اکسسوری و گجتموبایل و تبلت

پاپ سوکت چیست و چه کاربردی دارد؟

با افزایش استفاده از گوشی های هوشمند در چند سال اخیر، ایده ها و خلاقیت های زیادی در زمینه لوازم جانبی مخصوص موبایل به وجود آمده و هر روز نوآوری های جدیدی در بازار مشاهده می شوند. اگر به خرید لوازم جانبی موبایل علاقه مند باشید، احتمالاً تا به حال اسم پاپ سوکت (Pop Socket) به گوشتان خورده است. پاپ سوکت با اینکه زمان زیادی از فراگیر شدن آن نگذشته، به دلیل کاربرد فراوان و ظاهر فانتزی، به طرفداران بیشماری دست یافته است. اما پاپ سوکت چیست و چرا اینقدر محبوب شده است؟ در ادامه این مقاله در ابتدا به این سوال پاسخ می دهیم، سپس کاربرد های پاپ سوکت و سوالات متداول در مورد این دایره های فانتزی پشت گوشی را به شما کاربران گرامی ارائه می دهیم. همراهِ تکنوسان باشید.

همه چیز درمورد پاپ سوکت

پاپ سوکت چیست؟

پاپ سوکت جسمی دایره ای و پلاستیکی است که در نگاه اول کمی عجیب و بزرگ بنظر می رسد. این وسیله از طرف صاف خود با چسبی محکم به پشت گوشی یا قاب می چسبد و سپس با کشیدن می توانید آن را باز و بسته کنید. پاپ سوکت ها در طرح ها و رنگ های مختلفی یافت می شوند و می توانید بسته به سلیقه خود آن را با قاب گوشی ست کنید. همچنین بعضی از قاب ها به همراه یک پاپ سوکت ارائه می شوند تا کاربرانِ علاقه مند به این وسیله، نیاز به خرید پاپ سوکت به صورت جدا نداشته باشند. در ویدئو زیر می توانید برخی از کاربردها و ویژگی های جالب پاپ سوکت را تماشا کنید.

 

کاربرد های Pop Socket

در ابتدا شاید اکثر کاربران به دلیل طرح های گوناگون و فانتزی پاپ سوکت ها، جذب آن شدند و تنها به دلیل جنبه تزیینی اقدام به خرید آن کردند. اما پس از مدتی استفاده از پاپ سوکت و آشنا شدن با کاربرد های خاص آن، استفاده از گوشی بدون پاپ سوکت برایشان سخت شده و اکنون به صورت دائم و همیشگی از آن استفاده می کنند. اما بد نیست بدانید پاپ سوکت به غیر از استایل مدرن و امروزی و طرح های فانتزی اش، ویژگی های دیگری نیز دارد که موجب شده کاربرد آن بیشتر از همیشه باشد. در ادامه برخی از این کاربرد ها را با همدیگر مرور می کنیم تا اگر قصد خرید این وسیله را دارید، با دید بازتری به سمت آن بروید.

پاپسوکت چیست و چه کاربردی دارد؟

پاپ سوکت، نگهدارنده ای برای ایمنی گوشی!

اولین کاربرد و شاید مهم ترین کاربرد پاپ سوکت ها، امکان استفاده از آن به عنوان نگهدارنده گوشی می باشد. وقتی popSocket باز می شود می توانید مانند یک نگهدارنده (Holder) از آن استفاده کرده و انگشت خود را بین آن و گوشی قرار دهید که باعث راحت تر نگه داشتن گوشی خواهد شد. این ویژگی همچنین می تواند از افتادن گوشی در شرایط محیطی گوناگون جلوگیری کند.

پاپ سوکت چیست

با پاپ سوکت حرفه ای سلفی بگیرید!

پاپ سوکت ها همچنین می توانند در هنگام عکاسی سلفی مفید واقع شوند و عمل عکاسی را برایتان ساده تر از همیشه کنند. شما وقتی با Pop Socket گوشی خود را نگاه داشته اید بی شک تعادل بهتری دارید و با آرامش خاطر بیشتری به دنبال زاویه مورد نظر خواهید گشت. همچنین نگه داشتن گوشی با پاپ سوکت، به کاهش لرزش دست شما کمک خواهد کرد.

پاپ سوکت یا هولدر ماشینی؟!

کاربرد بعدی پاپ سوکت ها، امکان استفاده به عنوان هولدر ماشینی می باشد. برخی از پاپ سوکت های ماشینی همراه خود یک پایه برای قرار دادن روی داشبورد خودرو دارند و با چسباندن آن، می توانید در مواقع لزوم گوشی خود را روی آن هلدر قرار دهید. امکان خرید هولدر ماشینی مخصوص پاپ سوکت به صورت جداگانه نیز وجود دارد و به سادگی می توانید آن را تهیه کنید.

