اطلاعیه
Technosun

دسته بندی

تمام دسته بندی محصولات در تکنوسان
تعداد موردنظر را وارد کنید
تعداد موردنظر را وارد کنید
تعداد موردنظر را وارد کنید
تعداد موردنظر را وارد کنید
تعداد موردنظر را وارد کنید
تعداد موردنظر را وارد کنید
تعداد موردنظر را وارد کنید
تعداد موردنظر را وارد کنید
تعداد موردنظر را وارد کنید

باکس هارد اکسترنال و کیف هارد

کیف هارد اکسترنال و تبدیل باکس هارد برای تبدیل هارد اینترنال به هارد اکسترنال از پرفروش ترین تجهیزات جانبی ذخیره سازی اطلاعات هستند.

کیف هارد اکسترنال

امروزه با توجه به حجم زیاد اطلاعاتی که ذخیره می کنیم از جمله فیلم و عکس و یا موارد دیگر، کمتر کسی پیدا می شود که برای ذخیره سازی به یک هارد اکسترنال نیاز پیدا نکند. اما موردی که باید به آن توجه کنید، این وسایل به دلیل معماری که دارند معمولا در مقابل ضربه خیلی مقاوم نیستند و حتی ممکن است در اثر یک ضربه شدید اطلاعات موجود در هارد دچار آسیب جدی شود. بیشترین اوقاتی که هاردها آسیب می بینند، معمولا در هنگام انتقال و جا به جایی می باشد. برای کاهش احتمال آسیب می توانید از کیف هارد اکسترنال استفاده کنید.

در ضمن کیف های هارد اکسترنال علاوه بر جلوگیری از ضربه، در برابر نفوذ مایعات هم مقاوم می باشند و هنگامی که آن را در کیف قرار می دهید، اگر مایعی هم بر روی آن بریزد، کیف مانع نفوذ مایع می شود. اگر هارد اکسترنال شما از انواع ضدضربه باشد توجه داشته باشید به دلیل ابعاد بزرگ تر هارد اکسترنال ضدضربه (بواسطه شیلد محافظتی) برای خرید کیف هارد باید، کیف هارد های بزرگ تر انتخاب کنید. کیف هارد اکسترنال به عنوان کیف دوربین های عکاسی کمپکت هم قابل استفاده می باشد.

باکس هارد اکسترنال

باکس هارد، یک دستگاه مبدل است که هارد اینترنال یا همان هاردی که درون سیستم ها به کار می رود را با قرار دادن در داخل این دستگاه ها، تبدیل به یک ابزار ذخیره سازی خارجی می کند.

برخی افراد هنگامی که بخواهند کامپیوتر و یا لپ تاپ شان را بفروشند، معمولا اطلاعات شخصی بر روی هارد آن سیستم دارند که می خواهند در پیش خودشان بماند. زیرا می دانند که حتی با پاک کردن اطلاعات از روی هارد، احتمال بازیابی اطلاعات و سوء استفاده دیگران وجود دارد. بنابراین در هنگام فروش سیستم شان، هارد داخلی آن را از روی دستگاه جدا می کنند. اما برای اینکه بتوانند از هارد داخلی به صورت جداگانه استفاده کنند، یا باید آن را در سیستمی جدید قرار دهند و یا از طریق باکس هارد تبدیل به حافظه جانبی کنند. اگر قصد خرید این محصول را دارید، حتما به مواردی که ذکر می شود توجه کنید.

اندازه هارد داخلی (اینترنال)

در ابتدا باید بدانید هاردی که می خواهید به حافظه جانبی تبدیل کنید، چه اندازه ای دارد. باکس هاردهای موجود در بازار در دو سایز 2.5 و 3.5 اینچی تولید می شوند.

باکس هارد 2.5 اینچی

این سایز بیشتر مخصوص رم های SSD و همین طور حافظه های داخلی لپ تاپ و مک بوک می باشد. اگر بخواهید هارد لپ تاپ را به صورت حافظه جانبی استفاده کنید، اندازه دستگاه مبدل (باکس هارد) باید 2.5 اینچی باشد.

باکس هارد 3.5 اینچی

معمولا اندازه حافظه های داخلی کامپیوتر 3.5 اینچ می باشد که جهت انتقال اطلاعات دارای رابط SATA یا IDE هستند. اندازه این هارد ها بزرگ تر می باشد، بنابراین برای خواندن اطلاعات شان فقط با باکس هارد های 3.5 اینچی سازگار هستند.

رابط

هارد های اینترنتال معمولا دارای یکی از دو رابط IDE یا SATA هستند. البته رابط ساتا رایج تر می باشد و بیشتر هارد های داخلی از این رابط استفاده می کنند. یکی از تفاوت های این دو رابط، در نوع پورت خروجی شان می باشد و هر کدام سیم های رابط مخصوص به خود را دارند. بنابراین قبل از خرید هارد باکس باید بدانید هارد داخلی که دارید، دارای چه رابطی می باشد.

درگاه خروجی

پس از آنکه اندازه و نوع رابط را مشخص کردید، حالا زمان آن است که نوع درگاه خروجی باکس هارد را انتخاب کنید. رایج ترین پورت های خروجی که استفاده می شوند، پورت های USB 2 و USB 3 می باشند.

اگر دستگاه شما از usb3 پشتیبانی می کند، سعی کنید یک باکس هارد دارای این پورت خریداری کنید. زیرا در هنگام خواندن اطلاعات سرعت بیشتری را تجربه می کنید و همینطور انتقال دیتا در زمان کمتری انجام می شود. ولی اگر در سیستمی که می خواهید استفاده کنید درگاه usb3 ندارد، لزومی نمی باشد که هزینه اضافی انجام دهید و باکس هارد usb3 خریداری کنید. در عوض می توانید با قیمت ارزان تری باکس هارد usb2 تهیه کنید و از آن استفاده کنید.

کاور هارد اکسترنال، جلد هارد اکسترنال، گارد و قاب هارد اکسترنال

خرید کیف و باکس هارد با بهترین قیمت

هارد های اکسترنال به عنوان یک حافظه ذخیره سازی همراه به شدت آسیب پذیر هستند و حمل و استفاده صحیح از آن ها نیز یکی از مواردی است که حتما باید در هنگام استفاده در نظر گرفته شود. کیف هارد یک انتخاب مناسب برای نگه داری بهنر انواع هارد اکسترنال است. یک راه حل بسیار ساده برای محافظ از این ذخیره ساز ها که گاهی دارای اطلاعات فراوان و مهمی هم هستند تهیه یک کیف هارد است. کیف و باکس هارد دارای انواع مختلف با کارایی و کیفیت های متفاوتی است که بسته به نیاز شما در سایت تکنوسان موجود می باشد. شرکت های معتبری همچون تسکو TSCO، اپیسر Apacer ، وسترن دیجیتال WD و … در این زمینه فعالیت می کنند.

همچنین اگر شما یک هارد اینترنال SATA ،IDE یا SSD در خانه دارید با استفاده از تبدیل باکس هارد می توانید هارد اینترنال خود را به یک هارد اکسترنال تبدیل کنید. توجه داشته باشید که تبدیل هارد اکسترنال در دو مدل USB2.0 و USB3.0 عرضه می شوند.

در صورت نیاز به راهنمایی، در چت آنلاین سایت پاسخگوی سوالات شما عزیزان هستیم.

محدوده قیمت (تومان)
0513,300