دانشنامه

تفاوت ویندوزهای اورجینال موجود در بازار در چیست؟

تفاوت ویندوزهای اورجینال در بازار

اگر شما هم قصد خرید ویندوز اورجینال را داشته باشید با مراجعه به بازار با طیف گوناگونی از قیمت ها مواجه می شوید و همه فروشنده ها هم ادعا می کنند که نسخه ای که ارائه می کنند اورجینال می باشد.
اما راه تشخیص ویندوز اورجینال چیست؟

تشخیص ویندوز اورجینال

ویندوزهای غیر اورجینال

ویندوزهایی که در پک های نرم افزاری نظیر گردو ، پرند ، پرنیان و … ارائه می شوند تماما ویندوزهای کرک شده هستند. هر چند در خود ویندوز ، لایسنس را Activated معرفی کند.
البته برای اکثر کاربران ویندوزهای کرک شده پاسخگوی نیازهایشان می باشد و نیازی به خرید لایسنس قانونی ویندوز ، نیست.
اما اگر چنانچه قصد خرید ویندوز اورجینال دارید نکاتی را مدنظر داشته باشید.

ویندوزهای اورجینال

اولین نکته در مورد ویندوزهای اورجینال این است که ویندوز های اورجینال دارای لایسنس اختصاصی می باشند که باید به شما ارائه شود. گفتن اینکه خود به خود ویندوز اکتیو می شود نشان دهنده کرک شدن ویندوز می باشد.

نکته دیگر شناخت تفاوت نسخه OEM و Retail است.

  • منظور از Retail و OEM در نسخه ویندوز چیست؟

    نسخه OEM یا Originally Equipment Manufacturer اگر به صورت شهودی در نظر بگیریم همان لایسنس هایی است که بر روی لپ تاپ ها نصب می شود و کارت سریال لایسنس در پشت لپ تاپ قرار دارد. نسخه OEM به شرکت های بزرگ تولید کننده در تعداد بالا برای یک محصول فروخته می شود.
    البته می توان این لایسنس ها را بر روی دستگاه های دیگر هم در صورتی که قبلا فعال نشده باشد، استفاده کرد.
    نسخه OEM علاوه بر قابلیت استفاده بر روی تنها یک سیستم، دارای محدودیت نصب نیز می باشد. یعنی اگر بخواهید بعد از اولین نصب بر روی همان سیستم دوباره ویندوز را نصب کنید باید از بک آپ استفاده کنید.

    خرید عمده ویندوز اورجینال

    نسخه Retail همان نسخه ای است که مایکروسافت برای فروش تکی در سراسر دنیا در نظر گرفته است و به نوعی می توان گفت فروش مایکروسافت با این روش انجام می شود. نسخه Retail ویندوز محدودیت های نصب نسخه یکباره OEM را ندارد و بر روی یک سیستم قابلیت نصب نامحدود را داراست.

    بد نیست بدانید نسخه OEM هر چند ویندوز اورجینال محسوب می شود اما قیمت بسیار پایین تری به نسبت نسخه Retail دارد. خرید و فروش  لایسنس OEM در خارج از ایران کمی عجیب است!

پشتیبانی محصول

نکته دیگر پشتیبانی یا شرکت ارائه کننده ویندوز اورجینال در ایران است. بعضی شرکت ها نظیر بنیان، محصولات اورجینال خود را با پشتیبانی مادام العمر عرضه می کنند و قریب به اتفاق شرکت های دیگر پشتیبانی یکساله دارند.

پکیج و بسته بندی

پکیج محصول هم با این که از لحاظ محتوای داخل پک تفاوتی ایجاد نمی کند اما موارد تبلیغاتی نظیر کاتالوگ، راهنمای نصب، محتوای آموزشی یا در مواردی لیوان و کادوهای تبلیغاتی دیگر را شامل می شود. هر چند پول این اقلام بر روی قیمت محاسبه می شود اما در فروش به ادارات، وجود این اقلام تاثیرگذار است!!!

قابلیت های دیگر

همچنین در بعضی لایسنس ها یک بار قابلیت move هم وجود دارد. یعنی می توان در صورت تمایل به تعویض دستگاه ، لایسنس را از دستگاه قدیمی به دستگاه جدید منتقل کنید.

برای خرید ویندوز اورجینال به قیمت همکار و عمده می توانید به لینک زیر مراجعه کنید:

خرید نرم افزار اورجینال

نوشته های مشابه

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا