اکسسوری و گجت

پشتیبانی گوگل از افراد کم شنوا با سمعک های هوشمند

کمک بزرگ Google به بهبود زندگی افراد کم شنوا

سمعک بهبود شنوایی گوگل

طبق آخرین آمار های سازمان بهداشت جهانی حدودا 466 میلیون انسان در سراسر جهان از مشکل کم شنوایی رنج میبرند. این امر زندگی روزمره این افراد را با چالش های زیادی روبرو کرده. یکی از مشکلات مهم افراد کم شنوا عدم توانایی برقراری تماس تلفنی و شنیدن صدای مخاطب حین گفتگو است.

شرکت گوگل تمهیدات بسیار کاربردی برای مشکل این افراد به کار برده و زندگی روزمره را برای آنها تا حد بسیاری آسان تر کرده است. کارشناسان این شرکت قابلیتی روی تلفن همراه طراحی کرده اند که به ناشنوایان برای شنیدن و برقراری ارتباط صوتی کمک میکند. کمپانی  گوگل اعلام کرده که با همکاری شرکت GN hearing  مشغول کار برای پشتیبانی از  سمعک هایی است که در اندروید های نسخه جدید قابل دریافت و استفاده خواهد بود. هدف اصلی از طراحی این قابلیت پیشگیری از شنیده نشدن احتمالی صداها و همچنین بهره گیری از این امکانات برای رفع نقص شنیداری در افراد کم شنوا می باشد.

سمعک

روش استفاده:

کار با این سیستم پشتیبانی بهبود شنوایی، بدین صورت است که افراد کم شنوا می توانند گوشی، تبلت و یا هر دیوایس دیگری را به سمعک وصل کرده و میزان شفافیت و وضوح صدا را برای خود تنظیم کنند. سیستم پشتیبانی از سمعک اندروید به گونه ای طراحی شده که مصرف باتری کمی دارد و برای مدت طولانی تری قابل استفاده است. این در حالی است که بهبود صدا و افزایش کیفیت پخش آن در گجت های متصل به سمعک را ارتقا داده و توانسته مخاطبان کم شنوای خود را راضی نگه دارد .

از سرتاسر دنیا برای کمک

در گذشته کمپانی آیفون این ویژگی خاص را برای افراد با مشکل کم شنوایی طراحی و اجرا کرده بود اما با توجه به کم بودن کاربران سیستم عامل  ios نسبت به کاربران اندرویدی، به اهمیت پشتیبانی گوگل از این افراد می افزاید. زیرا به طور متوسط حدود 85 درصد افراد از گوشی های اندرویدی استفاده میکنند. این درحالی است که فقط 14.7 درصد از افراد دنیا کاربران سیستم عامل ios هستند.

از دیگر کمپانی هایی که در راه کمک به این افراد گام برداشته اند ، شرکت های هارمون و Bose هستند. این کمپانی ها قصد دارند تا سمعک ها را هوشمند تر از قبل ارائه دهند و قدم مهمی جهت کمک به افراد کم شنوا بردارند. این شرکت ها سنسور های هوشمندی داخل سمعک ها تعبیه کرده اند که ارتباط این وسیله را با انواع گوشی یا تبلت های هوشمند راحت ترکرده است.

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا