اطلاعیه
Technosun

دسته بندی

تمام دسته بندی محصولات در تکنوسان

وب کم (Webcam)

برای برقراری ارتباط تصویری بین کامپیوترها از وب کم استفاده می شود؛ وب کم یک دوربین دیجیتالی کوچک می باشد که به وسیله گیره های قابل تنظیم به مانیتور کامپیوتر متصل می شود. مدل های رومیزی وب کم نیز موجود است که بر روی پایه مخصوصی قرار می گیرند.

انواع وب کم

وب کم به طور کلی به دو نوع گیمینگ و خانگی تقسیم می شود که وب کم گیمینگ مخصوص انجام بازی می باشد و قابلیت اتصال به کنسول بازی را دارد و وب کم های خانگی یا اداری که برای کامپیوترهای منزل و سیستم های اداری و شرکتی استفاده می شود. بیشترین کاربرد وب کم برای گفتگوهای اینترنتی و کنفرانس های ویدیوئی است که امکان حضور همه جانبه شخص از راه دور را فراهم می کند.

ویژگی های وب کم

کیفیت و رزولوشن دوربین های وب کم اغلب از دوربین های دیجیتالی دستی کم تر است اما مدل های جدید وبکم های تولید شده برخی برندها مانند تسکو (TSCO) قابلیت فیلم برداری با کیفیت فول اچ دی (FULL HD) را دارند. البته عواملی مانند پهنای باند و سرعت اینترنت در وضوح تصاویر ارسالی از طریق وب کم تاثیر دارد. قطعات اصلی تشکیل دهنده وب کم شامل یک لنز، حسگر دقیق حرکتی و میکروفون می باشد. جنس لنز وبکم ها اغلب از پلاستیک خاصی می باشد اما در مدل های جدید آن از لنزهای شیشه ای برای ساخت دوربین وب کم استفاده شده است.

وب کم ها قابلیت اتصال از طریق USB ،Firewire و اتصال بی سیم وایرلس (Wireless) به کامپیوتر را دارند. بعضی وب کم ها دارای دو پورت اتصال جک 3.5 میلی متری و USB هستند که درگاه 3.5 میلی متری برای انتقال صدا و کابل USB برای برقراری تماس تصویری و انتقال اطلاعات به کامپیوتر می باشد. وب کم به عنوان یک دوربین امنیتی نیز کاربرد دارد و با استفاده از نرم افزارهای خاصی می توانید آن را طوری تنظیم کنید که در زمان های خاصی از محیط دفتر خود یا محلی که وب کم در آن قرار دارد فیلم بگیرید.

یکی دیگر از ویژگی های کاربردی وبکم بارکد خوانی کالا ها می باشد. با استفاده از یک نرم افزار خاص می توانید قابلیت بارکد خوانی وب کم را فعال کنید و با قرار دادن محصول مورد نظر خود در مقابل دوربین وب کم تمام اطلاعات آن را به دست آورید.

بهترین برندهای وبکم Webcam

برای اینکه بتوانید یک محصول ایده آل خریداری کنید که علاوه بر کیفیت بالا، طول عمر مناسبی هم داشته باشد، باید به سراغ بهترین برند های بازار بروید. در زیر با بهترین برند های وبکم اشنا می شوید.

وب کم سونی SONY

وب کم سونی علاوه بر ارتباط تصویری آنلاین بین کامپیوترها برای انجام بازی های ویدیویی نیز مناسب است. وب کم سونی به دلیل داشتن جلوه های ویژه نرم افزاری و دریافت طیف گسترده ای از رنگ های مختلف، تصاویر شفافی ارائه می دهد. لنز به کار رفته در وب کم سونی قابلیت فیلم برداری در نور کم را دارد. این وب کم در دو نوع رومیزی و قابل اتصال به مانیتور موجود است که نصب آن نیز آسان می باشد.

وبکم تسکو TSCO

وب کم های جدید تسکو قابلیت های بالایی دارند و به عنوان یک وبکم حرفه ای و استاندارد قابل استفاده می باشند. وب کم تسکو از تمامی سیستم عامل ها پشتیبانی می کند و همچنین ابعاد و وزن مناسبی دارد.

وب کم پی سی کمرا PC Camera

وبکم پی سی کمرا سازگاری بالایی با کامپیوتر دارد. لنز به کار رفته در دوربین آن از جنس شیشه می باشد که کیفیت ثبت تصویر بالایی دارد.

قیمت وب کم کامپیوتر

قیمت وبکم به عواملی مانند برند، جنس لنز، نوع اتصال به کامپیوتر و تجهیزات الکترونیکی آن بستگی دارد. وب کم هایی که مجهز به قابلیت وایرلس Wireless برای اتصال به سیستم هستند از مدل های باسیم قیمت بیشتری دارند. جنس لنز وبکم در قیمت آن اثر می گذارد و وب کم های جدید با لنز شیشه ای قیمت گرانتری دارند. وب کم تسکو با توجه به ویژگی هایی که دارد از قیمت مناسبی برخوردار است.

محدوده قیمت (تومان)
0200,000