اکسسوری و گجت

راهنمای خرید دوربین مداربسته تحت شبکه

دوربین های مدار بسته از لوازمی می باشند که شما می‌توانید برای امنیت محیط کار یا خانه از آن ها بهره ببرید. از این رو، این تجهیزات در چند سال اخیر دچار پیشرفت زیادی شده اند. دوربین های مداربسته تحت شبکه یا آی پی جزء جدید ترین محصولات این خانواده هستند که به دلیل کارایی بالا طرفداران زیادی دارند. در مقاله راهنمای خرید دوربین مداربسته تحت شبکه از تکنوسان مگ قصد داریم ببینیم دوربین مداربسته تحت شبکه چیست و چه کاربردی دارد؟ اگر قصد خرید دوربین مداربسته دارید با ما همراه باشید.

آشنایی با دوربین مداربسته تحت شبکه

راهنمای خرید دوربین مداربسته تحت شبکه

دوربین مداربسته تحت شبکه یکی از انواع دوربین های مداربسته می باشد که نیازی به کابل کشی خاصی ندارد و به این صورت کار می کنند که بعد از اتصال به شبکه می توانید از طریق گوشی و یا کامپیوتر بر روی مرورگر تصاویر را مشاهده کنید. دوربین های تحت شبکه با کمک کابل اترنت و به شکل وایرلس به شبکه وصل می گردند.

نکات مهم در حین خرید دوربین مداربسته تحت شبکه

نکات مهم خرید دوربین مداربسته تحت شبکه

در ادامه قصد داریم شما را با نکاتی که باید در حین خرید دوربین مداربسته تحت شبکه به آن ها توجه داشته باشید آشنا کنیم که شامل موارد زیر می باشند:

توجه به مکان نصب دوربین مداربسته تحت شبکه

مکان نصب دوربین مداربسته تحت شبکه نیز از اهمیت بالایی برخوردار است و می بایست توجه کنید که در چه مکانی این دوربین ها را مورد استفاده قرار می دهید. از این نوع از دوربین ها در مکان های زیر استفاده می شود:

  • سازمان‌های دولتی که حساسیت زیادی دارند.
  • بانک‌ها
  • کنترل ترافیک
  • کنترل عبور و مرور در خیابان‌ها
  • تشکیلات نظامی
  • سایت‌های صنعتی
  • ادارات
  • فروشگاه‌های مختلف و …

توجه به قابلیت دید در شب دوربین مداربسته تحت شبکه

ویژگی های دوربین مداربسته تحت شبکه

توجه به قابلیت دید در شب دوربین مدار بسته تحت شبکه نیز نکته ی دیگری است که باید در حین خرید به آن توجه کنید. در صورتی که دوربینی که نصب کرده اید دارای این قابلیت باشد این توانایی را دارد تا در محیط های فاقد نور و تاریک تصاویر را ضبط کرده و شما بتوانید در صورت بروز مشکل به آن ها مراجعه نمایید.

توجه به کیفیت و وضوح و رزولوشن تصویر دوربین مداربسته تحت شبکه

یکی از مهم ترین نکات هنگامی که قصد خرید دوربین مداربسته تحت شبکه را دارید، توجه به کیفیت و وضوح و رزولوشن تصویر آن است. باید به سراغ دوربینی بروید که دارای وضوح و رزولوشن تصویر مناسبی باشد. هر چقدر وضوح و رزولوشن تصویر بالاتر باشد، کیفیت آن نیز بیشتر خواهد بود. این دوربین ها باید دارای بهبود دهنده تصویر، محدوده دینامیکی گسترده به منظور مدیریت نمودن صحنه های کنتراست بالا و همچنین قابلیت دید در شب باشند تا در محیط های تاریک عملکرد مناسبی را از خود نشان دهند.

توجه به قیمت و گارانتی دوربین مداربسته تحت شبکه

کاربرد دوربین مداربسته تحت شبکه

هنگام خرید دوربین مداربسته تحت شبکه باید قیمت و گارانتی آن را مورد توجه قرار دهید. این موضوع را فراموش نکنید که قیمت محصول نباید شما را از موارد دیگری که باید به آن ها دقت ویژه ای داشته باشید غافل کند. زیرا در صورتی که این خطا را انجام دهید این امکان وجود دارد که محصولی که قیمت مناسبی دارد ولی دارای تکنولوژی قدیمی تری است را انتخاب نمایید و این مسئله باعث شود تا نیاز شما تامین نگردد.. دقت داشته باشید که حتما قبل از خرید، گارانتی محصول را مورد بررسی قرار دهید و پس از آن خرید خود را انجام دهید.

توجه به نوع لنز دوربین مداربسته تحت شبکه

یکی از نکات مهمی که می بایست در حین خرید دوربین مداربسته تحت شبکه به آن توجه ویژه ای داشته باشید، لنز دوربین است. هنگامی که قصد انتخاب لنز مناسب برای این دوربین ها را دارید می بایست دقت کنید که هر چه فاصله کانونی بیشتر شود میدان دید هم باریک می گردد. لنزهایی که فاصله کانونی ثابت دارند نسبت به فاصله کانونی متغیر دارای قیمت کمتری می باشند. وسعت دید لنزهایی که دارای فاصله کانونی متغیر هستند زیادتر می باشد. برای تغییر زاویه دید دوربین های دارای فاصله کانونی ثابت می بایست دوربین را به عقب و جلو جا به جا نمایید. شما می بایست براساس نیازی که دارید یکی از انواع لنزهای دوربین مداربسته تحت شبکه را مورد استفاده قرار دهید.

توجه به سازگاری دوربین مداربسته تحت شبکه با سایر سیستم ها

در حین خرید فراموش نکنید که دوربینی را که انتخاب می کنید می بایست با سیستم ها و دستگاه های دیگری که احتمالا مورد استفاده قرار می دهید سازگاری داشته باشد. زیرا در صورتی که این مسئله را فراموش کرده و پشت گوش بیندازید حتما دچار مشکل شده و دوربین کارایی موردنظر شما را نخواهد داشت.

توجه به نوع دوربین مداربسته تحت شبکه

توجه به نوع دوربین مداربسته تحت شبکه نکته ای است که در حین خرید باید به آن توجه کنید و بنابر نیازی که دارید نوع آن را تعیین کرده و سپس نسبت به خرید آن اقدام نماییید. هر یک از این دوربین ها دارای مزیت هایی هستند.

اتصال به شبکه: مطمئن شوید که دوربین دارای گزینه های اتصال شبکه مناسب، مانند اترنت سیمی یا بی سیم (Wi-Fi)، بسته به زیرساخت و نیازهای نصب شما است.

انواع دوربین مداربسته تحت شبکه

انواع دوربین مداربسته تحت شبکه

در ادامه شما را با انواع دوربین مدار بسته از نظر شکل ظاهری آشنا می کنیم که عبارتند از:

  • دوربین مدار بسته تحت شبکه جعبه ای
  • دوربین مدار بسته تحت شبکه گنبدی
  • دوربین مدار بسته تحت شبکه بولتی

دوربین مدار بسته تحت شبکه جعبه ای

دوربین مداربسته تحت شبکه جعبه ای دوربین هایی می باشند که دارای مکان و زاویه ثابت بوده و یک منطقه خاص را تحت پوشش خود قرار می دهند. در صورتی که از این نوع دوربین ها برای محیط خارجی استفاده کنید باید از یک محفظه برای آن ها استفاده نمایید. این دوربین ها جزو پرطرفدارترین دوربین ها می باشند و در حین نصبشان برای آنها زاویه دید تعیین می گردد.

دوربین مدار بسته تحت شبکه گنبدی

دوربین های مداربسته تحت شبکه گنبدی دوربین هایی هستند که از دوربین های مداربسته تحت شبکه جعبه ای گران تر بوده و از رایج ترین دوربین های مداربسته می باشند . لنزهای این دوربین ها به دو شکل ثابت و متغیر می باشد. تشخیص جهت گیری این دوربین بسیار سخت می باشد زیرا در این دوربین ها دلیل محفظه گنبد شکلی استفاده شده است. محفظه ای که این دوربین ها دارند آن ها را ضربات و آسیب های محیطی و خرابکاری محافظت می نماید. این نوع از دوربین ها را می توانید در مکان هایی که دارای سقف هستند نیز نصب نمایید.

دوربین مدار بسته تحت شبکه بولتی

دوربین مداربسته تحت شبکه بولتی، دوربینی است که برای محیط بیرون مناسب می باشد و از لحاظ شکل ظاهری به دوربین های تحت شبکه جعبه ای شباهت زیادی دارد. این نوع از دوربین های مداربسته دارای نورهای مادون قرمز می باشند که برای فضاهای کم نور و شب از قابلیت ویژه ای برخوردار هستند. این دوربین ها در مقابل ضربات و آسیب ها دارای مقاومت بالایی هستند.

جمع بندی

در این مقاله به این موضوع پرداختیم که دوربین مدار بسته تحت شبکه برای چه فضاهایی بیشترین استفاده را دارد. در ادامه نکاتی را که باید در حین خرید دوربین مدار بسته تحت شبکه باید مد نظر داشته باشید را برای شما بیان کرده و آن ها را مورد بررسی قرار دادیم. در صورتی که شما نیز درباره خرید دوربین مدار بسته تحت شبکه نکاتی را می دانید و یا اطلاعاتی دارید، ممنون می شویم در بخش کامنت با ما و دوستانتان اشتراک گذاری کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا