سایر

راهنمای خرید و معرفی لوازم مورد نیاز برای ادارات و دفتر کار

در اغلب ادارات و سازمان های بزرگ و حتی دفاتر اداری کوچک، برای پیش بردن امور روزمره به تجهیزات مختلفی نیاز خواهد بود. عموما می توان گفت بدون استفاده از این تجهیزات پیش بردن کارها سخت یا حتی غیر ممکن خواهد شد. بنابراین بهتر است این تجهیزات را بشناسید و با توجه به نیاز خود اقدام به خرید آن ها انجام دهید. شناختن وسایل ضروری اداره ها موجب می شود انتخاب بهتری داشته باشید و محصولات باکیفیت تری خریداری کنید. در این مقاله قصد داریم لوازم مورد نیاز برای ادارات را به شما معرفی کنیم، اگر قصد خرید تجهیزات اداری دارید تا انتهای این مقاله با تکنوسان مگ همراه باشید.

معرفی لوازم مورد نیاز برای ادارات و دفتر کار

لوازم مورد نیاز برای ادارات

پیش از آن که برای خرید لوازم ضروری برای دفتر کار به بازار مراجعه کنید پیشنهاد می کنیم که اقدام به تهیه یک چک لیست از ملزومات مورد نیاز برای سازمان یا موسسه خود نمایید تا در حین مراجعه به مراکز خرید بتوانید وسایلی را که دقیقا مطابق با نیازتان می باشد را خریداری نمایید و از خرید کالاهای بی مصرف و بیهوده برای صرفه جویی در هزینه ها بپرهیزید. عموما به تناسب نوع کاربری هر شغل وسایل مورد نیاز دفتر کار که مورد استفاده کارمندان آن موسسه در طول روز می باشد متفاوت خواهد بود.

مثلا اگر قرار است شما اقدام به خرید لوازم اداری برای مشاغلی نظیر دفتر پیشخوان کنید، خرید لوازمی نظیر منگنه، استامپ، پوشه، پاکت، مداد و خودکار و لوازمی از این دست توصیه می شود. اما برای تهیه لوازم برای یک دفتر فنی مهندسی معمولاً لوازمی نظیر دستگاه پانچ، خط کش، ماژیک هایلایت و غیره استفاده بیشتری دارند. در ادامه قصد معرفی تعدادی از اقلام ضروری که در دفاتر کار و موسسات اداری مورد استفاده قرار می گیرند به کاربران را داریم.

کازیه چند طبقه

لوازم ضروری برای دفتر کار

از جمله لوازم اداری پرکاربردی که در اکثر سازمان ها و ادارات شاهد استفاده از آن هستیم کازیه می باشد. کازیه وسیله ای است که از آن برای نظم بخشیدن به پرونده ها و برگه های روزمره استفاده می شود. با استفاده از این وسیله به راحتی می توانید پرونده ها و برگه هایی که بر روی میز کارتان دارید را مرتب سازی نمایید. تولید کنندگان این محصول برای تولید آن از متریال های مختلفی نظیر پلاستیک و فلز استفاده می نمایند اما کازیه هایی که دارای جنس فلزی هستند علاوه بر دوام و مقاومت بالاتر، با قیمت بیشتری نیز عرضه می شوند.

این محصول در انواع مختلف دو طبقه و سه طبقه به بازار عرضه شده و ادارات و سازمان ها به تناسب نوع کاربردشان می ‌توانند یکی از این دو را انتخاب و خریداری نمایند. کازیه های پلاستیکی از قیمت مقرون به صرفه تری برخوردارند و سازمان هایی که با کمبود بودجه مواجه هستند می توانند این کازیه ها را برای استفاده در اداراتشان خریداری نمایند.

استامپ

وسایل ضروری در اداره ها

استامپ به محصولی گفته می‌شود که درون آن یک بالشتک آغشته به جوهر وجود دارد و در ادارات و سازمانهای مختلفی شاهد وجود آن هستیم. از استامپ در جاهایی نظیر بانک و دفاتر پیشخوان دولت بیشتر استفاده می شود. در واقع استامپ هنگامی که نیاز به ثبت اثر انگشت بر روی برگه وجود دارد کاربرد دارد.

امروزه امروزه نوع جدیدی از استامپ به بازار عرضه شده است که به استامپ نانو شهرت دارد. نحوه عملکرد این استامپ ‌ها به این صورت است که پس از اینکه انگشتتان را به جوهر موجود بر روی بالشتک آغشته کردید و و آن را بر روی برگه زدید، جوهر به صورت خودکار از روی انگشت شما پاک می گردد. اما استامپ های قدیمی تر دارای جوهر معمولی هستند و جوهرشان تا مدت‌ها بر روی انگشت باقی خواهد ماند. قیمت استامپ های نانو نسبت به استامپ های معمولی اندکی بالاتر می باشد.

منگنه و سوزن منگنه

وسایل مورد نیاز دفتر کار

برای اینکه در ادارات و سازمانهای مختلف از پخش شدن یا گم شدن برگه ها و اسناد مهم پیشگیری به عمل آورده شود، از منگنه برای اتصال برگه های مختلف به یکدیگر استفاده می شود. برای استفاده از منگنه کافیست درون مخزن منگنه به مقدار لازم سوزن منگنه قرار دهید و سپس با روی هم قرار دادن برگه های مرتبط به هم از منگنه برای اتصال آنها استفاده نمایید. منگنه در ابعاد مختلفی به بازار عرضه شده است.

دستگاه پانچ

وسایل ضروری دفتر کار

دستگاه پانچ جزو آن دسته از لوازم است که معمولاً در بخش بایگانی ادارات و سازمان ها از آن استفاده می شود. این محصول دارای عملکرد فوق العاده خوب و مناسبی می باشد و با استفاده از آن می توانید اقدام به سوراخ کردن کاغذ برای قرار دادن آن ها درون پوشه ها و زونکن کنید. به دلیل اینکه این محصول به صورت روزمره در ادارات مورد استفاده قرار می گیرد، بهتر است برای خرید آن اندکی بیشتر هزینه کنید و یک دستگاه پانچ با کیفیت که از متریال خوب و درجه یک برای تولید آن استفاده شده است را خریداری نمایید تا بتوانید دستگاه خود را برای مدت زمان طولانی تری مورد استفاده قرار دهید.

کاغذ کاربن

لوازم اداری مورد نیاز دفتر کار

از جمله لوازم اداری پرکاربردی که در بسیاری از موسسات از آن برای کپی برداری متون استفاده می‌شود می‌توان به کاغذ کاربن اشاره کرد. این محصول در عین استفاده بسیار بالا از قیمت مقرون به صرفه ای نیز برخوردار می باشد. کاغذ کاربن در واقع به کاغذهایی گفته می‌شود که یک سمت آنها آغشته به رنگ دانه های مشکی یا آبی یا مرکب میباشد و هنگامی که آن را زیر برگه قرار میدهید، اقدام به تهیه رونوشت از نوشته های شما در برگه زیرین می کند.

این محصول در مواقعی نظیر تنظیم قرارداد، نوشتن فیش های بانکی، ثبت اسناد اداری و غیره استفاده بیشتری دارد. با وجود اینکه این وسیله یک وسیله ساده و ارزان میباشد، اما از کاربرد بسیار بالایی در ادارات برخوردار می باشد و جزو لوازم اصلی و ضروری به شمار می رود.

لاک غلط گیر

ملزومات اداری / وسایل دفتر کار

در بسیاری از مواقع مشاهده می کنیم که به هنگام نوشتن متون مختلف بر روی برگه ممکن است اشتباهات نگارشی به وجود بیاید و ما مجبور شویم که اقدام به پاک کردن کلمه اشتباه از روی برگه کنیم. در چنین مواقعی از وسیله ای به نام غلط گیر برای پاک کردن اشتباهات موجود در متن استفاده می شود. غلط گیر دارای انواع مختلفی می باشد که از آن جمله می توانیم به غلط گیر خودکاری و غلط گیر لاکی اشاره نماییم. غلط گیر های خودکاری به دلیل سهولت استفاده از فروش بیشتری برخوردار می باشد. علاوه بر این غلط گیر های خودکاری خیلی زود روی کاغذ خشک می شوند و شما می توانید ادامه متن مورد نظرتان را نگارش کنید.

خودکار و مداد

ملزومات و وسایل مورد نیاز اداری

در اغلب ادارات و سازمان ها و برای آن که کارمندان بتوانند ایده‌های خود را بر روی کاغذ پیاده سازی نمایند و یا به امور مربوط به ارباب رجوع رسیدگی کنند نیاز به استفاده از مداد یا خودکار دارند. بنابراین اهمیت وجود این دو وسیله کاربردی در موسسات و ادارات بر کسی پوشیده نیست. معمولاً در سازمان هایی که کارمندان نیاز بیشتری به نگارش مطالب دارند می بایست خودکار هایی خریداری شود که از کیفیت بالایی برخوردار هستند.

چرا که خودکار های بی کیفیت پس از مدتی استفاده دچار قطع و وصلی می شوند و کار نگارش با آنها سخت می گردد. مداد نیز در درجات سفتی مختلفی در بازار وجود دارد و برخی از آنها نوک نرم‌تر و برخی از نوک سفت تری برخوردار می باشند و این به نوع کاربرد کارمندان آن اداره وابسته است که بخواهند کدام یک از انواع مداد را برای رفع نیاز شان تهیه نمایند.

سوزن ته گرد و پونز

وسایل مورد نیاز برای دفتر

در دفاتر کاری که مجهز به تابلوی اعلانات می باشند برای اینکه بتوان اطلاعیه های مهم را بر روی تابلو اعلانات نصب کرد از پونز یا سوزن ته گرد استفاده می شود. از این رو این وسیله نیز از اهمیت زیادی برخوردار است و همواره بادی آن را در لیست خود قرار دهید.

پایه چسب نواری

لوازم مورد نیاز برای دفتر کار

چسب نواری محصولی است که از آن برای اتصال برگه های سبک به یکدیگر مورد استفاده قرار میگیرد. برای آنکه بتوانید از چسب نواری راحت تر استفاده کنید می توانید اقدام به خرید پایه چسب نواری نمایید تا به این صورت راندمان استفاده از چسب را بهبود بخشید.

گیره کاغذ و کلیپس کاغذ

لوازم مورد نیاز برای تجهیز دفتر کار

از این دو محصول معمولاً در اتاق بایگانی برای دسته بندی اوراق اداری استفاده می شود. گیره و کلیپس کاغذ از قیمت بسیار خوب و مقرون به صرفه ای برخوردارند و با استفاده از آنها کار دسته بندی اوراق اداری به راحتی انجام می شود. گیره کاغذ توانایی اتصال ده برگه به یکدیگر را دارا می باشد. اما کلیپس کاغذ می تواند تعداد بیشتری برگه را در کنار یکدیگر قرار دهد. اگر از کلیپس کاغذ برای دسته بندی اوراق اداری استفاده می کنید ما این مژده را به شما می دهیم که برگه های شما علاوه بر منظم شدن از تا شدن نیز در امان خواهند ماند و این کلیپس ها از تا شدن گوشه های کاغذ نیز پیشگیری به عمل می آورند.

ماژیک هایلایت

ضروری ترین وسایل اداری

ماژیک هایلایت وسیله ای است که از آن می‌توان برای علامت گذاری مطالب مهم استفاده نمود. ماژیک ها در رنگ بندی های مختلفی به بازار عرضه شده اند و دارای کاربرد گسترده ای در ادارات و سازمانهای مختلف هستند.

زونکن

وسایل مورد نیاز در اداره ها

از دیگر لوازم اداری پرکاربردی که در اغلب ادارات و سازمان ها از آن استفاده می شود می‌توان به زونکن اشاره کرد. زونکن در واقع به یک سری پوشه بزرگ و قطور می گویند که از آنها برای نگهداری اسناد و پرونده‌های مختلف استفاده می‌شود. معمولاً جنس بدنه زونکن ها از چوب و پلاستیک مقاوم می‌باشد و این محصول در رنگ بندی های مختلفی به بازار عرضه شده است.

جمع بندی

در این مقاله به بررسی برخی از لوازم اداری پرکاربردی که در سازمان ها و موسسات مختلف از آنها استفاده می شود پرداختیم و کاربرد هر یک از آنها را عنوان نمودیم. بنابراین کاربران با خواندن این مقاله به راحتی می‌توانند با نحوه عملکرد این لوازم آشنا شوند و به تناسب نوع کاربری مشاغل خود اقدام به خرید لوازم اداری متناسب نمایند. به طور کلی پیشنهاد ما به کاربران این است که به دلیل میزان استفاده بالایی که لوازم اداری دارا می باشند بهتر است در حین خرید، لوازمی را خریداری نمایید که دارای درجه کیفی بالاتری هستند تا بتوانید این لوازم را برای مدت زمان طولانی تری مورد استفاده قرار دهید.

همچنین اگر قصد خرید عمده تجهیزات اداری را دارید، می توانید با ثبت نام در پنل خرید عمده تکنوسان، حساب کاربری خود را به حساب همکار تبدیل کنید و خرید خود را ثبت نمایید. شما خرید کدام یک از لوازم اداری را توصیه می کنید؟ دلایل شما برای این انتخاب چیست؟ با در میان گذاشتن نظرات خود می‌توانید به سایر کاربران کمک کنید تا در یافتن لوازم اداری کاربردی موفق تر عمل کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا