اخبار فناوری

فناوری های هوآوی در سال 2018

کمپانی چند ملیتی هواوی یکی از بزرگترین شرکت های ارائه دهنده سرویس های ارتباطاتی و شبکه های کامپیوتری است که دفتر اصلی آن در چین قرار دارد. این شرکت محصولات مصرفی مختلفی ازجمله مودم usb، مودم بی‌سیم، ماژول‌ها، set-top box، ترمینال‌های بی‌سیم، گوشی‌های تلفن همراه و محصولات ویدئویی را برای عموم مردم به بازار عرضه کرده‌ است.

شرکت هواوی در سال 2018 نیز محصولات زیادی به تولید انبوه رسانده که به بررسی چند سری از آنها  می پردازیم.

Honor Note 10

انر نوت 10

فبلت جدید آنر نوت 10  به تازگی در اوت 2018 عرضه شده است. این پرچمدار جدید شرکت هواوی دارای صفحه نمایش 7 اینچی و رزولوشن ۲۲۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل است و در دو مدل با حافظه رم 6 و 8 گیگابایتی تولید شده است. مدل 6 گیگابایتی دارای دو نسخه ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی و مدل رم 8 گیگابایتی فقط دارای یک نسخه 128 گیگابایتی است. این حافظه ها با میکرو اس دی قابل ارتقا می باشند اما مشکل آن این است که در صورت استفاده از میکرو اس دی دیگر جایگاهی برای سیم کارت دوم وجود ندارد.

Honor Note 10 به‌صورت پیش‌فرض با اندروید ۸.۱ اوریو و نسخه‌ی ۸.۲ رابط کاربری EMUI عرضه می‌شود. این فبلت پیشرفته و هوشمند دارای باتری قوی 5000 میلی امپری است که از فناوری سوپر شارژ جهت شارژ سریع بهره برده است. وزن این گوشی حدودا 230 گرم است که به نسبت گوشی سنگینی می باشد. بدنه آن از جنس شیشه بوده و طراحی جذاب و منحصر به فردی دارد. این فبلت نیز مانند نسخه های قبلی شرکت هواوی دارای حسگر اثر انگشت است که برای تشخیص هویت و باز کردن قفل گوشی به کار رفته است.

از نکات قوت دیگر آنر نوت 10 دوربین قوی آن است. دوربین جلو 16 مگاپیکسل و دوربین سلفی دارای سنسور 13 مگاپیکسلی می باشد و در خلق تصاویر با کیفیت توانسته کیفیت قابل قبولی از خود ارائه دهد.

Honor Play

آنر پلی

گوشی جدید آنر پلی  که در تاریخ 6 ژوئن (چهارشنبه 16 خرداد) به بازار آمد که از قابلیت هوش مصنوعی بهره می برد که باعث بهبود دوربین این محصول شده است. شعاری که شرکت هواوی که برای معرفی و تبلیغ این محصول به کار برده ارائه “تجربه گیمینگ 4 بعدی نوآورانه” بر پایه هوش مصنوعی  است.

گوشی جدید آنر پلی مجهز به صفحه نمایشی 5.84 اینچی با رزولوشن 2280 در 1080 پیکسل است. باتری این محصول دارای ظرفیت 3750 میلی امپری است که در بین گوشی های نسل جدید از باتری قابل قبول و قوی ای برخوردار است که به لحاظ قیمت به صرفه آن می تواند جایگزین خوبی برای گوشی آنر 10 باشد.

حافظه داخلی دستگاه 64 گیگابایت در دو مدل رم 4و 6 گیگی است که از دو پلات سیم کارت بهره مند می باشد. آنر پلی با اندروید ۸.۱ اوریو و رابط کاربری EMUI نسخه‌ی ۸.۲ عرضه شده و از تمام بهینه‌سازی‌های انجام‌شده در این رابط کاربری سود می برد.

Mate Book X PRO

میت بوک ایکس پرو

یکی دیگر از محصولات هوشمندی که امسال کمپانی هواوی از آن رونمایی کرد لپتاب میت بوک ایکس پرو است. این لپتاپ با طراحی جذاب و سبک با لبه هایی بسیار نازک و صفحه نمایش تمام صفحه توانسته توجه افراد زیادی را به خود جلب کند. به علت حاشیه های بسیار کم نمایشگر، هواوی وبکم را درون کیبورد آن قرار داده است. نمایشگر 13.9 اینچی این محصول از رزولوشن 3000 در 2000 پیکسل بهره می برد.

یکی از قابلیت های کاربردی ای که هواوی در لپتاپ میت بوک ایکس پرو به کار برده وجود سنسور اثر انگشت در دکمه پاور آن می باشد. وزن این محصول 1.33 کیلوگرم است که نسبت به لپتاپ های دیگر بسیار سبک و قابل حمل تر است. این لپتاپ زیبا در دو رنگ خاکستری و نقره ای عرضه شده است.

میت بوک ایکس پرو باحافظه رم در ظرفیت‌های 8 یا 16 گیگابایت و حافظه داخلی در ظرفیت‌های 256 یا 512 گیگابایت اس اس دی موجود است. شارژر این لپتاپ مانند نسل قبلی کوچک و جمع و جور می باشد به طوری که این دستگاه با تمام وسایلش دارای وزن ناچیز و بسیار کمی می باشد.

کیبورد میت‌بوک ایکس پرو نور پس‌زمینه دارد و در محیط‌های تاریک و کم نور می‌توان از آن به راحتی استفاده کرد. در ضمن این کیبورد در مقابل نفوذ مایعات نیز مقاوم است و با ریختن آب بر روی آن اسیبی نمی بیند.

Media Pad M5

مدیل پد ام 5

دیگر محصول جدید هواوی که مدت زیادی از عرضه آن نگذشته تبلت Media pad M5 است که در سه مدل 8.4 اینچ، 10.8اینچ و media pad M5 PRO در اختیار کاربران قرار گرفته است. این سه مدل دارای ظاهر یکسان اما ابعاد متفاوت اند. تبلت مدیا پد ام 5 با یک قلم و کیبورد به خریداران عرضه میشود. جنس بدنه این تبلت از فلز است و طراحی زیبا و ظریفی دارد.

هر سه مدل تبلت مدیا بوک ایکس پرو دارای رم  4 گیگابایتی اند و در دو مدل اول آن حافظه داخلی 32 گیگابایتی به کار گرفته شده اما در نسخه media pad M5 PRO ظرفیت حافظه داخلی 64 گیگابایت است. دوربین اصلی به کار رفته شده 13 مگاپیکسل و دوربین سلفی آن 8 مگاپیکسلی می باشد. رزولوشن نمایشگر هر سه تبلت، ۱۶۰۰ × ۲۵۶۰ پیکسل می باشد و شفافیت بسیار خوبی دارد.

در قسمت جلوی بدنه تبلت، لوگوی شرکت هواوی به همراه حسگر اثرانگشت جای گرفته است. سنسور اثرانگشت با دکمه‌ی Home ادغام شده و برای احراز هویت خود، تنها کافی است این دکمه‌ را لمس کنید. این تبلت دارای لبه های بسیار باریکی نیست اما ضخامت چندان زیادی هم ندارد و همچنان جزو محصولات Portable و سبک دسته بندی می شود. وزن این تبلت 498 گرم بوده و دارای پلات نانو سیم کارت میباشد که از اینترنت 2G ,3G و 4G نیز پشتیبانی میکند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا