اخبار فناوری

جدید ترین های کمپانی جهانی APPLE در سال 2018

کمپانی معروف اپل که بنیان گذار آن استیو جابز بود، در سالهای اخیر توانسته با موفقیت روز افزون خود در عرصه تولید انواع سخت افزارها و نرم افزار های کم نقص و دارای طراحی صحیح در صدر رقابت با سایر کمپانی ها قرار گیرد. این شرکت معروف امرکایی در تولید محصولات سخت افزاری مانند آی‌پاد، آی‌مک، مک بوک و آی‌فون و نرم افزارهایی مثل آی‌تونز، آی‌لایف و آی ورک فعالیت می کند. البته دلیل اصلی شهرت اپل پشتیبانی شگفت انگیز آن از محصولاتش در سرتاسر دنیا می باشد. (در کشور ما به دلیل تحریم این ویژگی وجود ندارد.)

از سری محصولات جدید اپل در سال 2018 میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

Mac Book Pro

مک بوک پرو

اپل از جدیدترین مدل مک بوک خود در سال 2018 رونمایی کرد. مک بوک پرو با صفحه نمایش 15 اینچی از جدید ترین پردازنده های اینتل بهره می برد.

در این نسخه از مک بوک تغییری به لحاظ طراحی و فیزیکی مشاهده نمیشود اما بهبود های موثر سخت افزاری در آن توسط مهندسین این کمپانی به کار گرفته شده است. طراحی نوین، زیبا و باریک‌ تر از مدل سال گذشته به همراه بدنه تمام آلومینیومی، این نسخه را نیز کم نظیر و بی مانند کرده است. صفحه کیبورد های مک جدید اپل که به butterfly  معروف است بسیار نازک بوده و در هنگام باز و بسته کردن آن صدایی به گوش نمی رسد. ناگفته نماند که این محصول اپل نیز ب دلیل حفظ تمام ویژگی های کارامد خود از سایر لپتاپ های دیگر دنیا قیمت گرانتری دارد.

مک بوک پرو مجهز به حافظه رم 32 گیگابایتی است که قدرت سخت افزاری آن را نسبت به نسخه های قبلی 16 گیگابایتی افزایش داده است. این سبب سبب گشته تا سرعت پردازش برنامه ها بیش از پیش افزایش یابد. ضمناً حجم حافظه ذخیره سازی از دو ترابایت تا 4 ترابایت در این سیستم در نظر گرفته شده است.

باید اشاره کرد که در مک‌بوک‌های جدید، دستیار صوتی سیری از طریق فرمان صوتی قابل فراخوانی است. بر خلاف نسخه های قبلی که این فرمان با یک دکمه مخصوص به کار می افتاد این بار سیری همیشه صدای شما را می‌شنود؛ تنها کافی است این دستیار صوتی دوست‌ داشتنی را با جمله «Hi, Siri» فراخوانی کنید.

آیپد 9.7 اینچی اپل

ایپد پرو اپل

عرضه نسل جدید آیپد 9.7 اینچی در سال جاری از شرکت اپل انتظارات طرفداران این کمپانی را برآورده ساخت. این آیپد جدید که مجهز به پنسل است از همه لحاظ پیشرفته تر و البته گران تر از نسخه های پیشین خود است. پنسل این آیپدقابل استفاده برای نسخه های قبلی این محصول نیست و تنها با آیپد پرو سازگار است.

این محصول جدید  قابلیت های کاربردی زیادی مثل تاچ آی‌ دی، دوربین HD FaceTime، دوربین اصلی ۸ مگاپیکسلی iSight ، پردازنده‌ی A10 Fusion ، رزولوشن 1536 در 2048 پیکسل و باتری با ظرفیت 8827 دارد که توانسته رقبای خود را به چالش بکشد. بدنه این تبلت زیبا از جنس شیشه ضد خش بوده و دارای پوشش اولفوبیک برای کاهش بازتاب نور و لکه های باقی مانده از اثر انگشت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا