بهترین روش های تبلیغات محلی برای افزایش مشتری در کسب و کار

یکی از چالشهایی که اغلب کسب و کارهای کوچک با آن مواجه هستند، جذب مشتری محلی است. احتمالاً شما نیز بارها با کسانی که در حال پخش بروشور و تراکت در خیابان هستند، مواجه شدهاید. این نمونه و نمونههای دیگر از جمله تبلیغات محیطی برای کسب و کارهای کوچک امروزی هستند که آنها را برای رقابت با دیگر کسب و کارها آماده میکنند. اگر شما نیز به دنبال راههایی برای رقابت با این رقبا هستید، با این مطلب از تکنوسان مگ با ما همراه باشید. در ادامه قصد داریم به موثرترین روشهای تبلیغات محلی برای افزایش مشتری بپردازیم. تبلیغات محلی با استفاده از استراتژیهای خاص، روی جذب مشتریان در نزدیکی محل کسب و کار شما تاثیر میگذارند.
تبلیغات محلی چه نوع تبلیغاتی است؟
.jpg)
تبلیغات محلی برای کسب و کارهای کوچک، به عنوان نوعی بازاریابی روی جذب مشتریان در یک منطقه جغرافیایی خاص تمرکز دارد. همچنین این نوع بازاریابی برای کسب و کارهای کوچک بسیار مفید بوده و به آنها اجازه میدهد تا با جامعه محلی یک ارتباط نزدیک برقرار کنند.
چگونه بازاریابی محلی به کسب و کار شما کمک میکند؟
.jpg)
به طور کلی بازاریابی محلی می تواند چندین لول کسب و کار شما را ارتقا دهد و موارد زیر تنها بخشی از دستاورد های مثبت آن محسوب می شوند.
- ارتباط با مشتریان به صورت مستقیم: شما میتوانید از طریق تبلیغات محلی مخاطبان را در سطح شخصیتری شناخته و با آنها ارتباط برقرار کنید. ارتباط قویتر با مشتری باعث جلب اعتماد آنها خواهد شد.
- هزینه کمتر: تبلیغات محلی نسبت به تبلیغات سراسری هزینه کمتری داشته و در عین حال بازدهی بیشتری نیز برای کسب و کار شما دارد.
- افزایش فروش: تبلیغات محلی روی فروش محلی نیز تاثیر گذاشته و به شما در افزایش سهم بازار خود در یک منطقه کمک میکند.
- هدف گذاری دقیق: شما میتوانید از طریق تبلیغات محلی مخاطبان را به صورت دقیقتری شناسایی کرده و محصولات خود را به افرادی معرفی کنید که به آنها نیاز دارند.
بهترین استراتژیها برای جذب مشتری محلی
در ادامه قصد داریم از بهترین روشهای جذب مشتری محلی برای کسب و کار شما صحبت کنیم. این روشها توسط بازاریابان مشهور پیشنهاد شدهاند و شما میتوانید از آنها برای فروش آنلاین و آفلاین و جذب مشتری محلی استفاده کنید.
تنظیم لیست رایگان با استفاده از گوگل
تحقیقات نشان داده بسیاری از مشتریان به کسب و کارهای محلی اعتماد دارند و در اینترنت به دنبال کسب و کارهای محلی میگردند. بنابراین میتوان گفت اولین قدم برای تبلیغات محلی برای افزایش مشتری، لیست کردن کسب و کار خود در گوگل است. در آنجا کاربران اینترنت در مورد مغازهها و فروشگاهها جستجو کرده و زمانی که به چیزی احتیاج دارند، از این طریق اقدام میکنند.
استفاده از تبلیغات آنلاین
تبلیغات آنلاین یکی از روشهای موثر و سریع برای رسیدن به مشتریان محلی محسوب میشود. شما میتوانید از طریق شبکههای اجتماعی مخاطبان خود را طبق مکان جغرافیایی و الگوهای دیگر شناسایی کرده و برای آنها تبلیغ کنید. با این نوع تبلیغات میتوانید پیام خود را به شکلی صریح و واضح به افرادی که به خدمات به محصولات شما نیاز دارند برسانید.
بازاریابی از طریق شبکههای اجتماعی؛ تبلیغات محلی برای افزایش مشتری
امروزه شبکههای اجتماعی به ابزاری قدرتمند برای ارتباط با مشتریان هدف تبدیل شدهاند. برنامههایی نظیر تلگرام، فیسبوک و اینستاگرام به شما اجازه میدهند تا از طریق تصاویر، ویدیوها و نظرسنجیها محتوای مختلفی را منتشر کنید. این محتوا میتواند شامل محصولات جدید، معرفی کسب و کار و حتی تخفیف کالاها باشد. همچنین میتوانید با برگزاری مسابقات و کمپینهای تعاملی در این شبکههای اجتماعی از طریق هشتگهای خاص، برند خود را بیشتر در معرض دید مشتریان قرار دهید.
همکاری با کسب و کارهای محلی دیگر
راهکار دیگر برای معرفی کسب و کارهای محلی، گسترش مخاطبان از طریق همکاری با کسب و کارهای مشابه است. این کار باعث میشود تا مشتریان در هر دو کسب و کار تعامل بیشتری با یکدیگر پیدا کنند.
.jpg)
تخفیفها و پیشنهادهای ویژه در تبلیغات محلی برای افزایش مشتری
راهکار دیگر برای جذب مشتریان در کسب و کارهای محلی، ارائه تخفیفها و پیشنهادهای ویژه است. شما میتوانید تخفیفها را برای خرید اول یا خریدهای فصلی ارائه کنید. همچنین ارائه برنامههای مربوط به وفاداری مشتریان باعث ترغیب و بازگشت آنها به خرید خواهد شد.
استفاده از نظرات و تجربیات مشتریان
برای جلب اعتماد مخاطبان و تبلیغات محلی برای افزایش مشتری میتوانید از تجربیات مثبت آنها استفاده کنید. زمانی که نظرات مثبت درباره کیفیت خدمات و محصولات خود را دریافت میکنید باید آنها را به مخاطبان ارائه کرده و تمایل آنها را برای امتحان کردن محصولات خود افزایش دهید.
.jpg)
برگزاری مراسمهای محلی و تبلیغات محلی برای افزایش مشتری
برای ایجاد ارتباطات مستقیم با جامعه میتوان نمایشگاههای فصلی برگزار کرد. این روشها فرصت خوبی برای معرفی برند و محصولات مرتبط با کسب و کار شما است.
استفاده از تبلیغات محیطی
منظور از تبلیغات محیطی همان بنرها، پوسترها و بیلبوردها هستند که یک روش موثر برای دیده شدن شما توسط مخاطبان هستند. به عنوان مثال میتوانید یک بنر تبلیغاتی برای جلب توجه عابران در نزدیکی محل کسب و کار خود نصب کنید.
بازاریابی از طریق مشتریان
یکی از روشهای تبلیغات موثر، بازاریابی دهان به دهان است که هزینه زیادی برای شما در بر نداشته و همان انتقال تجربیات مثبت مشتریان به دیگر افراد است. این روش تبلیغ در محله باعث جذب مشتریان جدید و یا ایجاد تجربهای به یاد ماندنی در آنها خواهد شد.
(1).jpg)
استفاده از پیامک برای بازاریابی
این روش از روشهای مستقیم و سریع برای ارتباط بیشتر با مشتریان محسوب میشود. برای این کار میتوانید پیامکهای کوتاه و هدفمند به مشتریان زده و آنها را از تخفیفها، پیشنهادها و اخبار جدید مربوط به محصولات خود مطلع کنید.
استفاده از تبلیغات چاپی
اگرچه این نوع تبلیغات قدیمی به نظر میرسد، اما هنوز از محبوبترین تبلیغات محلی محسوب میشود. شما میتوانید تبلیغات مربوط به محصولات و برند خود را در روزنامهها، تراکتها، مجلات و سایر رسانههای چاپی به عنوان ایده تبلیغات محلی ارزان منتشر کنید.
تبلیغات تلویزیونی برای دیده شدن
تبلیغات تلویزیونی نیز از موثرترین تبلیغات محلی برای افزایش مشتری است که در آن تعداد زیادی از مخاطبان با کسب و کار شما آشنا خواهند شد. میتوانید این نوع تبلیغات را در شبکههای محلی انجام دهید.
(1).jpg)
سئو سایت و تبلیغات محلی برای افزایش مشتری
این روزها بهینهسازی موتور جستجو برای بالا بردن رتبه سایت بسیار مورد توجه کسب و کارها قرار دارد. اگر برای کسب و کار خود یک سایت طراحی کردهاید میتوانید از این روش نیز برای تبلیغات محلی استفاده کنید.
معرفی برند با همکاری اینفلوئنسرها
راهکار دیگر برای معرفی برند شما، همکاری با اینفلوئنسرها است. با پیدا کردن اینفلوسرهای محلی میتوانید برند خود را به دنبال کنندگان آنها معرفی کنید.
پرچمهای ساحلی برای جلوی فروشگاه
در نهایت میتوانید به جای تابلوی فروشگاه و جلب نظر عابران، از پرچمهای ساحلی درست در جلوی فروشگاه استفاده کنید. این کار برای کسانی که با ماشین از جلوی مغازه شما عبور میکنند بسیار مناسب است.
(1).jpg)
کجا تبلیغات محلی برای افزایش مشتری انجام دهیم تا موثرتر واقع شود؟
انتخاب مکان مناسب برای تبلیغات نیز تاثیر زیادی روی افزایش فروش و جلب توجه مخاطبان خواهد داشت. بهترین مکانها برای تبلیغات محلی شامل موارد زیر هستند که میتوانید از آنها برای تبلیغ کسب و کار خود استفاده کنید.
- مراکز خرید به دلیل رفت و آمد زیاد افراد، بهترین مکان برای نصب بنر و استندهای تبلیغاتی هستند.
- ایستگاههای مترو یا اتوبوس نیز با توجه به حجم بالای مسافران، به سرعت پیام شما را به جمعیت زیادی منتقل میکند.
- اماکن یا سالنهای ورزشی نیز مکان مناسبی برای تبلیغات محلی هستند.
- اتوبوسها و سیستم حمل و نقل عمومی به دلیل تردد در سطح شهر میتوانند تبلیغ برند شما را انجام دهند.
- اماکن عمومی مانند پارکها، کتابخانهها و مراکز فرهنگی نیز از جمله مکانهای مناسب برای تبلیغات محلی موثر هستند.
نکات مهمی که بیش از تبلیغات محلی باید به آنها توجه داشت
.jpg)
برای اینکه تبلیغات محله ای برای جذب مشتری شما موثر باشد و مخاطبان زیادی را به سمت کسب و کار شما جذب کند، باید به برخی نکات توجه داشته باشید.
توجه به اهداف و مشخص کردن آنها
به عنوان یک کسب و کار کوچک قبل از شروع تبلیغات محلی برای افزایش مشتری باید اهداف خود را به صورت دقیق و شفاف مشخص کرده باشید. به عنوان مثال قصد دارید برند خود را گسترش دهید یا مشتریان جدید جذب کنید؟
شناسایی مخاطبان هدف در تبلیغات محلی برای افزایش مشتری
قبل از اینکه روشهای موثر تبلیغات محلی را به کار ببرید اول باید مشتریان هدف خود را شناسایی کنید. اینکه مخاطبان کسب و کار شما چه کسانی هستند و نیازها و خواستههای آنها چیست؟
استفاده از پیامهای تاثیرگذار
پیامهای شما در تبلیغات محلی باید به گونهای طراحی شده باشند که علاوه بر جلب توجه مخاطبین، آنها را به عمل وادار کنند.
بررسی میزان تاثیرگذاری تبلیغات محلی
باید از ابزارهای مختلفی برای ارزیابی عملکرد تبلیغات خود و میزان تاثیرگذاری آن استفاده کنید. این کار به شما کمک میکند تا ببینید که تبلیغات تا چه حد توانسته روی مخاطبان هدف موثر باشد.
حرف آخر
برخی اوقات کسب و کارها تصور میکنند جلب نظر مشتریان محلی چندان دشوار نیست. اما باید توجه داشته باشید که هرگونه اشتباه در این زمینه میتواند باعث شود تا کل بازار محلی را از دست بدهید. به همین دلیل اطلاع از بهترین روش تبلیغات محلی برای معرفی کسب و کار اهمیت زیادی پیدا میکند. از طریق استراتژی بازاریابی همه جانبه و راهکارهای تبلیغات محلی علاوه بر رسیدن به اهداف خود، از آن برای افزایش آگاهی از برند و افزایش فروش نیز استفاده خواهید کرد. آمارها نشان میدهند اغلب مردم در وهله اول کسب و کاری را انتخاب میکنند که کمترین فاصله با محل زندگی آنها را داشته باشد. بنابراین شما نیز میتوانید از این واقعیت جهت تبلیغات محلی برای افزایش مشتری بهره ببرید. راهکار شما برای تبلیغات محلی و اثرگذاری آن روی مخاطبان چیست؟








