دانشنامه

بهترین گارانتی لوازم جانبی موبایل در ایران

امروزه با افزایش قیمت کالاها مفهوم گارانتی بیش از پیش در بین مردم پررنگ شده است و کاربران یکی از دلایل معتبر بودن محصول مورد نظر را با گارانتی دار بودن آن می سنجند. حوزه محصولاتی که گارانتی می شوند نیز بسیار وسیع است و ما جهت تمرکز بیشتر بر روی این مفهوم قصد داریم در این مقاله بهترین گارانتی لوازم جانبی موبایل در ایران را به شما خوانندگان گرامی معرفی کنیم و از مسائلی نظیر تفاوت گارانتی با وارانتی، اهمیت گارانتی داشتن لوازم جانبی موبایل و… صحبت کنیم، اگر قصد خرید لوازم جانبی موبایل دارید، با تکنوسان مگ تا انتهای این مطلب همراه باشید.

تفاوت وارانتی با گارانتی چیست؟

تفاوت گارانتی و وارانتی در چیست؟

برای رسیدن به بحث اصلی ما که بررسی بهترین گارانتی لوازم جانبی موبایل در ایران در ابتدا بهتر است تفاوت وارانتی و گارانتی را بدانیم. اگر محصولی را خریداری کرده باشید و به بسته بندی آن توجه نموده باشید حتما عبارتی تحت عنوان Warranty به چشمتان خورده است. وارانتی به این معنی است که تمامی مشخصاتی که برای کالا عنوان شده صحیح بوده و تا مدت زمانی که اعلام شده است اگر محصول نیاز به تعمیر شدن و تعویض قطعات داشته باشد فروشنده یا تولید کننده متعهد به انجام آن است. در مقابل گارانتی تعهدی است که توسط فروشنده یا تولید کننده به خریدار داده می شود که کالای تحویل داده شده سالم بوده و عملکرد درستی خواهد داشت.

همچنین تا مدت زمانی که برای گارانتی محصول عنوان شده است فروشنده یا تولید کننده خود را ملزم به تعویض، تعمیر، باز پس گرفتن کالا یا باز پس دادن هزینه در صورت بروز مشکل برای محصول می داند. به طور خلاصه در اینجا تفاوت اصلی بین وارانتی و گارانتی بازگرداندن هزینه پرداخت شده برای کالا در شرایط گارانتی است و اینکه وارانتی تنها برای محصولات صدق می کند در حالی که گارانتی تعهدی در قبال محصولات، خدمات و افراد است. گارانتی بسته به محصول انتخابی دارای بازه زمانی بوده اما وارانتی بلند مدت تر است.

چرا گارانتی لوازم جانبی موبایل اهمیت زیادی دارد؟

علت اهمیت گارانتی لوازم جانبی موبایل

لوازم جانبی موبایل از تنوع بسیار زیادی در بازار برخوردار می باشد و در کنار همین تنوع در خیلی از موارد کیفیت هایی گوناگونی از یک محصول ارائه می شود. همین مورد اهمیت گارانتی لوازم جانبی موبایل را برای ما آشکار می کند. خیلی از محصولاتی که در طبقه بندی لوازم جانبی موبایل قرار می گیرند مانند انواع پاوربانک، ساعت هوشمند، هندزفری بلوتوث، هدست و هدفون و… قیمت بسیار بالایی دارند و امکان خرابی آنها نیز به جهت استفاده روزانه زیاد است. در اینجا است که با گارانتی دار بودن چنین محصولاتی آسودگی خاطر بیشتری برای کاربران حاصل خواهد شد چرا که مطمئن خواهند بود در صورت وقوع چنین اتفاقی مرجعی جهت پیگیری وضعیت کالا پاسخگوی آنها خواهد بود.

ویژگی های یک شرکت گارانتی کننده خوب چیست؟

ویژگی های یک شرکت گارانتی کننده خوب

با بررسی نظر کاربران و تجربه هایی که داشته اند چندین عامل مهم را در ادامه بیان خواهیم کرد که سبب می شود یک شرکت گارانتی کننده در رده بندی بهترین ها قرار بگیرد. مورد اول این است که یک شرکت گارانتی کننده باید قابلیت اعتماد کردن داشته باشد و این قابلیت اعتماد کردن به سیاست های کلانی بر می گردد که آن شرکت در نظر گرفته است و خود را ملزم به انجام آنها می داند. مورد بعدی پوشش دهی وسیع است به این معنی که شرکت گارانتی کننده باید محصولات و خدمات گسترده ای را برای کاربران فراهم نماید و با داشتن شعبه های متعدد در سراسر کشور مراجعه مشتریان را جهت دریافت خدمات تسهیل ببخشد.

ارائه خدمات پس از فروش مناسب از دیگر ویژگی های یک شرکت گارانتی کننده خوب می باشد، در این زمینه انتظار می رود شرکت مورد نظر به مشکلات، نیازها و پرسش های مشتریان به موقع رسیدگی کند و زمان رسیدگی به وضعیت کالاهای دریافتی جهت تعمیر، تعویض و… را به حداقل برساند. شفافیت داشتن در زمینه شرایط و قوانین گارانتی از دیگر ویژگی های مهم است، به این صورت که تمامی حق و حقوق مشتریان به طور کامل عنوان شود و این قوانین ثابت باشند.

نظارت داشتن بر خدمات و توجه به انتقادات و پیشنهادات کاربران از دیگر دلایلی است که سبب تمایز یک شرکت گارانتی کننده معمولی با یک شرکت گارانتی کننده خوب می شود. در واقع داشتن یک سیستم نظارت و بازخورد سبب خواهد شد شرکت گارانتی کننده بر روی خدماتی که به کاربران عرضه می کند دائما نظارت داشته باشد و در رفع آنها بکوشد.

چطور به شرکت گارانتی کننده اعتماد کنیم؟

نحوه اعتماد به شرکت گارانتی کننده

اعتماد به یک شرکت گارانتی کننده خصوصا برای خریداران عمده اهمیت بیشتری دارد، چرا که خریداران عمده لوازم جانبی موبایل را به تعداد زیاد و در انواع مختلف خریداری می کنند و جهت کسب اعتبار در برابر مشتریان خود این مورد اهمیت زیادی دارد. البته این مورد برای کاربران نیز مهم است خصوصا وقتی پای خرید لوازم جانبی های گران قیمت موبایل در میان باشد. در مرحله اول توصیه می شود جهت کسب اعتماد در مورد عملکرد شرکت تحقیق نمایید. برای مثال اگر قصد خرید هارد اکسترنال دارید نظرات کاربرانی که آن هارد را با گارانتی مدنظر شما خریداری نموده اند بررسی نمایید تا از میزان پاسخگو بودن آن شرکت اطمینان حاصل کنید.

مطالعه مفاد قراردادی که در ارتباط با محصول گارانتی شده تنظیم شده است نیز سبب ایجاد اعتماد خواهد شد و مهم است چون ممکن است در آن از مواردی سلب مسئولیت شده باشد که برای شما حائز اهمیت است. مورد بعدی بررسی اعتبار شرکت گارانتی کننده است؛ یعنی اطلاع از این مورد که آیا شرکت مورد نظر شناخته شده است یا خیر؟ و چه مقدار سابقه حضور در این عرصه را دارد. بررسی خدمات پس از فروش شرکت گارانتی کننده نیز مهم است، یعنی بررسی کنیم در صورت بروز مشکل برای کالا شرکت مورد نظر خود را ملزم به انجام چه اقداماتی می داند؟

برای مثال بعضی از شرکت ها تنها مسئولیت تعمیر محصول را می پذیرند و مواردی اعم از تعویض و بازگرداندن پول را قبول نمی کنند. نشانه دیگر میزان توان مالی شرکت گارانتی کننده است، اصولا هر چقدر شرکت اصلی بزرگ تر باشد و دارای نمایندگی های بیشتر در سراسر کشور، توان مالی آن نیز بیشتر است. در آخرین مرحله پیشنهاد ما انجام مذاکره با شرکت گارانتی کننده است، این مورد بیشتر به خریداران عمده و کسانی که فروشگاه اینترنتی دارند پیشنهاد می شود.

کدام برند ها گارانتی معتبری دارند؟

معرفی برند ها با گارانتی معتبر

در این بخش با برندهایی از لوازم جانبی موبایل آشنا خواهیم شد که به داشتن گارانتی معتبر معروف هستند. با مرور این لیست می توانید هنگام خرید انواع هندزفری بلوتوث، پاور بانک، ساعت هوشمند، فلش مموری، مچ بند سلامتی و… نام این برندها را به یاد داشته باشید، چون در سطح بازار ایران شناخته شده بوده و معتبرند. اولین کمپانی برند کیو سی وای (QCY) است که بیشتر با گارانتی جهان تجارت کسری و داده پرداز رایانه متین در ایران به فروش می رسد. محصولات برند ای دیتا با گارانتی آونگ در سطح ایران و وب سایت های فروش آنلاین ارائه می شوند.

دومین کمپانی برند تسکو است، توسن سیستم شرق به عنوان تولید کننده محصولات تسکو، خود به عنوان گارانتی کننده محصولاتش نیز فعالیت دارد. برند هایلو، برند انرجایزر، برند سیلیکون پاور، برند مک دودو و برند کینگ استار از دیگر کمپانی های شناخته شده هستند که محصولاتشان در ایران بیشتر با گارانتی داده پرداز رایانه متین فروخته می شوند. برند باسئوس با گارانتی یاس ارتباط و رابین ویرا همراه به فروش می رسد. برند شیائومی با گارانتی می سرویس به فروش می رسد و می سرویس جزء گارانتی های معتبر این برند است.

بهترین گارانتی های لوازم جانبی موبایل در ایران

لیست گارانتی های معتبر کالاهای دیجیتال به همراه آدرس و مشخصات

در اینجا با 8 شرکت گارانتی کننده لوازم جانبی موبایل در ایران یعنی داده پرداز رایانه متین، آسان سرویس، توسن سیستم شرق، فورتیم، فارِس، IPM، ایران رهجو و کاوان سرویس آشنا خواهیم شد که سابقه فعالیت آنها نشانی از کیفیت خدماتی است که ارائه می دهند. ما در ادامه به صورت مختصر اطلاعاتی از این گارانتی ها را با شما خوانندگان گرامی به اشتراک خواهیم گذاشت که شامل مدت زمان فعالیت این شرکت ها، آدرس، محصولاتی که تحت پوشش آنها قرار می گیرد و… است، به این منظور در ادامه همراه ما باشید.

داده پرداز رایانه متین

شروع کار این شرکت به سال 1381 بر می گردد و برای ارائه خدمات بهتر به مشتریان خود دفاتری را در شهرهای تهران، رشت، ارومیه، تبریز، مشهد، کرج، بابل، کرمانشاه، اصفهان، یزد، شیراز، کرمان، اهواز، قم و گرگان تاسیس نموده است. آدرس دفتر خدمات پس از فروش داده پرداز متین در تهران خیابان فلسطین، تقاطع بزرگمهر، ساختمان 141، طبقه 4، واحد 44 است. همچنین شماره تماس دفتر خدمات پس از فروش تهران 87706 – 021 (داخلی 1) می باشد. انواع رم گوشی و دوربین، پاوربانک، انواع فلش مموری، هدفون، هندزفری بلوتوث، هندزفری گردنی، کابل شارژر، هولدر موبایل، شارژر موبایل و تبلت و… است.

شرایط گارانتی این شرکت با توجه به محصول خریداری شده متفاوت است اما به صورت عمومی و مشترک می توان گفت همراه داشتن جعبه کالا در حالی که دارای برچسب ضمانت و هولوگرام لیزری است، عدم وجود هرگونه آسیب ظاهری، اعتبار داشتن تاریخ گارانتی درج شده بر روی برچسب گارانتی و… از شرایط اصلی است که این شرکت در وب سایت خود اعلام کرده است.

آسان سرویس

از سال تاسیس این شرکت اطلاعاتی در دسترس نیست اما می دانیم که لیست محصولات گارانتی شده توسط آن شامل انواع فلش مموری، کابل شارژر، شارژر دیواری، هندزفری بلوتوث دور گردنی، رم میکرو، پاوربانک، هولدر موبایل و تبلت، هندزفری با سیم و… است. آدرس شرکت آسان سرویس جهت دریافت کالاهای گارانتی شده تهران، میدان ولیعصر، خیابان نجات اللهی، خیابان جعفر شهری، پلاک ۲۰، ساختمان ۳۲، طبقه ۵، واحد ۱۱ است و شماره تلفن اعلام شده توسط این شرکت جهت دریافت اطلاعات لازم 67341-021 می باشد.

شرایطی که آسان سرویس برای دریافت محصولات عنوان کرده شامل عدم اتمام تاریخ اعتبار گارانتی، عدم اقدام به سرویس توسط افراد غیرمجاز، وجود برچسب گارانتی بر روی بسته بندی محصول، عدم شکستگی و یا خم شدگی هر یک از درگاه های موجود در محصول، عدم ایجاد خدشه یا دستکاری در تاریخ برچسب گارانتی مندرج بر روی بسته بندی محصول، دارا بودن بسته بندی و هولوگرام معتبر شرکت و… است.

توسن سیستم شرق

شروع کار این شرکت از سال 1381 است و لوازم جانبی هایی که تحت پوشش گارانتی توسن سیستم شرق قرار می گیرند شامل انواع پاوربانک، ساعت هوشمند، هندزفری بلوتوث، هدفون و… است. این شرکت اطمینان از معیوب بودن کالا، ارسال کالا با تمامی قطعات به همراه بسته بندی محصول و کارت گارانتی را از شرایط لازم برای استفاده از گارانتی اعلام کرده است. همچنین کارت گارانتی باید ارائه شود و دارای اعتبار زمانی باشد تا توسط واحد خدمات توسن سیستم شرق از مشتریان پذیرفته شود.

توسن سیستم شرق جهت رفاه حال مشتریان اقدام به تاسیس مراکز خدمات پس از فروش در شهرهای مختلف ایران کرده است که از آن جمله می توان به دفتر گارانتی تهران، کرج، کرمانشاه، تبریز، مشهد، ساری، اصفهان، اردبیل، قم، اهواز، شیراز و گیلان اشاره نمود. آدرس دفتر تهران جهت پذیرش کالا میدان ولیعصر، خیابان کریم خان زند، آبان جنوبی (خیابان شهید عضدی )، کوچه جعفر شهری، پ 66، طبقه اول، گارانتی توسن سیستم است و نیز می توانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 02188943107 در تماس باشید.

فورتیم

فورتیم نام مستعاری است که شرکت فوران تیما برای خود برگزیده است و بیش از 15 سال (از سال 1386) از سابقه حضور آن در بازار ایران می گذرد. این شرکت مسئولیت گارانتی کردن انواع پاوربانک، شارژر فندکی، شارژر دیواری (کلگی)، کابل موبایل و… را برعهده دارد. شرایطی که این شرکت برای گارانتی محصولات اعلام کرده است شامل ارائه محصول با لیبل گارانتی، داشتن اعتبار زمانی گارانتی، عدم تعمیر محصول توسط افرادی غیر از کارشناسان مرکز فورتیم، عدم وجود آثاری از دستکاری، ضربه، شکستگی، کشیدگی یا پارگی سیستم، سوختگی، سولفاته، زنگ زدگی، گرد و غبار زیاد، رطوبت، تاب برداشتن، لب پر شدن و… است.

مراکز ارائه خدمات این شرکت شامل اصفهان، تبریز، تهران، رشت، شیراز، کرمان و مشهد بوده و آدرس دفتر تهران فاطمی، خیابان زرتشت غربی، پلاک 86، واحد 5 است و شماره تلفن آن نیز ۰۲۱۴۱۸۹۶۲۲۴ می باشد. در صورتی که در شهرهای ذکر شده ساکن نیستید باید محصول مورد نظر را به دفتر تهران ارسال کنید.

فارِس

شرکت فارس آتیه راه سپید گارانتی رسمی برندهای زیادی از جمله بیسوس، لاجیتک و… در ایران می باشد. اگر لوازم جانبی موبایلی خریداری نموده اید که با گارانتی این شرکت ارائه شده است و قصد استفاده از گارانتی آن را دارید باید کالای خریداری شده را به آدرس تهران میدان ولیعصر، ساختمان ایرانیان، طبقه 5 واحد 8 ارسال کنید. گارانتی فارِس محصولات زیادی را در بر می گیرد که شامل انواع هندزفری بلوتوث دوتایی، هدفون، هندزفری سیمی و… می باشد.

از شرایط گارانتی فارس می توان به داشتن هولوگرام گارانتی، عدم مخدوش شدن یا پاره شدن برچسب گارانتی یا هر یک از برچسب های سریال و هولوگرام محصول، عدم وجود شکستگی، رنگ رفتگی، خط و خش و آسیب های فیزیکی امثال آن که توسط کاربر ایجاد شده و… می باشد.

IPM

شروع فعالیت شرکت IPM به سال 1385 بر می گردد و کالاهایی که تحت گارانتی این شرکت قرار می گیرند شامل هندزفری بلوتوث دوتایی، فلش مموری، کارت حافظه، کابل موبایل، پاوربانک و… است. شرایطی که IPM جهت قبول کردن کالای گارانتی شده عنوان کرده است شامل وجود هولوگرام بر روی پکیج محصول، عدم ایجاد صدمات و ضایعات ناشی از ضربه، سقوط، حمل ونقل، تماس یا نفوذ مواد شیمیایی، آتش یا حرارت زیاد، گرد و غبار شدید، نوسانات برق، رعد و برق و حوادث طبیعی، عدم دستکاری و تعمیر محصول توسط اشخاصی به جز نمایندگان مجاز IPM و… است.

این شرکت دفاتر خدمات پس از فروش خود را در شهرهای تهران، شیراز، مشهد، اهواز، اصفهان و نیز زاهدان تاسیس نموده است تا خدمات رسانی به مشتریان با سهولت بیشتری صورت بگیرد. آدرس دفتر گارانتی IPM در تهران خیابان شهید بهشتی، خیابان پاکستان (غرب مصلی تهران)، کوچه ساوجی نیا، پلاک 13، طبقه سوم است و نیز شماره تلفن آن 88525858-021 می باشد.

ایران رهجو

این شرکت خدمات پس از فروش خود را از سال 1376 آغاز نمود و کالاهایی که تحت پوشش آن قرار می گیرد شامل انواع فلش مموری، کارت حافظه، هدفون بلوتوثی و سیم دار، هندزفری بلوتوث دورگردنی و… است. شرایطی که سبب ابطال گارانتی محصولات خریداری خواهد شد شامل اقدام به باز کردن دستگاه، مخدوش یا پاره شدن هولوگرام گارانتی، آسیب هایی ناشی از ضربه و استفاده نادرست که سبب شکستگی یا ترک خوردگی و سایر آسیب های فیزیکی محصول شود و نیز نفوذ مایعات و مواد شیمیایی و آسیب های ناشی از نوسانات برق و… می باشد.

آدرس شرکت ایران رهجو در تهران خیابان سمیه،  بین خیابان سپهبد قرنی و استاد نجات الهی پلاک 233 است و شماره تماس آن 0218300 می باشد؛ همچنین ساعت کاری این شرکت از شنبه تا چهارشنبه 9 صبح الی 17 عصر بوده و پنجشنبه ها نیز از 9 صبح الی 13 ظهر عنوان شده است.

کاوان سرویس

کاوان سرویس که مرکز خدمات پس از فروش کاوان کالا است در سال 1395 تاسیس شد و کالاهایی که تحت پوشش قرار می دهد شامل انواع کابل شارژ، کابل انتقال صدا AUX، آداپتور و شارژر، شارژر فندکی، پاوربانک 5 هزار و 5 هزار به بالا، هدفون بلوتوث، هندزفری بلوتوث، ساعت هوشمند، شارژر وایرلس و… است. شرایطی که سبب می شود کالاهای ذکر شده تحت پوشش گارانتی قرار نگیرند بسته به نوع محصول متفاوت است که به صورت کامل در وب سایت کاوان تجارت عنوان شده است برای مثال در مورد کابل شارژ این شرایط شامل قطع و وصل شدن برق در داخل کابل و عدم انتقال اطلاعات است.

شرایط عمومی نیز شامل ارائه محصول در حالی که دارای هولوگرام لیزری، برچسب گارانتی یا کارت گارانتی است، عدم ورود صدمات فیزیکی ظاهری که در اثر ضربه، آتش سوزی، مواد شیمیایی، مایعات، نوسانات برق و استفاده ناصحیح و دست کاری افراد غیرمجاز ایجاد شده باشد و… می باشد. آدرس گارانتی و خدمات پس از فروش کاوان سرویس تهران، میدان فردوسی، ساختمان تجارت جهانی، طبقه اول، واحد 181 است و شماره تماس نیز 02167168 می باشد.

کلام آخر

در مقاله بهترین گارانتی لوازم جانبی موبایل در ایران مروری داشتیم بر مفاهیم تفاوت وارانتی با گارانتی، اهمیت گارانتی لوازم جانبی موبایل، ویژگی های یک شرکت گارانتی کننده خوب، نحوه اعتماد به یک شرکت گارانتی خوب، معرفی برندهایی که گارانتی معتبر دارند و نیز بهترین گارانتی هایی که عمده دار گارانتی نمودن لوازم جانبی موبایل در ایران هستند. امیدواریم با خواندن این مقاله اطلاعات مفیدی در این باره کسب کرده باشید. در آخر خوشحال خواهیم شد اگر نظری در مورد این مقاله داشتید آن را با ما به اشتراک بگذارید. همچنین اگر تجربه ای در ارتباط با خدماتی که در قبال وارانتی و گارانتی محصولات خریداری شده دریافت کردید داشته اید آن را نیز ذکر بفرمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا