کسب و کار

تولید کنندگان ایرانی لوازم جانبی موبایل و کامپیوتر

آی تی در ایران

در حال حاضر تقریبا تمامی افراد در حال استفاده از تکنولوژی و انواع لوازم و محصولات مربوط به آن هستند. این امر دیگر به یک نسل خاص و جوانان مختص نیست. در عصر حاضر  افراد در تمامی رده های سنی از افراد مسن تر گرفته تا  کودک 7 ساله فامیل، دارای موبایل، تبلت، لپ تاپ و متعلقات آن هستند. به همین دلیل تقاضا برای خرید محصولات از این قبیل بالاتر از هر زمانی رسیده است. و چه بهتر که قبل تهیه گجت مورد نظر خود درباره تولیدات ملی و محصولات ایرانی در این زمینه هم اطلاعاتی کسب کنیم و با آن ها آشنا شویم.

در چند دهه اخیر باپیشرفت چشمگیر تکنولوژی  در سرتاسر دنیا، حوزه آی تی یکی از مهم ترین و پرطرفدار ترین صنایع دنیا شده است. و ایران هم از این قاعده مستثنی نیست. در سال های اخیر شرکت های متعددی در حوز آی تی در ایران شروع به فعالیت کرده و در حال  تولید انواع لوازم مربوط به تکنولوژی از موس و کیبورد گرفته تا موبایل و تبلت هستند. البته فقط بخشی ازین محصولات تماما تولید ایران هستند و بقیه محصولات یا در چین تولید و در ایران بسته بندی میشوند یا مقداری از قطعات آن محصول در چین تولید شده و در ایران با باقی قطعات مونتاژ می شوند. (البته وارد کردن بعضی از قطعات و مونتاژ در داخل کشور امری مرسوم در سراسر جهان برای کاهش قیمت تمام شده است)

معروف ترین تولید کننده های ایرانی حوزه لوازم جانبی

شاید معروف ترین شرکت در این حوزه تولید لوازم جانبی، فراسو باشد اما در کنار این شرکت نام تسکو و میکرولب نیز به گوش بسیاری از ما خورده است. این سه شرکت معروفترین و بهترین ها در حوزه خود در ایران هستنند و با چند دهه سابقه کار، شرکت هایی جا افتاده هستند و با داشتن کار خانه هایی مجهز در حال تولید محصولات خود هستند.

فراسو

« با همکاری نزدیک با شرکتهای بین المللی دیگر فراسو توانسته به یک برند بین المللی با تکنولوژی روز دنیا تبدیل شود.» این جملات از گفته های خود شرکت است. این شرکت در سال 1384 کارخانه خود را در شهرک صنعتی پرند با زیر بنای هفت هزار متر افتتاح کرد. البته این شرکت از سال 1368 در بازار ایران تجارت خود را آغاز کرده بود. دفتر مرکزی فراسو در خیابان نارمک تهران واقع شده است. در سال 1393 تعداد کارکنان این شرکت به 400 نفر رسید.

در طی 13 سال که از افتتاح این شرکت میگذرد فراسو توانسته در کشور های غربی خاورمیانه مانند عراق و سوریه، و در شهر لوس آنجلس کشور آمریکا شعبه هایی تاسیس کند. فراسو در حال حاضر محصولات بسیار زیادی را با گارانتی خود روانه بازار کرده است. مهم ترین محصولات شرکت کیس، مینی کیس، تبلت، اسپیکر، موس و کیبورد، هدفون و هدست، پاور بانک و حتی محصولاتی ماننده صندوق فروشگاهی و گیرنده دیجیتال هستند.

مشاهده سایت فراسو

آدرس کارخانه: جاده ساوه، شهرک صنعتی پرند فاز 2، بلوار صنعتگران بلوار فناوران، خیابان صنوبر، شماره : 45-44

آدرس دفتر مرکزی: بلوارآفریقا ، خیابان ناوک ، پلاک 17

برند ایرانی فراسو

تسکو

«برخی شرکت‌ها با قوانین اداره می‌شوند، برخی با سلسله مراتب، اما توسن سیستم‌، با ارزش‌ها پیش می‌رود». شرکت توسن سیستم (Toosan System Company) یا همان تسکو در سال 1382 فعالیت خود را در شهرک صنعتی شمس آباد تهران آغاز کرد. در حال حاضر این شرکت با تعداد 90 نفر کارمند به یک شرکت موفق در زمینه تولید لوازم جانبی در ایران تبدیل شده است. دفتر مرکزی این شرکت در مجتمع اداری ولیعصر واقع در خیابان ولیعصر دایر می باشد. البته تسکو علاوه بر تولیدات کارخانه خود در شمس آباد در واردات لوازم تکنولوژی حرف های زیادی برای گفتن دارد. محصولات تسکو نیز بسیار متنوع بوده و با کیفیت خوب و قیمت قابل قبول عرضه میشود. هدفون، اسپیکر، کابل ها، موس و کیبورد، کابل و تبدیلات و … از محصولات شرکت تسکو است.

اطلاعات و راه های ارتباطی:

مشاهده سایت شرکت تسکو

آدرس: خیابان ولیعصر ، بالاتر از طالقانی ، مجتمع اداری ولیعصر ، برج جنوبی ، طبقه 3 ، واحد 62

محصولات تسکو

میکرولب

این شرکت با نام بیت پرداز در سال 1368 اغاز به کار کرد. و بعد از چند سال با نام تجاری میکرولب و نشان پشتیبانی پروبیت کار خود را در حوزه تولید محصولات لوازم جانبی آغاز کرد. کارخانه این شرکت در شهرک صنعتی عباس آباد در اتوبان تهران مشهد واقع شده قدمت این شرکت با شرکت فراسو برابری میکند و هر دو قدمتی برابر 3 دهه را در کارنامه خود دارند. عمده فعالیت شرکت میکرولب در زمینه تولید بلندگو و ساب ووفر می باشد البته میکرو لب محصولات دیگر مانند کیبورد موس و کیف لپتاپ نیز تولید می کند. شرکت میکرولب با تولید بلندگو های خود توانسته به یکی از معروفترین شرکت های حوزه آی تی تبدیل شود. در حال حاضر دفتر مرکزی این شرکت در بلوار کشاورز تهران واقع شده است.

اطلاعات و راه های ارتباطی

مشاهده سایت شرکت بیت پرداز (میکرولب)

دفتر مرکزی: تهران – بلوار کشاورز، پلاک 138 – ساختمان پروبیت.

کارخانه: شهرک صنعتی عباس آباد – بلوار ابن سینا – خیابان سینا – خیابان گلستان – نبش خیابان کبوتر – کارخانه پروبیت

برند ایرانی میکرولب

آینده آی تی در ایران

سه شرکت یاد شده در بالا تنها نمونه ای از شرکت های موفق در بازار آی تی ایران هستند.تمامی این شرکت ها راه خیلی طولانی را برای رسیدن به رتبه ای که اکنون به آن دست یافته اند، پیموده اند. شرکت های دیگری نیز وجود دارند که همینک در حال پیمودن این مسیر هستند. مطمئنا آینده این صنعت در ایران روشن تر و حرفه ای تر از حال حاضر خواهد بود.

شما می توانید محصولات برندهای ایرانی را از لینک زیر مشاهده ودر صورت نیاز خریداری کنید:

 محصولات فراسو ، محصولات تسکو ، محصولات میکرولب

نوشته های مشابه

18 دیدگاه

  1. سلام مدیریت محترم این شرکت هایی که شما فرمودین کلیه کالاهاشون رو از چین تهیه میکنند بنده بیش از ده سال اغلب اوقات تو چین بودم و کارم واردات بیش از هزار قلم لوازم جانبی کامپیوتر و موبایل میباشد بیشتر کارخانه هایی که این شرکت ها خرید میکنند می شناسم حتی چند کارخانه خرید مشترک داریم امیدوارم که مطالبی که از این به بعد مینویسین با مطالعه درست و دقیق باشد زیاد هم لازم نیست که تحقیق کنید از چند نفر کاسب بپرسین دقیق بهتون عرض میکنند کی تولیدکننده یا واردکننده است ممنون?

    1. سلام
      مرسی از انتقاد خوبتون و ممنون میشم شماره یا ایدی بهم بدین بابت لوازم جانبی مشورت بگیرم ازتون بابت پخش و عمده لوازم جانبی

    2. سلام وقتتون بخیر من عمده فروش هستم میخواستم باهاتون ارتباط بگیرم

    3. سلام به دوست گرامی علی اقای گل… من خیلی دوست دارم شرکت تولیدی بزنم ولی نمیدونم چی بزنم تا پشیمون نشم میخواستم از شما بزرگوار مشورت بگیرم.

  2. ما واقعا به یک بانک اطلاعاتی جامع از کلیه تولیدکنندگان ایرانی در هر زمینه ای و نوع و کیفیت و قیمت محصولاتشون و نمایندگی هاشون نیاز داریم.
    البته میتونه به صورت فروشگاه اینترنتی هم باشه اما نباید به کامل و جامع بودنش ضربه بزنه که متاسفانه در کلیه سایت های کالای ایرانی این آسیب به صورت مشهود ملاحضه میشه.
    امیدوارم هرچه سریع تر این نیاز مرتفع بشه.
    لطفا شرکت گرین رو هم در زمینه سخت افزار کامپیوتر معرفی بفرمایید.

  3. سلام
    ممنون از راهنمایی و تلاش مخلصانه تان، امیدوارم که به زودی همه کالاهای خاص و عام در کشور عزیزمان ایران تولید شود و با وجود واردات ما از آنها بی نیاز باشیم و هم بتوانیم در قیمت و کیفیت با همه دنیا مبارزه کنیم و صادر کننده خوب و بهترین محصولات ایرانی در جهان باشیم، زیرا ما هم زمینه مواد خام اعم از معدنی و پتروشیمی را داریم و هم الحمدالله متخصص و مهندس / دکترهای خیلی لایق و قابل داریم که توان تولید محصولات را دارند که ان شاالله آستین همت را بالا بزنند و فقط به دنبال کارمندی و در آوردن یه لقمه حلال به قیمت تلف شدن وقت و عمرشان نباشد و باعث خیر باشند برای خیلی ها که ان شاالله بتوانند برای خانواده خودشان لقه و کار حلال و خیلی با عزتی داشته باشند.
    ومن الله توفیق
    سید امیر نجفی

  4. سلام ایجانب مرتضی کمندی مخترع هستم.بنده قاب ضد سرقتی برای موبایل وتبلت درست کرده ام که باعث شده دیگر هیچ دزدی نتواند موبایل وتبلت را از دست اشخاص به دزدند.وکارایی دیگر آن این است که موبایل یا تبلت به صورت تصادفی به هیچ وجه از دست نمی افتد که باعث شکستن وضربه خوردن بشود.بنده کارایی این اختراع را ۱۰۰%تضمین می کنم .

    1. سلام. خیلی از تازیخ کامنت شما گذشته و من امروز اتفاقی دیدم. دوست دارم در این مورد باشما صحبت کنم برای همکاری و احرای ایده اگر قابلیت اجرا و عرضه در بازار را داشته باشه

    2. حداقل یه ایمیل یا ادرستون تو فضای مجازی بزارید تا بتونیم ازتون خرید کنیم و اینکه شما میتونید خیلی اطلاعات منتشر کنید برای معرفی جنس ایرانی

  5. سلام
    توروخدا اگه با این شرکتا گپوگفتی داره کسی یه راهی بزاره جلوی پای ما جوونا تا بتونیم ایده هامونو به این شرکتا ارسال کنیم تا شاید یه کار خوب گیرمون بیاد
    خیلیامون هستیم که ایده وطرح رو داریم حتی بعضیامون قدرت اجراییش و علمشو ولی پول و پارتی کلفتشو نداریم.
    دمتون گرم یه یاری برسونین بهتون اطمینان میدم پشیمون نمیشید

  6. با سلام مهم تر ازاین ها شرکت سیاره سبز با تولید پاور و کیس گرین و سایر محصولات کامپیوتری هست

  7. سلام من یک اختراع در زمینه حولدر موبایل دارم ولی متاسفانه سرمایه لازم برای تولید را ندارم و قصد شراکت یا فروش دارم اگر مایل به خرید یا شراکت در تولید این این اختراع هستید با من ارتباط برقرار کنید

  8. درود بر هم میهنان گرامی
    ساخته های هیچ شرکتی در جهان صفر تاصد نیستند بلکه با خرید قطعات و سرهم کردن یا تولید برخی از بخش ها بنام و برند آن شرکت روانه بازار می شوند.کشور ۸۰میلیونی ما بدون بازاریابی جهانی هم بازار خوبی برای ده ها شرکت لوازم جانبی موبایل دارد ولی سرمایه گذاری در بخش لوازم جانبی به دلیل واردات بی کیفیت و بی رقیب چینی و عدم دسترسی مهندسین نخبه ی این حوزه به سرمایه های هنگفت مورد نیاز بازار انجام نشده.بیشتر سرمایه داران ایرانی سنتی هستند و در کار ملک و مستغلات و ساخت و ساز مسکن وارد می شوند چون بازار پر سود و بی ریسکی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا