تکنوسان مگ|کسب و کار|اصول خدمات پس از فروش و گارانتی در بازار لوازم جانبی موبایل

اصول خدمات پس از فروش و گارانتی در بازار لوازم جانبی موبایل

تکنوسان مگ imageتکنوسان مگ
انتشار : ۲۸ آبان سال ۱۴۰۴
مدت مطالعه : 8 دقیقه
تعداد دیدگاه : بدون دیدگاه
image کسب و کار

زمانی که یک محصول جدید را خریداری می‌کنید، یکی از مهم‌ترین مواردی که باید در ابتدا آن را چک کنید شرایط و قوانین گارانتی محصول است. چرا که گارانتی همانند یک سپر محافظ عمل کرده و در زمان خرابی محصول می‌تواند دردسرهای مربوط به این مشکل را حل کند. اما بسیاری از افراد از شرایط و قوانین گارانتی به خصوص برای لوازم جانبی موبایل بی‌اطلاع هستند. در این مقاله قصد داریم اصول خدمات پس از فروش و گارانتی مربوط به لوازم جانبی موبایل را به طور کامل و به زبانی ساده شرح دهیم. پس با این مطلب از تکنوسان مگ با ماه همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در مورد نکات مهم گارانتی لوازم جانبی کسب کنید و بتوانید از حقوق خود به عنوان مشتری دفاع کنید.

دلیل اهمیت اصول خدمات پس از فروش و گارانتی

شرایط گارانتی لوازم جانبی موبایل

ممکن است شما یک قطعه گران قیمت خریده باشید و تنها چند روز یا چند هفته پس از استفاده متوجه شوید که دستگاه مورد نظر شما دیگر روشن نمی‌شود. اولین چیزی که در این لحظه به ذهن شما می‌رسد وجود گارانتی و اطلاع از شرایط و قوانین آن است. این شرایط تعیین می‌کنند که آیا امکان تعمیر رایگان یا تعویض محصول مورد نظر شما وجود دارد یا خیر؟ همچنین در برخی شرایط و قوانین گارانتی لوازم جانبی امکان برگشت پول محصول نیز وجود دارد. بنابراین دانستن شرایط و قوانین گارانتی در زمان‌های حساس که به مشکل برمی‌خورید بسیار مهم بوده و از ضرر مالی شما جلوگیری می‌کند.

همچنین بخوانید:معرفی بهترین گارانتی لوازم جانبی کامپیوتر و سخت افزار در ایران

جزئیات مربوط به گارانتی لوازم جانبی موبایل

خدمات پس از فروش لوازم جانبی موبایل

گارانتی در واقع یک تعهد رسمی از طرف شرکت تولید‌کننده یا فروشنده است که طبق شرایط و قوانین گارانتی اجرا می‌شود. اگر محصول خریداری شده در یک بازه زمانی مشخص دچار مشکل فنی یا مشکلات مربوط به تولید شد، با استفاده از این شرایط می‌توان مشکل را برطرف کرد. 

زمان گارانتی 

مدت زمان گارانتی یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در شرایط و قوانین گارانتی محسوب می‌شود. اغلب تاریخ خرید را به عنوان زمان شروع گارانتی در نظر می‌گیرند و مدت زمان آن نیز با توجه به محصول متفاوت است. برخی اوقات محصولات دارای زمان گارانتی بسیار اندک هستند، اما برای برخی کالاها مانند رم‌ ممکن است زمان گارانتی بسیار طولانی‌تر باشد. برخی از برندها از هولوگرام و برچسب گارانتی برای تعیین کردن زمان پایان آن طبق اصول خدمات پس از فروش و گارانتی استفاده می‌کنند. 

برندهای دیگر نیز شرایط مربوط به مدت زمان گارانتی را در کارت گارانتی درج کرده و با توجه به زمان خرید ۶ ماه تا ۲ سال را به عنوان مدت زمان گارانتی در نظر می‌گیرند. به همین دلیل بهتر است در زمان خرید لوازم جانبی موبایل تاریخ شروع و پایان گارانتی را با توجه به فاکتور و کارت گارانتی بررسی کنید. در برخی اوقات شرکت‌های تولید‌کننده مدت زمان گارانتی را از تاریخ تولید محصول محاسبه می‌کنند. همچنین در برخی موارد فعال‌سازی دستگاه به معنای زمان شروع گارانتی است.

موارد تحت پوشش در در اصول خدمات پس از فروش و گارانتی

هر کدام از برندها و یا شرکت‌های تولید‌کننده نقص‌های مربوط به تولید را به عنوان موارد تحت پوشش گارانتی در نظر می‌گیرند. این موارد شامل خرابی قطعات داخلی از جمله باتری گوشی موبایل، نقص‌های کارخانه‌ای مانند مشکل در رنگ بدنه یا عملکرد نادرست است. 

در برخی موارد نیز موارد تحت پوشش به دو دسته مشکلات سخت‌افزاری و مشکلات نرم‌افزاری تقسیم بندی می‌شوند. مشکلات نرم‌افزاری داخلی اغلب از طریق تعمیرات برطرف می‌شوند و برای نقص‌های سخت‌افزاری مانند خرابی دکمه‌ها یا نمایشگر باید دستگاه تعویض شود.

موارد ابطال گارانتی لوازم جانبی

قوانین گارانتی لوازم جانبی

مواردی که گارانتی را باطل می‌کنند نیز جزء شرایط و قوانین گارانتی بوده و در زمان خرید باید به آنها توجه داشت. از جمله مهم‌ترین مواردی که باعث باطل شدن گارانتی می‌شوند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. توجه داشته باشید که این محدودیت‌ها اغلب در دفترچه یا کارت گارانتی دستگاه قید شده و برای اطلاع از آن باید دفترچه شرایط و قوانین گارانتی را مطالعه کنید. 

  • استفاده نادرست از دستگاه مانند انداختن هندزفری درون آب یا نفوذ رطوبت و مایعات به درون دستگاه
  • تعمیرات غیر مجاز و برخلاف اصول خدمات پس از فروش و گارانتی مانند باز کردن محصول توسط تعمیرکاران غیر رسمی 
  • دستکاری محصول مانند نصب نرم‌افزارهای غیر مجاز 
  • آسیب دیدگی‌های ناشی از نوسان برق و یا استفاده از لوازم جانبی غیر استاندارد 
  • حرارت، ضربه یا فشار که باعث ترک، شکستگی یا تغییر شکل شوند. 
  • استفاده نامناسب از دستگاه یا عدم رعایت دستورالعمل‌های مربوط به نگهداری 

نحوه استفاده از شرایط و قوانین گارانتی

اگر در حال استفاده از کالاهایی مانند لوازم جانبی گوشی موبایل هستید باید نسبت به نحوه استفاده از شرایط و قوانین گارانتی اطلاع داشته باشید. این اطلاعات شامل مدارک لازم برای استفاده از گارانتی، نحوه ثبت درخواست و... هستند.

مدارک لازم برای استفاده از اصول خدمات پس از فروش و گارانتی

مهم‌ترین مدارکی که برای استفاده از گارانتی به آن نیاز دارید فاکتور خرید و کارت یا بارکد گارانتی است. فاکتور خرید نشان دهنده تاریخ خرید کالا و یا زمان شروع گارانتی است. با استفاده از کارت گارانتی نیز می‌توانید نشان دهید که محصول خریداری شده به کدام شرکت گارانتی‌کننده تعلق داشته و یا زمان آن چقدر است. در برخی موارد به جعبه اصلی محصول نیز برای استفاده از گارانتی نیاز خواهد بود. همچنین ممکن است برای ثبت درخواست استفاده از گارانتی مدارک هویتی مانند کارت ملی و تطابق آن با فاکتور خرید نیز صورت گیرد. این موضوع نشان می‌دهد که شما حتماً باید فاکتورها و کارت گارانتی دستگاه‌های خریداری شده را حتی به صورت نسخه دیجیتالی ذخیره کنید.

نکات مهم گارانتی لوازم جانبی

مراحل ثبت درخواست

برای دریافت خدمات مربوط به گارانتی باید درخواست مربوط به آن را به روش‌های مختلف ثبت کنید. مراحل ثبت درخواست برای گارانتی شامل موارد زیر است.

  • تماس تلفنی با بخش گارانتی: ابتدا شماره یا وب سایت پشتیبانی شرکت مورد نظر را پیدا کنید. 
  • شرح مشکل: با بخش گارانتی تماس گرفته و مشکل ایجاد شده را توضیح دهید. 
  • ارسال محصول: در اغلب موارد، در صورت بروز مشکل و برای دریافت خدمات طبق اصول خدمات پس از فروش و گارانتی باید کالای مورد نظر ارسال شود. 
  • پیگیری: پس از ارسال باید کالای مورد نظر را با استفاده از کد رهگیری دریافتی پیگیری کنید و از وضعیت گارانتی آن باخبر شوید. 

مزایای گارانتی معتبر برای خریداران

گارانتی‌های معتبر دارای شرایط و قوانین شفاف، در دسترس، پاسخگو و باکیفیت همراه با امکان تعویض کالا هستند. این موضوع باعث افزایش اعتماد کاربران، کاهش استرس آنها در حین استفاده و بهبود تجربه دیجیتال خواهد شد. لوازم جانبی موبایل و اکسسوری‌ها سرمایه دیجیتال کاربران محسوب شده و یک خدمات پس از فروش لوازم جانبی موبایل معتبر می‌تواند از آنها به خوبی محافظت کند.

 از طرفی رعایت نکات استفاده صحیح، نگهداری در یک محیط مناسب، جلوگیری از دستکاری غیر مجاز و شارژ استاندارد ضامن بهره‌مندی کامل از خدمات گارانتی و افزایش طول عمر محصول خواهند بود. گارانتی لوازم جانبی موبایل یک تعهد رسمی است که باعث اعتبار بیشتر بین کاربر و تجربه دیجیتال خواهد شد و می‌تواند امنیت و آسایش همراه با عملکرد بهینه تجهیزات را تضمین کند.

همچنین بخوانید:بهترین گارانتی لوازم جانبی موبایل در ایران

حرف آخر

اطلاع از شرایط گارانتی لوازم جانبی موبایل به شما کمک می‌کند تا در زمان مواجهه با مشکلات فنی یا نقص‌های مربوط به تولید بتوانید به راحتی از خدمات شرکت‌های گارانتی‌کننده بهره‌مند شوید. بررسی شرایط مربوط به گارانتی در زمان خرید و همچنین تماس با پشتیبانی پس از مواجهه با مشکل، اولین اقدامات در زمان استفاده از خدمات پس از فروش است. 

در حال حاضر نیز گارانتی و خدمات پس از فروش از مهم‌ترین معیارهای انتخاب محصول محسوب شده و اغلب شرکت‌های معتبر در این مورد خدمات متنوعی را ارائه می‌کنند. شما می‌توانید با انتخاب بهترین شرکت‌ها از شرایط مناسب گارانتی آنها استفاده کنید. تجربه شما در زمینه آگاهی و بهره‌مندی از اصول خدمات پس از فروش و گارانتی چیست؟

اشتراک گذاری مطلب

ارسال نظر