قاب گوشی پاپ سوکت دار

هندزفری های بدون گره با پاپ سوکت ها

گره خوردن هندزفری ها از ابتدا یکی از معضلات اصلی دوستداران موسیقی بوده و جدا از زمان مورد نیاز برای باز کردن سیم، گره خوردن می تواند موجب پارگی هندزفری شود. اگر همچنان از هندزفری های سیم دار استفاده می کنید پیچاندن هندزفری به دور پاپ سوکت به شما این امکان را می دهد که بدون مشکل گره خوردن سیم ها، محل مناسبی برای جمع کردن هندزفری در اختیار داشته باشید.

استفاده از پاپ سوکت به عنوان استند گوشی

پاپ سوکت ها همچنین می توانند به عنوان یک استند گوشی مورد استفاده قرار گیرند. به راحتی با قرار دادن یک پاپ سوکت روی گوشی و دو پاپ سوکت روی تبلت های بزرگ، می توانید روی میز یا زمین در حالت تعادل به تماشای فیلم مورد علاقه خود بنشینید. استفاده از این وسیله به عنوان استند می تواند در محیط های مختلف امکان تماشای فیلم و سریال یا حتی انجام بازی را ارائه دهد.

چگونه پاپ سوکت را وصل کنیم

آیا پاپ سوکت یکبار مصرف است؟

هم آره و هم نه!

هر پاپ سوکت از ۲ قسمت ساخته شده است؛ پایه و صفحه پلاستیکی. صفحه پلاستیکی پاپ سوکت که ظاهر آن را نشان می دهد و دارای طرح های متفاوت و جالبی است می تواند جدا شود و در صورتی که از یک طرح خسته شدید و تمایل به تعویض آن داشتید، بدون نیاز به کندن پایه آن به پاپ سوکت دیگری عوض کنید.

اما پایه پاپ سوکت ها یک بار مصرف است و شما نمی توانید آن را از روی یک گوشی کنده و بر روی گوشی دیگری متصل کنید. در صورت استفاده مجدد از پایه، چسب آن احتمالا ضعیف شده و خطر جدا شدن از گوشی به هنگام در دست گرفتن آن زیاد می شود. بهتر است پایه آن را جدا نکنید ولی اگر قصد انجام این کار را دارید پس حتماً با ملایمت انجام دهید تا خراش یا صدمه ای روی گوشی‌تان ایجاد نشود. برای اینکار از کارت های نازک یا نخ دندان هم می توانید کمک بگیرید.

هولدر انگشتی، جایگزینی برای پاپ سوکت!

پاپ سوکت گوشی چیست

تا اینجای مقاله پاپ سوکت چیست با کارایی این محصولات دوست داشتنی آشنا شدید، با این حال به دلیل ظاهر فانتزی بسیاری از افراد ترجیح می دهند که از پاپ سوکت استفاده نکنند. هولدر های انگشتی جایگزین مناسبی برای این افراد می باشد. هولدر های انگشتی در واقع همانند پاپ سوکت به پشت قاب می چسبند اما به جای ظاهر فانتزی تنها یک حلقه به آن اضافه می کنند که در دست گرفتن گوشی را بسیار ساده تر می کند. این حلقه همچنین می تواند به عنوان استند گوشی مورد استفاده قرار بگیرد و با باز کردن آن می توانید گوشی را بر روی میز یا سطوح دیگر به صورت عمودی قرار دهید. عموما هولدر های انگشتی قیمت بسیار پایینی دارند و امکان نصب ان ها بر روی تمامی قاب ها وجود دارد.

طریقه نصب پاپ سوکت بر روی گوشی

شاید در نگاه اول نصب پاپ سوکت برای بسیاری از افراد کار سختی باشد و اینطور بنظر برسد که نمی توان این کار را به سادگی انجام داد. اما به هیچ عنوان اینطور نیست و در کمتر از چند دقیقه می توانید این کار را انجام دهید. پس از تهیه پاپ سوکت مورد نظر آن را بر روی قاب گوشی قرار دهید و موقعیت آن را بدون جدا کردن پوشش چسب مشخص کنید. پس از آن قاب گوشی را به وسیله یک دستمال تمیز کنید تا عاری از هرگونه گرد و غبار و چربی شود.

کثیف بودن قاب می تواند موجب پایین آمدن پتانسیل چسب و در نتیجه جدا شدن زودهنگام پاپ سوکت شود. پس از آن برچسب پاپ سوکت را جدا کنید و پاپ سوکت را به آرامی بر روی موقعیت مشخص شده روی قاب قرار دهید و فشار دهید. پس از چند ثانیه نگه داشتن پاپ سوکت به قاب می چسبد. پیشنهاد می شود قبل از استفاده از پاپ سوکت چند ساعت به آن زمان بدهید تا چسب به خوبی با بر روی قاب فیکس شود.

نحوه نصب پاپ سوکت / کارایی پاپ سوکت

طریقه جدا کردن پاپ سوکت از روی قاب گوشی

ممکن است پس از چند وقت از پاپ سوکت گوشی خود خسته شوید و بخواهید مدتی بدون پاپ سوکت از گوشی استفاده کنید. عموما جدا کردن پاپ سوکت کار سختی نیست اما ممکن است به نصب طولانی مدت، چسب پاپ سوکت به راحتی از قاب جدا نشود و یا پس از جدا شدن اثر آن بر روی قاب باقی بماند. برای جدا کردن پاپ سوکت کافی است یک نخ دندان یا کارت اعتباری را به آرامی از کناره های پاپ سوکت فشار دهید و با دست دیگر آن را بکشید. اگر پس از جدا شدن اثر چسب بر روی قاب باقی ماند می توانید از آب گرم استفاده کنید تا به سادگی اثر آن از بین برود.

سوالات متداول درباره پاپ سوکت

پاپ سوکت ها در چند سال اخیر جزء پرفروش ترین محصولات در زمینه لوازم جانبی موبایل به حساب می آیند. از این رو برخی از کاربران ممکن است قبل از خرید یا حتی بعد از خرید این محصول، به ابهاماتی بر بخورند. در این بخش برخی از پر تکرار ترین سوالات شما کاربران گرامی را در مورد پاپ سوکت پاسخ می دهیم. 

آیا برآمدگی پاپ سوکت حمل و نقل آن را سخت می کند؟

به خاطر داشته باشید پاپ سوکت مثل آکاردئون جمع می شود پس نگران قرار دادن گوشی در جیب خود نباشید.

برای چسباندن پاپ سوکت از چه چسبی استفاده کنیم؟

پاپ سوکت ها مانند گلس های گوشی در قسمت پشتی از چسب مخصوص بهره می برند و به هیچ چسبی احتیاج ندارند.

پاپ سوکت برای استفاده در چه قابی مناسب است؟

به طور کلی هیچ استاندارد مشخصی برای اتصال پاپ سوکت وجود ندارد و شما می توانید آن را به تمامی قاب های موجود در بازار بچسبانید. حتی اگر از قاب یا کاور برای گوشی خود استفاده نمی کنید، چسبیدن پاپ سوکت به خود گوشی نیز امکان پذیر خواهد بود.

آیا می توان پاپ سوکت را دوباره به گوشی چسباند؟

به طور کلی چسب های پاپ سوکت ها به صورت یکبار مصرف طراحی شده اند، اما در برخی مواقع و در صورت کثیف نشدن چسب می توان آن را دوباره به گوشی چسباند.

آیا پس از کندن پاپ سوکت، جای چسب پاپ سوکت بر روی قاب یا بدنه گوشی باقی می ماند؟

خیر، عموما بهترین پاپ سوکت های بازار از چسب های با کیفیت بهره می برند که علاوه بر دوام بالا، پس از کنده شدن نیز آسیبی به گارد محافظ و یا حتی بدنه گوشی وارد نمی کند. البته عکس این قضیه نیز امکان پذیر می باشد و در صورت خریداری پاپ سوکت های بی کیفیت، ممکن است شاهد به جا ماندن آثاری از چسب بر روی گوشی باشید.

پاپ سوکت را از کجا می توانیم تهیه کنیم؟

چگونه پاپ سوکت را نصب کنیم

ممکن است تنوع بی سابقه پاپ سوکت یا دایره پشت گوشی انتخاب این وسیله را سخت کند، به خصوص عدم وجود تنوع کافی در فروشگاه ها شما را مجبور به جستجو و گشت و گذار بیشتر برای انتخاب پاپ سوکت مناسب می کند. اگر قصد خرید پاپ سوکت را دارید، فروشگاه اینترنتی تکنوسان مجموعه کاملی از بهترین پاپ سوکت های بازار مانند پاپ سوکت های فانتزی، پاپ سوکت های سه بعدی، پاپ سوکت های سیلیکونی و … در اختیارتان قرار می دهد. تکنوسان همچنین امکان خرید عمده پاپ سوکت با قیمت همکار را از سراسر ایران فراهم می کند و می توانید به سادگی در بین ده ها محصول به انتخاب گزینه مورد نظر بپردازید. آیا شما پاپ سوکت را می پسندید و خرید آن را به دیگران پیشنهاد می دهید؟ اگر تجربه استفاده از این وسیله جانبی جذاب و پرکاربرد را دارید همینجا می توانید نظرات و تجربیات خود را با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید.

نوشته های مشابه

2 دیدگاه

  1. سلام من میخواستم پاپ سوکت گوشیم را در بیارم ولی وقتی در آوردم جای چسبش موند و الان هر کار میکنم نمیره هرکس میدونه چجوری میره لطفا بگه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا