اطلاعیه
Technosun

دسته بندی

تمام دسته بندی محصولات در تکنوسان
تعداد موردنظر را وارد کنید
تعداد موردنظر را وارد کنید
تعداد موردنظر را وارد کنید
تعداد موردنظر را وارد کنید
تعداد موردنظر را وارد کنید
تعداد موردنظر را وارد کنید
تعداد موردنظر را وارد کنید

شارژر موبایل و تبلت

شارژر یکی از مهم ترین لوازم جانبی موبایل و بسیاری از لوازم الکترونیک می باشد. خرید شارژر سالم و مناسب می تواند شما را از هر گونه نیازی برای تامین انرژی و نگرانی های احتمالی برای آسیب رسانی به گوشی و دستگاه شما آسوده سازد و عمر مفید باتری و موبایل شما را بالاتر ببرد. در هنگام خرید یک شارژر مناسب باید با توجه به مشخصات گوشی موبایل یا تبلت خود، توان و جریان خروجی مناسب را انتخاب کنید. قابلیت فست شارژ، تعداد پورت خارجی و طراحی و بدنه هم می تواند از دیگر مولفه های شما برای خرید مناسب باشند.

انواع شارژر گوشی و تبلت

امروزه فناوری های شارژ مختلفی در گوشی ها وجود دارند و به همین دلیل شارژر ها دارای تنوع زیادی هستند، شاید تا چند سال گذشته شناخت انواع شارژر گوشی به منظور انتخاب بهترین شارژر چندان واجب نبود؛ امروزه اما به دلیل حذف شارژر از جعبه اکثر گوشی ها باید اطلاعات بیشتری از شارژر ها داشته باشید تا بتوانید یک گزینه مناسب برای خود بیابید.

شارژر دیواری

بدون شک شارژر دیواری ها پر استفاده ترین شارژر های بازار می باشند و علاوه بر گوشی و تبلت برای شارژ کردن بسیاری از دیوایس های دیگر نیز استفاده می شوند. به طور کلی شارژرهای دیواری را می توان به چند دسته معمولی، فست شارژ و چند پورت تقسیم کرد. مدل های ساده عموما از خروجی کمتری از 2 آمپر بهره می برند و برای گوشی های غیر فست شارژ و دیوایس های ساده مانند هندزفری ها مناسب اند. شارژر های فست شارژ اما گستردگی بسیار زیادی دارند؛ عموما هر کمپانی گوشی سازی استدلال خود را برای کلمه “فست شارژ” دارند و از این رو نمی توان یک عدد خاص برای فست شارژ بودن یک شارژر ارائه کرد.

شارژر وایرلس

با روی کار آمدن انواع پاور بانک و شارژرهای بی سیم و وایرلس نیز علاقه بسیاری از مردم به سمت این تولیدات جلب شده است. با استفاده از پد های شارژ وایرلس می توانید گوشی ها و گجت هایی که از شارژ بی سیم پشتیبانی می کنند را به سادگی شارژ کنید. نحوه استفاده از این شارژر ها بسیار ساده است و تنها با قرار دادن گوشی یا گجت ها بر روی آن عملیات شارژ آغاز می شود. این ویژگی موجب می شود شارژر های بی سیم گزینه مناسبی برای استفاده بر روی میز باشند. با این وجود فناوری شارژ بی سیم در تمامی گوشی ها قابل استفاده نیست و تنها گوشی های پرچمدار از این ویژگی پشتیبانی می کنند.

راهنمای خرید شارژر موبایل

 با توجه به تنوع بالای شارژرهای دیواری موجود در بازار، خرید یک شارژر مناسب برای گوشی ممکن است کمی دشوار به نظر برسد. در ادامه قصد داریم به شما نکات مهمی که هنگام خرید شارژ گوشی باید در نظر بگیرید را بررسی کنیم.

برای خرید یک شارژر دیواری مناسب برای گوشی خود، باید به چند نکته توجه کنید که عبارتند از:

تعداد و نوع پورت

شارژرهای دیواری معمولا دارای چند درگاه شارژ هستند که می‌توانید با استفاده از کابل USB به آن‌ها گوشی خود را متصل کنید. بنابراین، اولین نکته‌ای که باید به آن توجه کنید، تعداد و نوع پورت‌های شارژر است.

بسته به نوع و تعداد گوشی‌های خود، ممکن است به شارژر دیواری با 1، 2، 3 یا بیشتر پورت نیاز داشته باشید. اگر فقط قصد دارید گوشی خود را شارژ کنید، ممکن است با 1 پورت کافی باشد. اما اگر قصد دارید همزمان چندین دستگاه را شارژ کنید، مثلا گوشی، تبلت، هدفون و… به شارژر دیواری با تعداد بالاتر پورت نیاز دارید.

علاوه بر تعداد پورت، نوع آن نیز مهم است؛ در حال حاضر، دو نوع پورت USB-A و USB-C در بازار رایج هستند. USB-A نسخه قدیم‌تر و USB-C نسخه جدید‌تر و سرعت بالاتر USB است. بسیاری از گوشی‌های جدید و پرچم‌دار از USB-C به عنوان درگاه شارژ خود استفاده می‌کنند. بنابراین، قبل از خرید شارژر دیواری، ببینید که گوشی شما از کدام نوع پورت پشتیبانی می‌کند و سپس شارژر مناسب آن را انتخاب کنید.

فناوری شارژ ایمن

امروزه فناوری شارژ ایمن برای شارژرهای دیواری ضروری است، این فناوری باعث می‌شود هنگام استفاده از شارژر خود اطمینان کامل داشته باشید زیرا با کمک آن می‌توانید کل فرایند شارژ را کنترل کنید. این نکته مهمی است که باید در مورد شارژرهای دیواری که دارای پورت‌های شارژ زیادی هستند به آن توجه کنید. هرچه دستگاه ‎های بیشتری را به شارژر دیواری متصل کرده باشید، جریان ولتاژ خروجی بیشتر خواهد بود و احتمال اینکه شارژر گرمای بیشتری تولید کند و به دستگاه شما یا خود شارژر دیواری آسیب برساند، زیاد است.

توان خروجی و قابلیت فست شارژ

توان خروجی شارژر دیواری، معیاری است که نشان می‌دهد شارژر چقدر سریع و قوی می‌تواند گوشی را شارژ کند. توان خروجی با ضرب ولتاژ (ولت) در جریان (آمپر) محاسبه می‌شود و با واحد وات (W) بیان می‌شود. باید شارژر دیواری را با توان مناسب برای گوشی خود انتخاب کنید. اگر توان خروجی بیش از حد باشد، ممکن است به باتری گوشی آسیب بزنید. اگر توان خروجی کم باشد، ممکن است شارژ گوشی زمان‌بر و کند باشد.

همچنین باید ببینید که شارژر دیواری از فناوری شارژ سریع QC یا PD پشتیبانی می‌کند یا خیر. این فناوری‌ها با استفاده از پروتکل‌های مختلف، سعی در افزایش توان خروجی شارژر دارند. QC (Quick Charge) توسط شرکت Qualcomm و PD (Power Delivery) توسط شرکت USB-IF تولید و عرضه می‌شود.

QC یک فناوری است که با افزایش ولتاژ خروجی (حدود 9 یا 12 ولت) سعی در کاهش زمان شارژ گوشی‌های سازگار با آن دارد. QC در چندین نسخه مختلف عرضه شده است که هر کدام سرعت و قدرت بالاتری را ارائه می‌دهند. QC 1.0، QC 2.0، QC 3.0، QC 4.0 و QC 5.0 از جمله نسخه‌های موجود این فناوری هستند.

PD یک فناوری است كه با استفاده از پروتكل USB-C، سعی در افزايش توان خروجی شارژر دارد. PD مي‌تواند تا حدود 100 وات توان خروجی داشته باشد و براي شارژ دستگاه‌های مختلف از جمله تبلت‌ها، لپ‌تاپ‌ها و حتی لپ تاپ ها نیز مناسب است. PD همچنين قابليت تبادل جريان برق بين دو دستگاه را دارد و میتواند باتوجه به نوع دستگاه، ولت و جريان مناسب را تنظيم كند.

برخي از شارژرهای ديواری قابليت پشتيبانی از هر دو فناوری QC و PD را دارند و می توانند برای شارژ سريع گوشی های مختلف مناسب باشند. البته باید توجه داشت كه برای استفاده از این فناوری ها، نياز به كابل USB-C به USB-C دارید كه هم سرعت بالاتری را ارائه می دهد و هم با پروتكل PD سازگار است.

سازگاری با گوشی

آخرین نکته‌ای که باید در خرید شارژر دیواری به آن توجه کنید، سازگاری آن با گوشی شماست. همانطور که گفتیم، هر گوشی نسبت به توان خروجی شارژر حساس است و اگر شارژر مناسب آن را استفاده نکنید، ممکن است به باتری گوشی آسیب بزنید. بعضی از گوشی‌ها نسبت به فناوری شارژ سریع خود حساس هستند و اگر شارژر دیگری را استفاده کنید، ممکن است شارژ سریع را پشتیبانی نکنند.

برای مثال، گوشی‌های سامسونگ از فناوری AFC (Adaptive Fast Charging) استفاده می‌کنند که با فناوری QC سازگار است. اما گوشی‌های هوآوی از فناوری SCP (Super Charge Protocol) استفاده می‌کنند که با فناوری PD سازگار است. بعضی از گوشی‌ها هم فناوری خودشان را دارند که با هیچ فناوری دیگر سازگار نیست. برای مثال، گوشی‌های OnePlus از فناوری Warp Charge و Dash Charge استفاده می کنند.

خرید شارژر موبایل و تبلت با بهترین قیمت

شما می توانید انواع شارژر گوشی برندهایی همانند اپل، سامسونگ، هواوی، شیائومی، ال جی، سونی و… را با بهترین قیمت در فروشگاه اینترنتی تکنوسان خریداری نمایید. البته توجه داشته باشید که یک شارژر خوب تنها در کنار یک کابل شارژر با کیفیت است که معنا پیدا می کند و خروجی مد نظر شما تامین خواهد شد.

در صورت نیاز به راهنمایی، در چت آنلاین سایت پاسخگو سوالات شما عزیزان هستیم.

محدوده قیمت (تومان)
0148,000