اسمارت واچ ها به صورت معمول دارای اپلیکیشن هایی برای اتصال به گوشی های هوشمند هستند اما این نرم افزار ها تنها برای اتصال به کار نمی روند. برنامه هایی که همراه این دستبند ها ارائه می شوند برای افزایش کارایی و اطلاعات نمایش داده شده طراحی و برنامه ریزی شده اند و باعث افزایش دقت این وسایل سلامتی می شوند. به طور مثال شما می توانید در برخی از آن ها حتی ساعت و نوع حرکت خود را در روز بررسی کنید یا میزان دقیق خواب و ساعات اوج آن را با نمودار ها و … مشاهده نمایید. از این اپلیکیشن ها برای شخصی سازی فردی نیز استفاده می شود تا ساعت باتوجه میزان سن ، قد و وزن اعلام شده از سمت شما و دیگر اطلاعات جابه جا شده مانند اطلاعات موقیتی و آب هوا داده های بسیار دقیق تری را وابسته به نیاز شما بهتون ارائه دهد.

چرا باید از مچ بند های سلامتی استفاده نماییم؟

چه کسانی باید این دستبند ها را تهیه کنند

یک دستبند هوشمند با توجه به قابلیت هایی که دارد مخصوص هر فردی می تواند شخصی سازی شود و به طور معمول ورزشکارانی به تهیه مچ بندهایی با قابلیت ضد تعریق و مقاوم در برابر آب را تهیه می کنند و یک فرد عادی برای اطلاع از وضعیت جسمانی خود و کنترل بر روی آن در کنار استفاده به عنوان همراهی هوشمند و زیبا ، تعیین زنگ های هشدار و نمایش اعلان های تلفن همراه خود از آن بهره می برد.

اما در هر حالت نمی توان این دستگاه های بی نظیر در بخش سلامت را برای افراد خاصی محدود کرد زیرا نه تنها روز به روز در حال نمایش کارایی هایی روز افزون از آن ها هستیم بلکه در طرح و زیبایی در کنار حفظ وافزایش کیفیت نیز پیشرفت هایی چشم گیر دارند. پس بایک نتیجه گیری ساده می توان گفت چه یک ورزشکار حرفه ای هستید یا یک کارمند ساده یا حتی یک دانشجو با هر سن و هر موقیت مکانی که در آن زندگی می کنید می توانید از این محصولات بی نظیر استفاده نمایید.

چرا باید از مچ بند های سلامتی استفاده نماییم؟

رقابت در میان سازندگان

شرکت های سازنده مچ بند های سلامتی در حال حاضر به بیش از 30 شرکت مطرح رسیده اند حتی شرکت هایی مانند مایکروسافت نیز در این میان به چشم می خورد ولی نام های مطرحی که رقابت بسیار شگفت انگیزی در میان آن ها وجود دارد شرکت هایی همانند شیائومی ، سامسونگ ، آی وان ، سونی و … هستند.

شیائومی که در حال حاضر با نمایش محصول بی نظیر خود یعنی MI BAND 3 همه را شگفت زده کرده است پر فروش ترین شرکت در این زمینه حداقل در بازار ایران است. این دستبند جدید که نمونه تکامل یافته مدل بسیار پر طرفدار خود یعنی MI BAND 2 است با افزایش توان خود با مقاومت بیشتر در زیر آب با تضمین 50 متر و عمر باتری بیشتر از 20 روزه همراه صفحه ای تمام لمسی و دیگر قابلیت های ویژه اش چشم بسیاری را به خود خیره کرده است.

سامسونگ نیز از رقیب خود عقب نماده است و به ساعت های هوشمند خود توانایی های بیشتری بخشیده است اما این شرکت بیشتر از توانایی به ظاهر های زیبا و بسیار جذاب در کنار کیفیت ساخت پرداخته است. اما سونی و وی وان که قابلیت های فراوان را در کنار ظاهر های زیبا ارائه داده اند ترکیبی از دوشرکت فوق می باشند که شاید همین ترکیب باعث کاهش کیفیت و قابلیت های در برخی از زمینه ها شده است ولی در مجموع می توان انتظارات همیشگی را از این دو شرکت داشت.

چرا باید از مچ بند های سلامتی استفاده نماییم؟

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا