دسته‌بندی نشده

روش های انتقال فایل از گوشی به تلویزیون اندروید کدامند؟

اگر کاربر تلویزیون های هوشمند هستید، احتمالا با مشکلات انتقال فایل از گوشی به تلویزیون آشنا هستید و می دانید که این امر می تواند تا حدی سردرگم کننده باشد. منتقل کردن فایل های گوشی به تلویزیون هوشمند به شما کمک می کند بتوانید فیلم ها و تصاویر خود را در صفحه تلویزیون مشاهده کنید، به موسیقی های تان در تلویزیون دسترسی داشته باشید و به طور کلی محتوای خود را در یک نمایشگر بزرگ تر مشاهده کنید.

برای انتقال فایل از گوشی به تلویزیون اندروید نیز روش‌های مختلفی وجود دارد که در این مطلب از تکنوسان مگ قصد داریم به آن‌ها اشاره کنیم. در صورتی که شما نیز علاقمند استفاده از ابعاد بزرگ صفحه تلویزیون برای مشاهده محتوای گوشی یا تبلت خود هستید، در ادامه با آموزش‌های مربوط به روش های انتقال فایل از گوشی به تلویزیون همراه باشید.

آموزش روش انتقال فایل از گوشی به تلویزیون هوشمند

آموزش انتقال فایل از گوشی به تلویزیون

اتصال گوشی به تلویزیون‌های هوشمند از طریق روش‌های مختلفی امکان‌پذیر است. اما ابتدا باید هدف از اتصال گوشی به تلویزیون مشخص شده باشد. هوشمند بودن یا نبودن تلویزیون نیز در به کارگیری روش‌های مختلف مؤثر است. اگر گوشی اندرویدی دارید و قصد دارید آن را به تلویزیون هوشمند متصل کنید می‌توانید روش‌های گفته شده در ادامه را به عنوان آموزش انتقال فایل از گوشی به تلویزیون مورد استفاده قرار دهید.

استفاده از کابل شارژر گوشی برای اتصال به تلویزیون

روش انتقال فایل از گوشی به تلویزیون هوشمند

شاید اولین اقدامی که برای اتصال گوشی به تلویزیون به ذهن شما رسیده باشد استفاده از کابل شارژر گوشی یا همان کابل USB است. نکته‌ای که باید در این مورد به شما بگوییم این است که در حال حاضر امکان میرر کردن گوشی در تلویزیون با استفاده از یک کابل USB غیر ممکن است. با اتصال گوشی به تلویزیون از این طریق تلویزیون آن را همانند یک حافظه جانبی شناسایی کرده و با این روش تنها می‌توانید عکس، فیلم و موسیقی مورد نظر را پیدا کرده و در تلویزیون مشاهده کنید. استفاده از این روش نیز بسیار آسان بوده و بدون هیچ مبدل و آداپتوری تنها لازم است تا کابل شارژر را در یک سمت به تلویزیون و در سمت دیگر به درگاه اتصال گوشی وصل کنید. 

باید توجه داشته باشید پیش از انتقال فایل از گوشی به تلویزیون اندروید لازم است تا گزینه Usb Debugging را در منوی Developer Options فعال کنید. پس از اتصال نیز باید از گزینه File Transfer در منوی باز شده استفاده کرد. در این هنگام فایل‌های شما در تلویزیون مشاهده شده و می‌توانید یکی از آن‌ها را برای استفاده انتخاب کنید.

استفاده از کابل HDMI برای انتقال فایل از گوشی به تلویزیون اندروید

برای این کار نیاز نیست تا تلویزیون شما از نوع هوشمند باشد بلکه تنها با استفاده از یک کابل HDMI و با کمک فناوری ‌ام اچ ال MHL می‌توانید گوشی هوشمند خود را به تلویزیون متصل کنید. در صورتی که گوشی شما از تکنولوژی ‌ام اچ ال پشتیبانی کند بدون مبدل و تنها با استفاده از کابل Micro USB به HDMI یا Type C به HDMI این کار را انجام دهید. برای اطلاع از وجود این قابلیت در گوشی نیز می‌توان از طریق نرم نصب نرم‌افزار‌های خاص و یا جستجوی مشخصات گوشی اقدام کرد.

مشاهده فیلم گوشی در تلویزیون با استفاده از میراکست Miracast

انتقال فایل از گوشی به تلویزیون اندروید

در صورتی که قصد دارید از گوشی هوشمند خود برای مشاهده فیلم در تلویزیون استفاده کنید می‌توانید از فناوری میراکست Miracast بهره ببرید. این فناوری یک استاندارد بر پایه وای فای برای انتقال تصویر است که به عنوان یک افزونه از طریق WiFi Alliance به فناوری وای فای اضافه شد. با استفاده از این قابلیت به راحتی می‌توان تصویر را به صورت بیسیم از یک دستگاه همانند گوشی موبایل به دستگاه پخش‌کننده مانند تلویزیون منتقل کرد. همچنین این فناوری به شما اجازه می‌دهد تا کار کردن با نرم‌افزار، بازی کردن و حتی تماشای فیلم را روی یک صفحه نمایش بزرگتر مانند تلویزیون منتقل کنید. این فناوری برای انتقال فایل از گوشی به تلویزیون اندروید تنها در صورتی قابل استفاده است که هر دو دستگاه یعنی گوشی و تلویزیون از آن پشتیبانی کرده و به این ترتیب نقش فرستنده و گیرنده را ایفا کنند.

در حال حاضر کلیه گوشی‌های اندرویدی دارای سیستم عامل اندروید 4.2 به بالا و همچنین پخش‌کننده‌های دارای سیستم عامل ویندوز 8.1 به بالا از این فناوری پشتیبانی می‌کنند. تلویزیون‌های هوشمند مجهز به تکنولوژی وای فای نیز دارای این قابلیت هستند. باید توجه داشت این فناوری ممکن است در دستگاه‌های مختلف با نام‌های متفاوت از قبیل Cast Screen، Smart View، Wireless Display و Miracast Screen قرار گرفته و به صورت پیش فرض غیر فعال باشد. همچنین در گوشی‌های موبایل نیز این فناوری با نام‌هایی نظیر Connection & Sharing و یا Connectivity قرار دارد که باید پیش از استفاده در منوی گوشی به جستجوی آن پرداخت.

در صورت وجود این فناوری و فعال کردن آن دستگاه‌های مورد نظر یکدیگر را پیدا کرده و با اتصال امکان انتقال صفحه نمایش گوشی به تلویزیون فراهم خواهد شد. بدین ترتیب هر اقدامی که روی گوشی موبایل خود انجام دهید روی صفحه تلویزیون قابل مشاهده است.

اتصال گوشی موبایل به تلویزیون بدون پشتیبانی از قابلیت میراکست

آموزش انتقال فایل از گوشی اندروید به تلویزیون هوشمند

ممکن است شما از آن دسته کاربرانی باشید که تلویزیون شما از قابلیت میراکست پشتیبانی نمی‌کند. البته نباید نگران این موضوع بود. زیرا با استفاده از یک دانگل HDMI مجهز به فناوری میراکست می‌توان همانند یک تلویزیون هوشمند از این فناوری استفاده کرد.

استفاده از کروم کست Chromecast برای انتقال فایل از گوشی به تلویزیون اندروید

آموزش انتقال فایل از گوشی به تلویزیون

یکی دیگر از روش‌های مناسب برای انتقال فایل از گوشی به تلویزیون اندروید استفاده از دانگل HDMI کروم کست Chromecast است. این محصول در سال ۲۰۱۳ توسط گوگل برای انتقال صفحه نمایش گوشی یا لپ تاپ روی نمایشگر معرفی شد. این فناوری می‌تواند حتی در تلویزیون‌های غیر هوشمند نیز مورد استفاده قرار بگیرد. کروم کست طرز کار کاملاً متفاوتی با میراکست داشته و در آن با استفاده از شبکه محلی و روتر می‌توان اتصال بین دو دستگاه را برقرار کرد. این ویژگی در حال حاضر در اکثر گوشی‌های اندرویدی وجود نداشته و برای استفاده از آن باید برنامه Google Home را نصب کرده باشید.

از ویژگی‌های جذاب کروم کست می‌توان به مولتی تسکینگ جذاب ارائه شده اشاره کرد. حین تماشای ویدئو می‌توانید کار دیگری را نیز با گوشی خود انجام دهید. کروم کست در دو نسخه معمولی و اولترا در دسترس است که در نسخه پایه امکان پخش ویدیو‌های دارای کیفیت 1080p وجود دارد در حالی که در نسخه اولترا می‌توان ویدیو‌های با کیفیت 4K مشاهده کرد.

اتصال کروم کست بسیار ساده است. برای اتصال تنها باید یک سر آن با خروجی HDMI را به ورودی‌های تلویزیون متصل کرده و سمت دیگر آن ورودی Micro USB را برای تأمین انرژی متصل کنید.

اتصال گوشی هوشمند به تلویزیون از طریق تکنولوژی DLNA

این تکنولوژی در سال ۲۰۰۳ توسط شرکت سونی با هدف سازگاری بیشتر با دستگاه‌های این شرکت معرفی شد. در این فناوری یک دستگاه همانند سرور عمل کرده و دستگاه دیگر با داشتن نقش کلاینت می‌تواند داده‌ها را منتقل کند. ویژگی جذاب این تکنولوژی اشتراک‌گذاری فایل‌ها از طریق دستگاه سرور و اتصال دیگر کاربران به شبکه DLNA و دسترسی آنان به فایل‌ها خواهد بود. با استفاده از این تکنولوژی به راحتی می‌توان با کمک گوشی اندروید به انتقال فایل از گوشی به تلویزیون اندروید پرداخت. البته باید توجه داشت در این تکنولوژی تنها امکان انتقال فایل‌های ذخیره شده به تلویزیون وجود دارد. بنابراین امکان انتقال محتوا از صفحه مرورگر وجود نداشته و تنها برای دیدن فیلم‌های گوشی از طریق تلویزیون و در ابعاد بزرگتر مورد استفاده خواهد بود.

انتقال فایل از گوشی سامسونگ به تلویزیون با Samsung DeX

فناوری سامسونگ DeX به طور انحصاری تنها در تعداد خاصی از گوشی‌های سامسونگ قرار داشته و از طریق آن می‌توان گوشی را همانند یک کامپیوتر مورد استفاده قرار داد. با استفاده از این ویژگی می‌توان علاوه بر انتقال تصویر به تلویزیون از روش‌های دیگری نیز برای به کارگیری سیستم عامل و برنامه‌ها استفاده کرد. این ویژگی کاربردی از طریق اتصال بی‌سیم، با سیم و یا با استفاده از داک مخصوص در دسترس است و می‌توان علاوه بر تلویزیون در‌مانیتور‌ها و ویدیو پروژکتور‌ها نیز مورد استفاده قرار بگیرد. Samsung DeX بیشتر برای ارائه‌های دانشگاهی و یا در جلسات کاری کاربردی خواهد بود.

بهترین نرم‌افزار‌ها برای انتقال فایل از گوشی به تلویزیون اندروید

روش انتقال فایل از گوشی به تلویزیون هوشمند

برخی اپلیکیشن‌های موجود نیز به شما کمک می‌کنند تا بتوانید ضمن اتصال گوشی به تلویزیون از تماشای فیلم‌ها در نمایشگری با ابعاد بزرگتر لذت ببرید.

نرم‌افزار Let’s view

برای استفاده از این نرم‌افزار به وای فای نیاز دارید. همچنین این برنامه را می‌توان به عنوان یکی از بهترین برنامه‌های اتصال گوشی اندرویدی به تلویزیون هوشمند در نظر گرفت.

نرم‌افزار Side sync

اپلیکیشن دیگر برای اتصال گوشی به تلویزیون و یا نمایشگر دیگر برنامه Side sync است که توسط سامسونگ منتشر شد. با استفاده از این نرم‌افزار می‌توان کلیه فعالیت‌های انجام شده روی گوشی را در ابعاد یک نمایشگر بزرگتر مشاهده کرد. البته این اپلیکیشن علاوه بر انتقال فایل از گوشی به تلویزیون اندروید ویژگی دیگری هم دارد و آن امکان کنترل دستگاه‌های هوشمند برند سامسونگ از راه دور و از طریق گوشی‌های اندرویدی است. توجه داشته باشید برای استفاده از این نرم‌افزار باید نسخه‌ای از آن روی هر دو دستگاه نصب باشد.

نرم‌افزار Apower mirror

اپلیکیشن Apower mirror یکی از بهترین گزینه‌ها در بین اپ‌های اتصال محسوب می‌شود. با استفاده از این برنامه، علاوه بر مشاهده صفحه نمایش گوشی روی تلویزیون می‌توان از نمایشگر گوشی اسکرین شات گرفته و آن را روی تلویزیون مشاهده کرد. این موضوع می‌تواند برای گیمر‌ها و ارسال وضعیت با‌زی به صورت اسکرین شات مفید باشد.

حرف آخر

در این مطلب تلاش‌ شد تا آموزش انتقال فایل از گوشی اندروید به تلویزیون هوشمند به روش‌های مختلف ارائه شود. در حال حاضر روش‌های مختلفی برای انتقال داده از گوشی به تلویزیون وجود دارد که هر کدام از آن‌ها از نظر اصول کار با یکدیگر یکسان بوده و در برند‌های مختلف تلویزیون کارکرد یکسانی خواهند داشت. با وجود پیشرفت‌های صورت گرفته در گوشی‌های هوشمند امروزی همچنان ممکن است تنها یک ویژگی برای انتقال صفحه گوشی به تلویزیون در اختیار شما قرار داشته باشد. برای اطمینان از قابلیت‌های گوشی برای انتقال فایل بهتر است مشخصات آن را در وب سایت شرکت سازنده جستجو کرده و نسبت به وجود ویژگی‌های مورد نظر مطمئن شوید. با توجه به موارد گفته شده روش‌های مختلفی برای انتخاب وجود داشته و هر کدام از آن‌ها امکان استریم را به شما خواهند داد. در صورتی که تجربه کار با این روش‌ها برای انتقال فایل از گوشی به تلویزیون اندروید را داشته‌اید می‌توانید با دیگر خوانندگان تکنوسان مگ به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا