موبایل و تبلت

چرا هنوز می تونیم در سال ۲۰۲۰ آیفون ۶ بخریم ؟

ممکن است کمی برایتان عجیب باشد که چرا در سال ۲۰۲۰ به جای صحبت درباره آیفون ۱۱ و گمانه زنی هایی راجع به آیفون ۹ و ۱۲ ، به عقب برگشتیم و از iPhone 6 میگیم !

خب راستش در چند وقت اخیر چند نفر از من خواستن یک گوشی جمع و جور و به قول معروف نقلی معرفی کنم اونم در حال حاضر که روز به روز گوشی ها در حال بزرگ شدن هستن.

منم تصمیم گرفتم یکم بیشتر درباره آیفون ۶ توضیح بدم اونم زمانی که دیگه کسی به این گوشی دوست داشتنی توجه نداره !

iPhone 6 اولین گوشی آیفون با لبه های تراش خورده و منحنی بود. اگر آیفون ۵ رو دیده باشید قطعاً متوجه تفاوت بین این دو گوشی خواهید شد. طراحی با لبه های منحنی و جنس آلومینیومی بدنه در هنگام دست گرفتن واقعاً حس خوبی به آدم القا میکنه و بعد از گذشت ۶ – ۵ سال ، هنوز نه تنها از رده خارج نشده بلکه همچنان کلاس خودش رو حفظ کرده.

آیفون ۶ صفحه نمایش ۴٫۷ اینچی داره ولی روی همین صفحه نمایش کادر پهنی وجود داره به طوری که نسبت صفحه نمایش به بدنه به تنها ۶۵٫۸% می رسد. درست است که در دنیای حال حاضر تکنولوژی صفحه ۴٫۷ اینچی آن هم با کادری به این بزرگی منسوخ شده ولی یادمان نرود درباره پرچم داری صحبت می کنیم که در ۶ سال پیش تولید شده و از ۳ – ۴ سال پیش تولید آن متوقف شده !

اگر یادتان باشد iPhone 6 دو برادر دیگر هم داشت که همگی در یک روز به دنیا آمده بودند ، iPhone 6s و iPhone 6 Plus. آیفون ۶ و ۶s هر دو هم اندازه هستند تنها در ۶s سخت افزار قوی تری استفاده شده است اما آیفون ۶Plus دارای صفحه نمایش ۵٫۵ اینچی است که تغییر محسوسی در سخت افزار آن به جز افزایش ظرفیت باتری انجام نشده است.

iPhone-6

حرف باتری به پیش آمد پس لازمه چند تا نکته راجع به باتری آیفون ۶ بگم. نکته منفی ماجرا این است که ظرفیت باتری این گوشی تنها ۱۸۰۰ میلی آمپر ساعت است !
اما نکته مثبت و دل گرم کننده است که شما باتری هر وسیله رو باید با خودش قیاس کنی نه فقط عدد و رقم ! یعنی این باتری ۱۸۰۰mAh برای آیفون ۶ کوچک ما بسیار مناسب است و حتی ممکن است یک روز کامل دوام داشته باشد !
ظرفیت باتری در آیفون ۶ پلاس کمی بیشتر حدود ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعت شد که با توجه به اندازه بزرگتر بدنه ، قرار دارن باتری بزرگتر کاملاً عقلانی و درست خواهد بود.

خلاصه اگر هنوز به دنبال یک گوشی خوش دست و کوچک به طوری که با یک دست هم به طور کامل بتوانید از آن استفاده کنید ، هستید ؛ بودجه ای در حدود ۲٫۵ میلیون دارید ( ب توجه به بازار در تاریخ بهمن ۱۳۹۸ ) و در آخر عاشق برند آیفون و گوشی های با کلاسش هستید ، حتماً به آیفون ۶ و ۶s و ۶Plus نگاه ویژه ای داشته باشید.

راستی برخلاف خود آیفون ۶ که دیگر تولید آن متوقف شده است ، تمامی لوازم جانبی های آن همچنان تولید و در فروشگاه تکنوسان موجود است. برای دیدن لوازم جانبی iPhone 6/6s و iPhone 6 Plus می توانید روی هر یک کلیک و به صفحه مورد نظر هدایت شوید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا