اطلاعیه
Technosun

دسته بندی

تمام دسته بندی محصولات در تکنوسان

کارتریج

حتما پس از خرید پرینتر برای خانه یا شرکت خود متوجه آن شده اید که پس از مدتی پودر موجود در کارتریج دستگاه به اتمام می رسد و شما مجبور می شوید یک کارتریج جدید تهیه نمایید و یا این که کارتریج اولیه را شارژ نمایید. در رابطه با جوهر و کارتریج، افراد باید بسیار هوشمندانه و با وسواس بالا تحقیق و خرید کنند؛ زیرا انتخاب کارتریج نامناسب برای پرینتر، می تواند عمر مفید آن را کاهش دهد و گاهی نیز موجب از بین رفتن گارانتی چاپگر شود.

اجزای داخلی کارتریج پرینتر لیزری

اغلب کارتریج ها از اجزای فوم رول، بلید، مگنت، درام و مخزن ضایعات تشکیل می شوند.

  • درام برای چاپ کردن متن مورد نظر بر روی برگه استفاده می شود.
  • مگنت وظیفه ی انتقال پودر را به درام برای چاپ آن دارد.
  • فوم رول برای علامت گذاری محل هایی که باید چاپ شوند بر روی درام استفاده می شود و در میان بلید و درام قرار دارد.
  • بلید وظیفه ی تمیز کردن درام را دارد .
  • بلید پس از پاک کردن درام ضایعات موجود را در مخزن ضایعات می ریزد.

انواع کارتریج (طرح اصل یا اورجینال)

همانطور که می دانید پرینتر ها عموما به دو دسته ی جوهر افشان و لیزری تقسیم می شوند؛ که این دو، جوهر و کارتریج های متفاوت از یکدیگر دارند. همچنین قیمت بالای کارتریج اورجینال موجود در بازار باعث شده که گاهی از کارتریج هایی تحت عنوان طرح اصل استفاده شود که دارای انواع گوناگونی می باشند.

کارتریج های اورجینال

توسط خود شرکت سازنده پرینتر ساخته شده و از قیمت نسبتا بالایی برخوردار هستند. این کارتریج ها کاملا نو بوده و قابل اعتماد ترین کارتریج ها برای دستگاه شما می باشند.

کارتریج های طرح (طرح اصل)

- برخی از این کارتریج ها دارای قطعات اصلی می باشند اما توسط شرکت سازنده ساخته نشده اند. (Compatible)

- برخی دیگر از کارتریج های طرح از قطعات نو و یا در حد نوی کارتریج های خراب استفاده می کنند.(RemanuFactured) البته قطعات استفاده شده در این کارتریج ها کاملا سالم می باشند.

- نوع دیگری از کارتریج های طرح، کارتریج های شارژی می باشند که پودر و یا جوهر جدید به آن می افزایند (Refilled). در بعضی از این کارتریج ها امکان تعویض مخزن دستگاه نیز وجود دارد.

- کارتریج هایی نیز در بازار وجود دارند که از قطعات سالم کارتریج های قدیمی و کارکرده برای ساخت آن استفاده می کنند (Recycled).

تفاوت شارژکردن کارتریج با تعویض آن

زمانی که مخزن تونر دستگاه شما خالی می شود یا یکی از اجزای درون کارتریج به مشکل برمی خورد (مانند فوم رول)، شما می توانید به جای تعویض کارتریج پرینترتان، آن را با قطعات و یا تونر جدید شارژ کنید. شارژ کارتریج با توجه به اصل بودن یا طرح بودن کارتریجی که برای اولین بار آن را خریداری کرده اید، می تواند دارای محدودیت باشد.

در کارتریج های اورجینال شما می توانید از 15 تا 30 بار آن را شارژ کنید که این میزان در کارتریج های طرح به 9 تا 12 بار می رسد. البته شارژ کردن کارتریج پرینتر های جوهر افشان به صورت تزریق رنگ به مخزن آن می باشد که باید توسط یک شخص با تجربه صورت گردد و اگر خطایی در مراحل آن شکل گیرد، نشت جوهر در پرینتر روی می دهد.

+ توجه داشته باشید که بعد از هر بار شارژ کردن کارتریج، کیفیت چاپ آن به نسبت گذشته کاهش می یابد؛ لذا اگر کیفیت چاپ برای شما از اهمیت بالایی برخوردار است، نسبت به خرید کارتریج اورجینال و با کیفیت اقدام کنید.

راهنمای خرید بهترین کارتریج

یکی از اهمیت های خرید کارتریج خوب و با کیفیت، امکان شارژ کردن آن به دفعات بیشتر می باشد. شما می توانید برای تشخیص کارتریج اصل از طرح و یا تشخیص کارتریج طرح با کیفیت، به مواردی اعم از بسته بندی مناسب، شرکت تولید کننده آن و مواردی که در ادامه به آن اشاره می کنیم دقت فراوانی کنید.

برند معتبر جوهر و کارتریج

معمولا برند های تولید کننده ی پرینتر، لوازم جانبی آن را نیز تولید می کنند. شما می توانید با خرید کارتریج از برندهای معتبر، از کیفیت و سلامت آن اطمینان حاصل فرمایید. برخی از معروف ترین و معتبرترین این شرکت هاhp ، Canon، EPSON، Brother، Fujitsu می باشند.

توجه به قیمت محصول

اگر به دنبال کارتریج اورجینال هستید باید به قیمت آن توجه کنید. گاهی کارتریج هایی با نام شرکت های معتبر تولید می شوند که طرح اصل بوده و اصل نیستند. شما می توانید با در نظر گرفتن قیمت معمول جوهر و کارتریج مورد نظر و نیز بسته بندی رسمی آن شرکت نسبت به خرید آن اقدام کنید؛ زیرا طبیعتا قیمت های پایین مشکوک می باشند. مثلا در حالت عادی قیمت کارتریج hp در مدل های  a44، a19 و... بین فروشندگان مختلف، تقریبا ثابت می باشد.

  • اگر به هر دلیلی کارتریج طرح می خرید دقت کنید که قطعات تشکیل دهنده ی آن کاملا سالم باشند. مثلا درام دستگاه که در قسمت جلویی آن قرار دارد نباید دارای خش و یا خرابی باشد. همچنین با آگاهی به نوع کارتریج طرح که در متن درباره ی آن توضیح داده شد، نسبت به خرید آن اقدام کنید.
  • از مراکز خرید و یا فروشگاه های آنلاین معتبر خرید کنید. فروشگاه اینترنتی تکنوسان در زمینه فروش آنلاین با تکیه بر برند های قابل اعتماد و معتبر، اقدام به فروش و پخش عمده ی کالا های گوناگونی در دسته بندی های مختلف می کند. شما عزیزان می توانید با مراجعه به سایت تکنوسان و بررسی لیست قیمت انواع کارتریج  با آگاهی کامل نسبت به خرید آن اقدام نمایید.