لوح دانش مجموعه دروس مقطع پنج دبستان لوح گسترش دنیای نرم افزار سینا
شماره مجوز: نگاره ها از جمله اهداف اصلی از طراحی نگاره ها توسعه مهارتهای گفتن وگوش دادن میباشد بکارگیری این مهارت ها درمفاهیم خانوادگی و اجتماعی به صورت نامحســوس درنـگاره های اول دبستان لحاظ شده ما با استفاده از از روش های بازیابی سریع حافظه و فلش کارت در طـراحی تعامـل با دانـش آمـوز جذابیت خاصـی ایجاد کرده ایم . مکانیسم به خاطـر سپاری توسط فلش کارتها از روشهای علمی تثبیت شده برای بهبود عملکرد ذهن می باشد.
نشانه ها :
آموزش و تقویت مهارتهای نوشتاری نوآموز (دست
– ورزی، رونویسی، کلمه نویسی ) در جزیره نشانه ها
اتفاق می افتد بعدازتوجه به پرورش سواد بصری و سواد
شنیداری درقسمت نگاره ها آموزش نشانه های خطی در این
بخش آغاز می شود که در همین راستـا در نگارش تبلـت
تکنولوژی را در آموزش به خدمت گرفته و روند آموزش
را برای دانش آموزان جذابتر و هدفمند تر ساخته است.
ضمنا آموزش کامل صداها، جهت ها، انحناها، بخش کردن
واژه ها و,صدا کشی یک باردر قسمت آموزشی انجام گیرد.تمرین
نوشتن با تبلت یا موبایل هم بسیار جذاب است و مشوق بسیـار قوی
در ایجادر انگیزه برای یاد گیری دانش آموز است. تمرینات تعاملی
این بخش نیز صدا ها جهت ها و…. را با دانش آموزان در قالب بازی
تمرین میکند که اثر زیاد ی در آموزش غیر مستقیم دانش آموز
دارد .
اشعار و حکایت ها :
برای اینکه دبستانی های عزیز
ما به حـوزه شعر و شاعری
علاقه مندی بیشتر پیدا کنند, تمامی اشعار در پایه
اول دوم سوم به صورت کاملا موزیکال تهیه شده
است بدینوسیله این امکان برای مدرسین عزیز
فراهم میگردد که محیطی با نشاط برای کودکان
فراهم نماید وضمن اجرای دسته جمعی درکلاس
با ریتم و نظم اشعار را به حافظه بسپارند
دیکته :
بعد از آشنایی دانش آموزان با حروف،کلمات،
جملا ت و… لازم است نوشتـن را تمریـن کننـد،
البته در جزیره دیکتـه یک پک کامـل برای
دانش آموزان عزیزمان در نظر گرفته ایم.
بهتر است در ابتدا تمرینات تعاملی که در
نظرگرفته شده است توسط دانش آموزان
تمرین شود و درنهایت دیکته گو اجرا شود
عملکرد دیکته گو سال اول دبستان خیلی ساده
است ولی درپایه های دوم به بالا امکان انتخاب پاراگراف
به صورت تصادفی و انتخابی و امکان تعداد تکرار برای دانش آموزان وجود دارد.
علوم :
یکی از جالب ترین جزیره ها جزیره علوم است. نانو موجودی که از فضا آمده و چیزی از زمین ما و علوم آن نمیداند، مرتب
سعی می کنند نادانستـه های خود را از آقای کوشا که معلـم کلاس است بپرسد و آگاهی کسب کنـد. روش آقای کوشـا هم صرفا
پاسخ دادن به سوالات نیست. آقای کوشا تلاش می کند سوالات نانو را به صورت درک تجـربی و آزمایشگاهی به او بیاموزد و در
خیلی از موارد، این خود نانو ست که با انجام آزمایش به نتیجه مطلوب و پاسخ سوال خود می رسد.
آموزش نامحسوس کودکان به کنجکاو شدن و فرایند جستجوی پاسخ مناسب از روش های گوناگون در آمـوزش علوم نهفته
است. تمرینات تعاملی مکمل آموزش تعاملی هستند که تاکید میکنیم دانش آموزان درگیر حل آن ها شوند.
ریاضی :
� از مهمترین بخش های این نرم افزار جزیره ریاضی است. تقویت اهداف کتاب درسی
� همچون ساختار شناسی و تم شناسی مورد توجه قرارگرفته است. در واقع با توجه به
هرتم ومفهومی که به آن اشاره می کند مانند چپ، راست، بالا، پایین، ردیف، ستون،
جلو، پشت و… مفاهیم اولیه شمارش و مفاهیم دیگر را ابتدا با همان ساختار کتاب بازطراحی وبا روش مدرس سر
کلاس در تعامل با دانش آموزان قرار می دهیم. سپس با تمرینــات که در هر بخش قرار گرفته مهـارت شناسی
دانش آموزان را ارتقا میدهیم. و دانش آموزان با اجرای تمرینات مانند بخش ها ی دیگر نرم افزار امتیاز
کسب میکنند و � � می تواند خود را ارزیابی کنند.
قصه گو :
ازقدیم الایام کودکان به داستان علاقه مند بوده اند و بسیاری از مفاهیم علمی اجتماعی وفرهنگی
درقالب داستان های جذاب گفته شده است . در جزیره داستانها و در هر پایه سعی شده تا داستان های
متناسب با همان پایه ذکر شود که البته داستان های انتخابی ازمنابع خارجی و بین المللی استخــراج شده
است ازدیـگر اهداف مهم داستـان ها ارائه آن ها سر کلاس توسط مدرس و یا والدین در منـزل می باشد که
برداشت دانش آموز یا دانش آموزان را به سمت هدف داستان ترقیب نماید.
قــرآن :
از برنامه وسیعی
که در حال اجرای آن هستیم در حال
حاضر تنها قسمتی از آن را در نگارش
جاری تقدیم فرزندان عزیزمان می کنیم.
روخوانی وروان خوانی قـرآن کریـم وترتیل سـوره
– هایی که در کتاب آمده است به همراه گزینه ای از
پیـام های آسمـانی و شعــر های مربــوطه به صــورت
انیمیشن های کوتاه آورده شده است.
کارنامه :
هر محتــوایی که آموزش داده شده، دارای تعـدادی تمرین متناسب با آن محتوا می باشد. می بایست
دانش آموز تمرینات را حل کند و آموخته های خودرا ارزیــابی کند. با حل هر تمرین از یک تا ۴ ستاره
دریافت میکند که میتواند نتیجــه کلی و نهایی را که بعد از حــل تمرینات دریافت نمــوده در کارنــامه
توصیفی که در ذیل صفحه اصلی قرار دارد مشاهده نماید .ضمنا در صــورت ورود اطلاعات درست
مشخصات فردی میتواند آخرین نتایج را برای سرور دبیر ارسال کند و با دیگردانش آموزان مقایسه شود.